Hjälp!

Micke_dahl

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Honda Firestorm 05
Hej
Jag körde farsans Porsche och "grannen" som bor 6-7 hus bort stör sig på ljudet och påstår att jag kör för fort?
Problemet är att han vill få tag i mig av av nån anledning och då ställer han sig mitt på vägen och skriker "stanna så ska du se".

Hur funkar det enligt lag, när det gäller " en privat person tar lagen i egna händer ? kan han göra så ? Blockera en hel väg tillsammans med hans son ?
Kan jag anmäla personen?
Kan han använda videon om han nu spelade in sättet jag körde? Om nu jag körde fort dock inte överdrivet fort?

Tacksam för svar och hjälp

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Alternativ 1.
Stanna och prata med han. Säg att du skall smyga mera i fortsättningen.
Kör inte för fort, det finns begränsningar av en anledning.
Kör _inte_ på dom.

Alternativ 2.
Ställ dig på gatan utanför hans hus, bromsa fast kärran och bränn lite gummi. När han kommit ut, låt han börja gå mot bilen och vänta tills han är 5 meter ifrån innan du släpper bromsen och slirar iväg.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Många om och men.

Filmade han eller inte och stannade du eller inte?

Farsans Porsche:rofl det här har potential.:hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Han kommer inte åka dit för att han har stoppat dig hur som helst så i praktiken kan man säga att det är ok att han gör just det.
Och kör du som en idiot på en villagata eller liknande så är det väl inte så konstigt att han vill säga dig ett sanningens ord, även om du inte uppfattar det hela som störande.
Förra veckan hade jag kutat ut och läxat upp en Bmw-förare på MIN gata om det inte hade varit för att jag var ensam hemma med ungarna. 50+ är inte ok på en gata som är skyltad 30 som i mitt fall, då har man gjort sig förtjänt av en dansk skalle eller ett baseballträ i vindrutan.

Nästa gång kan du stanna och helt enkelt be om ursäkt och förklara att det inte kommer ske igen.

Micke_dahl

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Honda Firestorm 05
Allmänn väg hast.50 km/t, 2 fälts väg. Köper polisen hastighets snacket eller ? Riskerar man böter ?
Kan man bedöma hastigheten via videon?

Micke_dahl

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Honda Firestorm 05
Så klart inte på en villagata. Det vet jag kanske inte alla. Porsche har sin styrka och oljudet men det är inget jag kan hjälpa.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det är lika bra att lägga körkortet i ett kuvert och skicka till polisen så har du det gjort redan nu :hihi

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Va fan är du feg som en räka? se vad gubbhelvetet vill, och har han orimliga krav ber du han dra åt helvete.....fortsätter han så spänn på hans dotter oavsett hur hon ser ut. Fortsätter han ändå blir du tvungen att ge han en dansk skalle och avslutar med ett knä i pungen.

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Va fan är du feg som en räka? se vad gubbhelvetet vill, och har han orimliga krav ber du han dra åt helvete.....fortsätter han så spänn på hans dotter oavsett hur hon ser ut. Fortsätter han ändå blir du tvungen att ge han en dansk skalle och avslutar med ett knä i pungen.

Inget bra inlägg... inte ens lite roligt.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du är kokt i bajs, farsans bil kommer att beslagtas och förverkas då det faller under den nya vårdslöshetslagen.

Nädå jag skulle bli förvånad om dom blå ens tar i detta, men för grannsämjans skull så skulle jag nog faktiskt prata med farbrorn, lägga huvudet på sned och bara säga " det var dumt gjort att låta så där fort".

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag är lätt salongsrak och hajar inte riktigt problematiken men är det en ful gubbe som inte gillar att man tjör pårse? Sälj bilen och tjöp en all american powertruque i stället så är allt biff I tell ya!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping