Hjullager

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
BAH0062 - står för ett dubbelradigt lager vilket verkar stämma med Ducatis katalog för 1994 där det anges som två lager.
Finns inte att köpa för privatkund på så många ställen - skulle tro att OEM är lika dyrt, men vill du importera från England så finns det här https://simplybearings.co.uk/shop/p...ow-Wheel-Bearing-35x62x28mm/product_info.html

Edit - hittade detta - skulle nog satsa på OEM, och frågan är - varför vill du byta, är det något konkret fel på lagret? View attachment 506587

Jag söker alltid lager på mått, benämning på originaldel använder jag bara för att få fram måtten. En google på BAH0062 säger att måtten ska vara Width: 28mm, Inner Diameter: 35mm, Outer Diameter: 62mm.

Detta lager har samma mått. 375sek och du har det i brevlådan på två dagar.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Lagersatsen finns på Baboon också (båda lagren för ca 1000:), men osäkert vem som tillverkat.
Om du handlar på Baboon så påverkas frakkostnaden mycket av leveransadressen. Jag beställde ett gashandtag till Apan - frakt till min adress ca 800:-, till kompisen i Göteborg blev det 200:-

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Här har du ett antal 42/30 lager att välja på - NKI och INA är (vad jag vet) av god kvalitet. Vad suffix A står för hittade jag inte i SKF katalogen

BAH0062 - står för ett dubbelradigt lager vilket verkar stämma med Ducatis katalog för 1994 där det anges som två lager.
Finns inte att köpa för privatkund på så många ställen - skulle tro att OEM är lika dyrt, men vill du importera från England så finns det här https://simplybearings.co.uk/shop/p...ow-Wheel-Bearing-35x62x28mm/product_info.html

Edit - hittade detta - skulle nog satsa på OEM, och frågan är - varför vill du byta, är det något konkret fel på lagret? View attachment 506587
Hej!
Jag skall inte byta.
Vill bara göra en sammanställning av vad som är slitdela på mina Motorcyklar.
När det gäller Bakhjulslager till 916 verkar det finnas komplett Hubb att köpa.
Nu fortsätter sökandet efter Hjullager till Benelli 900 sei 1983.
Är det någon som har koll?

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Bara för lite info.. 🙂
2RS betyder att lagret är förfyllt med fett och har gummitätningar på båda sidor.
Endast RS är väl sällsynt, om det ens finns (dock irrelevant för hjullager på mc.
ZZ betyder att det är metalltätningar (zink) istället för gummi.
Kan väl kanske existera på hjullager för mc.
Enast Z är då med tätning på ena sidan, men såklart inte för hjullager till mc.
Min uppfattning är att gummitätningar håller bättre tätt mot vatten, men andra kan kanske ha annan åsikt.

För min erfarenhet av byte av hjullager på mc så har jag oftast kunna läsa det med hjulet avtaget från hoj, men lagerna kvar i fälgen.
Enkelt att sätta tillbaka hjulet tillfälligt igen om man vill, och få tag på hjullager tar inte mer än några dagar med postorder.
Har man en butik med industritillbehör i närheten så har de de vanligaste lagerna hemma, och man kan då få tag på dem samma dag (öppettider dock ”kontorstider” så man får lösa det under sin arbetsdag).

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Hej!
Jag skall inte byta.
Vill bara göra en sammanställning av vad som är slitdela på mina Motorcyklar.
När det gäller Bakhjulslager till 916 verkar det finnas komplett Hubb att köpa.
Nu fortsätter sökandet efter Hjullager till Benelli 900 sei 1983.
Är det någon som har koll?
Det går säkert att hitta, men nu får du gräva lite själv också
Sök benelli spare parts, då hittar du bla Benelli Bauer, framhjulslager har reservdelsnummer 92204221, det ger ingen hint om dimension men väl om att samma lager används på flertalet Guzzimodeller, därifrån får du försöka hitta någon sida som anger dimension - ofatst får man träff på märkesklubbar där någon medlem redan plockat isär hojen för att hitta rätt dimension
ex. detta från V11 Le Mans forumet
1732004284711.png

Last edited:
Nyheter
BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...