Hjärntvättad och hitlurad

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
30-årskris?
Jag skulle vilja påstå att det är samma jävla kris hela tiden...:fakta
Välkommen till kaoset. :tungan

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Skulle tro att du väldigt snart får rådet att köpa en äkta R1 från 1998.
Ska det övningsköras med tajt budget kan jag rekommendera Yamahas XJ-modeller eller Hondas CB utan R.
Bland många andra såklart.

Varför ska hon köpa en moppe för? Om hon ska ta mc kort och även har ambitioner för att börja köra bana och tävla så är det självklara valet är en r1 mellan 98 och 01! Jag själv övningskörde på en r1 och kan inte säga något annat än att det var den perfekta hojen för att ta mc kortet med!

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Tror inte jag kan hålla med om att R6 eller R1 är speciellt "perfekt" för att övningsköra med.
Jo det går.. men långt ifrån lätt i manöverbanorna.
Jag kör R6a hemma och BMW F650GS på körskolan och i jämförelse är BMWn som att cykla..

Varför ska hon köpa en moppe för? Om hon ska ta mc kort och även har ambitioner för att börja köra bana och tävla så är det självklara valet är en r1 mellan 98 och 01! Jag själv övningskörde på en r1 och kan inte säga något annat än att det var den perfekta hojen för att ta mc kortet med!

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Självklart!
Peka nu den där slangbellan åt ett annat håll.

:hihi

Tant Barbro

Bonnie Logan
Gick med
17 Feb 2013
Hoj
Yamaha XJ 600 -85
Tack för välkomnandet, allihop! Man känner sig verkligen som hemma på en gång :) Och tack för alla tips! Det blir nog bra det här :)

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ja, folk påstår att jag börjar från fel håll, men jag förstår inte vad de pratar om. Man kör väl i alfabetisk ordning, för sjutton! :)

Äsch i så fall har jag tagit två hojkort i fel ordning.

...Tycker personligen blivande bilister skulle behöva ta hojkort innan dom fick ta bil men regeringen har inte frågat om min åsikt i saken :hihi

Hej förresten :hej

Last edited:

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Fast när man är 26 så tycker folk att det är rätt konstigt att man inte har körkort över huvud taget.

Klart det är bra att ha körkort för bil, fast jag har så jäkla sällan användning för mitt, skaffade jag bil så vet jag att jag bara skulle bli slö :p

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Välkommen! Själv är jag nygammal här och får väl anse mig ha en 38årskris :gnissla då även jag tar gasen i handen och kör A-kort nu ;) Ålder är bara ehrm en siffra :yoparty

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Precis passerat närmre 30 än 20, undra vad man skall skaffa sig när man börjar jobba..

26årskris = pickis (självklart srt10) hoj zx10 04/05.. Det hade vart nått.. Vilka drömmar man fick nu:rolleyes:

Välkommen, ta du och skaffa dig valfri R600. Det är ju trotts allt sporthoj du hänger på:krama

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Välkommen och grattis till valet av en kostsam hobby som utan vidare åthärvor kommer gräva stora hål i ekonomin. :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati