Björne-Bus
Ny medlem
kan nån som har en NSR vara snäll och kolla en sak för mig.
ta av sadeln, starta motorn och lyssna vid baklampan om du hör nåt som "tickar" i takt med motorn, jag skuva loss en "svart EL box". visade sej vara den som tickade, skulle hjälpa oerhört om nån vet om den SKA ticka???
tror att den har nåt o göra med CDI eller RC boxen?
och sen till nästa sak...
när jag startar motorn så stor servon på Hi (öppen??). när jag varvar upp motorn till Ca. 3000rpm så snurrar servon en kvarts varv och ställer sig på Lo(stängd??). SEN till saken...när man varvar upp den till 8000rpm så ska väll avgasventilerna öppna sig?? min öppnar sig inte helt, stannar typ 1 cm från "Hi".
är det Pga. av att den svarta lådan vid baklampan är defekt??
ellr är servomotorn sönder, lr saken som styr servon??
EDIT: NR 2 på bilden, vad gör den? den tickar...
ta av sadeln, starta motorn och lyssna vid baklampan om du hör nåt som "tickar" i takt med motorn, jag skuva loss en "svart EL box". visade sej vara den som tickade, skulle hjälpa oerhört om nån vet om den SKA ticka???
tror att den har nåt o göra med CDI eller RC boxen?
och sen till nästa sak...
när jag startar motorn så stor servon på Hi (öppen??). när jag varvar upp motorn till Ca. 3000rpm så snurrar servon en kvarts varv och ställer sig på Lo(stängd??). SEN till saken...när man varvar upp den till 8000rpm så ska väll avgasventilerna öppna sig?? min öppnar sig inte helt, stannar typ 1 cm från "Hi".
är det Pga. av att den svarta lådan vid baklampan är defekt??
ellr är servomotorn sönder, lr saken som styr servon??
EDIT: NR 2 på bilden, vad gör den? den tickar...