AndreasNo
Bannad
Kan inte du prova så du dör.
Båda dör....
efterssom det inte går att göra så.
och jag röstade inte allls,, efterssom inte Båda dör fanns med.
"PONERA FÖLJANDE:
Du lider av en obotlig hjärnsjukdom, och bestämmer dig för att ta emot en organdonation, en hjärna, från en givmild kines, som på kuppen dör och begravs i sin hemstad Peking! Du däremot, ser spänt och förväntansfullt fram emot att vakna upp med det nya friska organet!
DU VAKNAR UPP MED DET NYA ORGANET:
Skulle du då, efter att ha vaknat upp ur narkosen, plötsligt börja tala flytande kinesiska, käka hundar och underteckna dina dokument med Deng Xiapong istället för med ditt eget svenska namn...???
Knappast...
Skulle du samtidigt se en total främling i din käresta och barnen som vakade och bönade vid din sjukhussäng, dumpa henne och barnen, och emigrera till Kina för att gifta dig med den döde Deng Xiapongs fru...???
Knappast..."
vadå knappast och knappast!? det är kanske din åsikt att man knappast gör någotdera, men du har inga som helst bevis eller belägg för ett sådant påstående och kan därför INTE använda dig av de här argumenten för att försöka "bevisa" din teori. därmed faller hela den kommande argumentationen och du har helt enkelt fel. vårt medvetna jag sitter i hjärnan, så skulle man, rent hypotetiskt, lyckas med att överföra en hjärna till en ny kropp så kommer personen som vaknar upp i sin sjukhussäng vara den som ägde hjärnan innan transplantationen. han kommer ha den tidigare hjärnägarens minnen och erfarenheter och han kommer känna precis som den människan gjorde inför saker och ting här i livet. med andra ord skulle den här "nya" personen som du beskriver mycket riktigt se kroppsägarens familj som totala främlingar och antagligen sakna sin kinesiske fru.
hjärtat är en pump, inget annat. hur förklarar du annars att människor som lever med hjärtproteser kan göra just detta? ett konsgjort hjärta av titan och plast kan väl ändå inte rymma känslor? alltså borde det, enligt din teori, inte vara möjligt att leva med ett artificiellt hjärta. men! det vet vi att folk gör!!! argumentera dig ur det där om du kan!
jag lät bli att rösta eftersom det alternativ jag anser är rätt lyder ungefär åhär:
"kinesen lever vidare i min kropp. mitt medvetna jag, min individ, dog med min hjärna och eftersom kinesen är den vars hjärna lever vidare är det hans medvetna jag, hans individ, som lever vidare men nu i min kropp."
Hej igen! Jag anser ju förståss att jaget, självet å själen mm är ett hjärnspöke å röstade p å alt 3, menm jag kom just från krogen så va vet ja
HJÄRNAN fungerar som en biologisk kopplingscentral, ett MODEM, en förbindelselänk mellan det medvetna Jaget, dvs själen, och den fysiska kroppens sinnesorgan, som vi själar nyttjar för att kunna uppleva den fysiska världen...
Hemma hos mig så är datorn större än modemet, vilket klart o tydligt bevisar att hjärnan innehåller medvetande och känslor.HJÄRNAN fungerar som en biologisk kopplingscentral, ett MODEM, en förbindelselänk mellan det medvetna Jaget, dvs själen, och den fysiska kroppens sinnesorgan, som vi själar nyttjar för att kunna uppleva den fysiska världen...
För övrigt begravde vi ju kinesen i Peking...
Detta BEVISAR ju att hjärnan inte är ens "Jag" eller ens minnen, som ju hjärnkramarna absurt nog tror....
1. Hjärnan är överhuvudtaget inte medveten, alltså kan inte hjärnan vara det medvetna jaget!
Givetvis är det ju endast vi själar som är medvetna, eftersom det just bara kan vara den medvetna levande andliga energin, som själen består av, som är medveten!
Hjärnan består bara av omedveten materiell energi!
2. Vi som medvetna individer dukar inte under, bara för att vår temporära fysiska kropp gör det...finns ingen logik alls i att påstå att vi skulle duka under bara för att vår kropp gör det...
Detta är ju reinkarnation även ett gott bevis på...skulle vi som medvetna varelser duka under med vår kropp, så skulle ju ingen kunna ha minnen från tidigare liv, vilket det ju finns tusentals med fallstudier kring!
3. Själen är TRANSCENDENTALT placerad i hjärtat! Den sitter alltså inte fastklistrad i pumpen! Känslor kommer från själen, inte från pumpar, vare sig mekaniska eller organiska!!
Inga själsförmögenheter, inget själsliv överhuvudtaget?
SKUMT!!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |