Hjämval...

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Du menar vilken design? Helsvart med svart (dark smoke) visir. Körde med chin curtain och breath guard på min XR-1000, blir samma här.

Sök på YouTube på "Shoei RF-1100". Sportbiketrackgear, Helmetharbour mfl har recenserat den. Tror Helmetharbour talar specifikt om hur tyst den är.

Precis, design. Det lät lite konstigt med modell.

Jag har tittat på "symmetric", jag gillar den skarp. Ska kolla recensionerna, tack för tipset!

Varifrån köpte du? England verkar ha bättre priserna än favoriterna i Tyskland när jag kollat runt på nätet.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det var rea på FC-moto (sista dagen idag!), så jag fick hjälm + visir + nya handskar (Alpinestars GP-pro; mina gamla GP-pro gick åt h-e när jag klotade) + frakt för under 500 Euro. :tummenupp

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Snygg hjälm, men AGV passar lika bra på mitt huvud som en färgburk.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Ok, hämtat ut min hjälm nu. Den kom eg. fram i tisdags, men har inte varit hemma.

Hursomhaver.. Spontana intryck av den nya XR-1100:an: väldigt bekväm. Jeffligt brett synfält. Väger 1,5 kg, vilket jag har för mig är något mer än XR-1000, dock absolut inget man märker av med den på (iaf inte jag). Det nya visirsystemet måste jag testa innan jag uttalar mig om, men det känns lite, tja, instabilt jämfört med det gamla. Det känns som att visiret hamnar längre ut på hjälmen även om motsatsen ska vara sant. Ska gräva fram min gamla, klotade och jämföra vid tillfälle.

Fick med chin curtain som utlovat, dock inte breath guarden. Ska påtala detta för FC-moto och se vad de har att säga. Kör med breath guard, så jag vill ha den.

Hursom, återkommer med full recension i vår när jag fått köra lite med den. Första intrycket är gott, men inte överväldigande. Nöjd dock.

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    124.4 KB · Visningar: 71
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    132.5 KB · Visningar: 68

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har en HJC kolfiberhjälm i stolek S till salu om du är intresserad. Du kan få den för 1500kr Ser ut som nytt och innerfodret/kuddarna är nytvättade.
Har 2st. Var tänkt att tjejen skulle ha det, har en exakt likadant själv som jag är supernöjd med men insett att hon inte gillar att åka med så lika bra att sälja.

HJC_HQ-1_Carbon_Helmet.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...