hjärtattack

peter_n

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SV 650s
När jag kom ut från lägenheten i Tisdags fick jag en hjärtattack. Min MC var borta. Den stod inte kvar där jag hade ställt den. När jag tittade till vänster såg jag den... phhhuuu. Fan va gött. Men hur fan kunde den ha flyttat sig 4 meter? När jag tittade närmare på den såg jag att någon jävla knarkare hade monterat en liten vagn på framhjulet. Jävla idiotiska jävla knarkare, vad hade dom tänkt? Rulla den ut från centrala Malmö?:D Som tur var blev de nog störda av någon anledning. MC blev lite repad, men jag är jävligt glad att jag inte blev av med min lilla baby:). Det första jag gjorde var att sticka iväg till Löddeköping och köpa det fetaste låset med den fetaste kedjan så att jag kan kedja fast den i cykelstället.
Om jag får tag på någon jävel som ger sig på min eller någon annan MC så ska jag personligen kastrera dom:mad:
:mad:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
peter_n skrev:
2381731 När jag tittade närmare på den såg jag att någon jävla knarkare hade monterat en liten vagn på framhjulet

Haha! Ladda upp en bild!

Tur att den inte blev stulen :tummenupp
Peace!
Dbl-R

peter_n

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SV 650s
RuffRyder skrev:
2381745 Haha! Ladda upp en bild!

Tur att den inte blev stulen :tummenupp
Peace!
Dbl-R

Jag tog ingen bild:(
Jag hade för brottom att sticka och köpa lås. Jag var jävligt förvånad oxå.

kärran gav jag till dom i MC affären.

MiZe

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
gsxr 1000 -05
Skönt att dom inte lyckades, blir bara så j..la sne va att läsa om alla som blir av med sina hojar. Hoppas dom nya låsen hjälper dig!!

peter_n

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SV 650s
hornet Micke skrev:
2381756 Skönt att dom inte lyckades, blir bara så j..la sne va att läsa om alla som blir av med sina hojar. Hoppas dom nya låsen hjälper dig!!

det hoppas jag oxå:)

Jag funderar på att konstruera ett larm som är tyst men som skickar signaler till en mottagare om man har nära sängen. Hade jag haft en sådan hade jag haft några döda knarkare liggande utanför min lägenhet i stället.
Det är bara synd att man bor i Sverige, här åker man ju in om man skyddar sin baby. Medalj är vad man borde få:)

Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
peter_n skrev:
2381731 ... Det första jag gjorde var att sticka iväg till Löddeköping och köpa det fetaste låset med den fetaste kedjan så att jag kan kedja fast den i cykelstället.
Om jag får tag på någon jävel som ger sig på min eller någon annan MC så ska jag personligen kastrera dom:mad:

Har haft samma tankar med cykelstället men efter ha sett hur cyklarna slits ut så oroar jag mig för stötar och repor. Eller värre - att någon cykelägare får hojen över sig.

Dj*vligt skönt att höra om en misslyckad stöld som omväxling! :)

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
peter_n skrev:
2381767 det hoppas jag oxå:)
Det är bara synd att man bor i Sverige, här åker man ju in om man skyddar sin baby. Medalj är vad man borde få:)

It aint a crime if you don't get caught.

Använd en flistugg, mata resultatet till en gris, ät grisen.

Phil

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
peter_n skrev:
2381767 det hoppas jag oxå:)

Jag funderar på att konstruera ett larm som är tyst men som skickar signaler till en mottagare om man har nära sängen. Hade jag haft en sådan hade jag haft några döda knarkare liggande utanför min lägenhet i stället.

Finns ett flyttbart GSM larm som skickar SMS till din telefon vid rörelse + att du kan spåra var hojen är om de tar den i en släpvagn. Säljes på PhoneHouse och heter IQObject eller Easygard.. kostar typ 3000:-

http://www.easygard.se/default.asp
right_start.jpg

Fördelen är att när du ställer undan hojen för vintern såkan du ta ut enheten och lägga den på hyllan så har den rörelsedeckare på hela garaget.. så fort någon öppnar dörren så får du sms om det.

Eller kanske stoppa den i bilen om du vill ha den där under vintern.. Smifigt värre. Funderar kratfigt på att köpa en. Har lång batteritid med.. Så man slipper dra ur batteriet på hojen..

peter_n

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SV 650s
amullo skrev:
2383935 Finns ett flyttbart GSM larm som skickar SMS till din telefon vid rörelse + att du kan spåra var hojen är om de tar den i en släpvagn. Säljes på PhoneHouse och heter IQObject eller Easygard.. kostar typ 3000:-

http://www.easygard.se/default.asp
right_start.jpg

Fördelen är att när du ställer undan hojen för vintern såkan du ta ut enheten och lägga den på hyllan så har den rörelsedeckare på hela garaget.. så fort någon öppnar dörren så får du sms om det.

Eller kanske stoppa den i bilen om du vill ha den där under vintern.. Smifigt värre. Funderar kratfigt på att köpa en. Har lång batteritid med.. Så man slipper dra ur batteriet på hojen..

smart:)
Fast jag vaknar inte av ett mess:(

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Student?
AndreasNo skrev:
2384265 ny hööögre signal :p

... på en annan telefon som han inte använder. Bara att ta vilken gammal mobil som helst och köpa ett kontantkort för inte alls många kronor. Sedan kan någon pilla lite på mobilen och vips, du har ett alarm när någon tattare är framme och pillar på din sötnos. :tummenupp

//Jax

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...