Rekommenderas. All balls är mest tjinatjosan tyvärr, men snygga förpackningar…Har du måtten så kan du beställa på kullagret.com eller på kullager.se.
Det är mycket som är tjinatjosan idag, samtidigt som det är skillnad på tjinatjosan och tjinatjosan. Dom kan tillverka bra grejjor om beställaren beställer kvalite.
Jag själv har ju rest med en med en 50cc kinaHonda både i alperna och nordkap. Med en kinamoped skulle jag inte ens åka från Boden till Luleå(4 mil)
Allballs tycker jag är ett okejlager. Många som kör den, speciellt med tanke på tex bakhjulslagerkit original till R1 kostar ca 2500kr, Allballs kit kostar ca 650kr.
Själv är jag lite nojjig så jag petar ut tätningarna och monterar skf som hjullager. Dock, som styrlager etc funkar allballs ypperligt.
I 800GS:en torde det sitta ett ganska vanligt lagermått 20x47x14, dvs SKF 6204.
Absolut, därav brukar jag också välja SKF.Grejen med allballs är att de såvitt jag vet inte har egen produktion utan att de sourcar lagren från den leverantör som har fördelaktigast pris för tillfället. Dvs, man kan inte helt säkert veta vad man får och bara för att det var bra en gång måste det inte vara bra nästa. Kända märken som SKF, Timken, Koyo har ju en helt annan trovärdghet i det avseendet.
Med det sagt kan nog allballs-lagren vara bra i de allra flesta fall, men känns för mig tryggare med en kvalitetsleverantör.
Du besvarade väl den frågan själv i ett tidigare inlägg.Absolut, därav brukar jag också välja SKF.
Nu är ju inte direkt SKF heller alltid tillverkad i Sverige heller. Frågan är då.....är det skillnad på kvaliten på skf tillverkad i typ Rumänien?
Shait… jag som köpte Codexlager och stoppade i XT’n på prov förra året.Codex Otur? Eller bara kass kvalitet?
E jhu bara att mäta dessa o åka till momentum. Eller läsa vad det står på radial tätningarna.Har kommit fram till att det är dessa jag vill ha.
Plus tätningar enl. nedan:
2 Shaft seals for the front... AS25X47X7
BMW part number
1 each 07119906004
1 each 07119906005
2 Shaft seals for the rear... AS30X47X7
BMW part number
2- each 07119906005
Knepigare att hitta bra deal för artikelnummer enl. ovan gällande tätningarna. Någon som har koll på översättning av BMWs artikelnummer till SKF (eller andra lämpliga tätningar)?
Bara att söka på storleken så fick jag fram detta.Har kommit fram till att det är dessa jag vill ha.
Plus tätningar enl. nedan:
2 Shaft seals for the front... AS25X47X7
BMW part number
1 each 07119906004
1 each 07119906005
2 Shaft seals for the rear... AS30X47X7
BMW part number
2- each 07119906005
Knepigare att hitta bra deal för artikelnummer enl. ovan gällande tätningarna. Någon som har koll på översättning av BMWs artikelnummer till SKF (eller andra lämpliga tätningar)?
Varför bor du på fel sida stan då?E inte att bara mäta när hojen står på andra sidan stan. Och när väl hjulet åker av så står hojen utanför porten vid hyreshuset där jag bor. Då måste alla prylar, och dom rätta, vara på plats eftersom allt då måste fixas i ett push. Finns inget utrymme för att åka iväg och fixa och dona...
Förortsmeck, ni vet ...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |