Hjälp!!!

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
GuW skrev:
Man angriper problemet på rätt sätt, man angriper kattägaren, inte katten.

Katter är underbara djur som givetvis gör vad katter gör (pissar och skiter) där katter föredrar att göra sånt (där det går att gräva, ex vis rabatter och sandlådor).

Jag har haft katt, utekatt, i ett hyreshusområde.
Vi var säkert ett tjugotal kattägare i dom fyra hyreshusen, och alla lät sina katter gå ut och in som dom ville.

Helt plötsligt en dag flyttade EN barnfamilj in i hyreshuset, och krävde att den gamla igenväxta sandlådan skulle rensas upp, och att alla katter skulle hållas inne.

Vaktmästaren, som var en väldigt klok man sa såhär:
"Vi rustar upp gungor, rutchkanor och alla andra lekgrejor, inklusive sandlådan, jag fyller sandlådan med sand och antikattmedel, fungerar det inte och ni börjar klaga på att katterna är i sandlådan så tar vi bort sandlådan"

Det fungerade, inga katter sågs uträtta sina behov i sandlådan, ungarna lekte och var glada, och det slutade med att barnfamiljen skaffade egen katt.

Jag har ingen aning om vad antikattmedlet heter (jag såg honom fylla på en enda gång, och glömde fråga) men fråga en vaktmästare...

Till saken hör att sandlådan låg brevid en skogsdunge, dit katterna gick även innan för att uträtta sina behov.

vilken fin berättelse!

:)

:katt

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
anja skrev:
vilken fin berättelse!

:)

:katt

Ska jag dra hela snyftvarianten så är jag allergisk mot katter, och hittade den här som kattunge, halft ihjälfrusen och ihjälsvulten sittandes på min bil för att värma sig.

Jag ansåg att en allergiattack kunde det vara värt att rädda ett litet ludet liv, men när katten hade varit inne hos mig i ett par timmar, ätit upp allt smörgåspålägg jag hade och hade myst ett par timmar i mitt knä utan att orsaka någon allergi hos mig så bestämde jag mig för att behålla den.

Den sov hela natten kurrandes på min kudde utan att jag kände av allergin, så den blev permanent boende hos mig.
Dessutom blev den så oerhört tam att den gick fot när jag gick och handlade, satt utanför affären tills jag hade handlat färdigt och gick lika lydigt hem.
När jag körde bil låg den helst på instrumentbrädan eller stod i knäet med tassarna på ratten, vilket ju är ohållbart, så en kattbur inhandlades, den följde mig i många år men vilar numera nergrävd i en solig skogsdunge där den trivdes.

Jag har aldrig haft en katt efter den, det fanns bara en...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
sEiKo skrev:
Ha inte katten utomhus då..

Nu har jag iofs inte katten utomhus men så länge ungjävlarna springer ute och skriker i lekparken så kan katterna få skita i deras sandlåda :hihi
Och det är ju värre att ha ungar i stan än katter, katterna växer inte upp till små kriminella blivande knarkare som ungarna i stan gör. *ehhh, var det nån mer fördom jag kan dra?*

Man får lära sig samsas helt enkelt. Fåglarna som skiter ner min bil får jag ju knappast röra, hararna som springer ut och pajjar min front på bilen dör ju iofs men deras kusiner!!!?
Hursomhelst, lägger man ett finger på ett djur som inte kan försvara sig (hund får man skylla sig själv om man rör då de kan försvara sig) så tycker jag att det är hög tid att lära den personen lite vett. Och det gör man bara på ett sätt i det fallet.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Katter utomhus ska ifalla under samma restriktioner & ansvar för ägaren som hundar.
Därmed basta!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Dee_cati skrev:
Nu har jag iofs inte katten utomhus men så länge ungjävlarna springer ute och skriker i lekparken så kan katterna få skita i deras sandlåda :hihi
Och det är ju värre att ha ungar i stan än katter, katterna växer inte upp till små kriminella blivande knarkare som ungarna i stan gör. *ehhh, var det nån mer fördom jag kan dra?*

Man får lära sig samsas helt enkelt. Fåglarna som skiter ner min bil får jag ju knappast röra, hararna som springer ut och pajjar min front på bilen dör ju iofs men deras kusiner!!!?
Hursomhelst, lägger man ett finger på ett djur som inte kan försvara sig (hund får man skylla sig själv om man rör då de kan försvara sig) så tycker jag att det är hög tid att lära den personen lite vett. Och det gör man bara på ett sätt i det fallet.
Ännu ett uttalande från en djurensrätt-kattfangörsomdenvill-vägrataansvar-människa.
Vi har 3 katter, alla inomhus.
Ser jag däremot en katt på bilen så blir det vattenslangen på en gång.
Det är väl bara att hoppas att kattägare med utekatter i villaområden inte har barn.
Med deras ansvarskänsla så blir det "små kriminella blivande knarkare" av dom barnen.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
BlueNinJa skrev:
Komsi kisse kisse kisse... In med skiten i en papplåda och gör ett litet hål perfekt för att få in ett bil avgasrör eller det man själv behagar..sen när din kära granne kommer och frågar om du sett hennes älsklings katt misan är det bara att spela dum=) :D Om inte så är det bara att införkaffa en slangbella med härlig kram i ...Luftgevär funkar det också..
Edit : ta det första med en nypasalt :brinnerup

Är du helt jävla dum i hela huvvet??? :fatta!

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Eller så kan du ju alltid ta och uträtta dina naturbehov på grannens tomt, utanför hennes dörr eller liknade så ska du se att hon kanske fattar! :hihi

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
Lartes skrev:
Katter utomhus ska ifalla under samma restriktioner & ansvar för ägaren som hundar.
Därmed basta!
Har hittat lagen vad gäller hund/katt innehav. Det är samma regler för båda!!!! Inget lös springande utan uppsyn vad säger hon om det när hon får det i sin brevlåda :va

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...