Hm, moralfråga, slösa 'andras' pengar

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
suzuki...svart..
om du på lagligt sätt fått in en massa stålars så har du oxå förtjänat dom. finns ju folk som värdesätter fler saker än arbete.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hoho, sicket skitsnack. Visst drömmer man om stereoapparater för stora summor och så ibland, men i övrigt så är okynnestillgångar på pengar inte mkt att sträva efter. Tror däremot att de som jobbar dygnet runt, försummar fritid, familj m.m. för att tjäna storkovan är avundsjuka på oss som kan ta det lugnt och har tid att ägna oss åt viktigare ting i livet.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Den som kan tacka nej till en Lotto-vinst på låt säga fem miljoner kronor, kan trovärdigt hävda att pengar inte är allt.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
valmers skrev:
Den som kan tacka nej till en Lotto-vinst på låt säga fem miljoner kronor, kan trovärdigt hävda att pengar inte är allt.
Skulle aldrig hamna i den situationen eftersom jag inte köpt en lottjävel i hela mitt liv :blah

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Chris Ash skrev:

Då vill jag köpa ett lass! Vad är kilopriset? Leveranskostnader?

Det är skillnad på "respekt" och respekt. Har ett par vänner som är rätt välbärgade, nu har jag känt dem sen vi var barn men när de började tjäna pengar på riktigt dök det upp fler "vänner" fort som fan, folk man inte sett på flera år ringer "Tjena polaren, minns du mig? Vi gick på dagis tillsammans" :hihi

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jorrd skrev:
Då vill jag köpa ett lass! Vad är kilopriset? Leveranskostnader?

Det är skillnad på "respekt" och respekt. Har ett par vänner som är rätt välbärgade, nu har jag känt dem sen vi var barn men när de började tjäna pengar på riktigt dök det upp fler "vänner" fort som fan, folk man inte sett på flera år ringer "Tjena polaren, minns du mig? Vi gick på dagis tillsammans" :hihi

Ja visst är det skillnad, folk gör vad som helst för pengar, alltså kan du köpa både vänner och respekt. Man kan hävda att det inte är riktiga vänner, men resultatet är detsamma.

Jag säger inte att detta är bra, jag bara konstaterar att det är så. Att man blir lycklig av pengar är något som är gjort av plast och som har tryckts in i folks skallar iom att samhället ser ut som det gör. Att det förhåller sig på det sättet betyder dock inte att det är mindre sant.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Man behöver inte automatiskt bli lycklig av pengar, inte heller få mer förstånd eller fler "riktiga vänner". Mycket av det man gör kanske inte görs med tanke på pengar men nästan allt man gör har en ekonomisk konsekvens. :) Själv älskar jag pengar... :D

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Villee, jag tyckar att du ska be om råd från någon. Kanske från nåt forum på nätet där villt främmande människor, som ser till vad ditt bästa är, kan ge dig goda råd. Jag vet, varför inte ett motorcykelforum där hälften är så små att de inte kommit i närheten av pengar (annat än på veckobasis) och den andra hälften har som hobby att slänga ut enorma summor på försäkring, plast, olja och tillbehör bara för att känna kännslan att tugga adrenalin på en liten skymd asfaltsväg i minst 220km/h.
Där, just där får du de bästa råden :näsblod

gladh

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Exakt, allt annat är skitsnack. Jag vill ha money for nothing and chicks for free.
Rik & frisk = lycka, du saknar bägge dessa parametrar.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Alltså är jag olycklig. Fan.
Pengar är inte allt, följande går inte att köpa, fyll på listan.

1. Talang
2. Hälsa
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Pengar är inte allt, följande går inte att köpa, fyll på listan.
1. Talang
2. Hälsa
3. Kärlek (sex går, men kärlek?)
4. Intelligens
5.
6.
7.
8.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jorrd skrev:
Formel 1-förare måste vara väldigt fina människor, eftersom nästan alla har en modellskönhet som flickvän/fru. Skönheten kommer ju som bekant inifrån.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
1. Talang
2. Hälsa
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
8.
9.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
gladh skrev:
Villee, jag tyckar att du ska be om råd från någon. Kanske från nåt forum på nätet där villt främmande människor, som ser till vad ditt bästa är, kan ge dig goda råd. Jag vet, varför inte ett motorcykelforum där hälften är så små att de inte kommit i närheten av pengar (annat än på veckobasis) och den andra hälften har som hobby att slänga ut enorma summor på försäkring, plast, olja och tillbehör bara för att känna kännslan att tugga adrenalin på en liten skymd asfaltsväg i minst 220km/h.
Där, just där får du de bästa råden :näsblod

gladh

Hehe, ja men kanske kan det bero på att största utgiften skulle vara något av plast ha göra med försäkringar och olja. Dvs. havlt är tråden "ska man lägga så enorma summor på hojåkande" fast svaret man får från en frälst är väl självklar antar jag.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
von reisen skrev:
Fattar inte riktigt dilemmat, har du fått pengarna (utan inbyggda villkor) så är dem dina. Att bums handla upp pengarna verkar inte genomtänkt. IMHO :tummenupp

Tjaa, jag har inte ens fått pengarna (åtminstone inte än och halvt osäker att jag ens skulle få men tänkte ändå höra mig för av ren tråkhet) och det är lite av det där med att kan andra göra vettigare saker med pengarna än ren konsumtion.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
1. Talang
2. Hälsa
4. Intelligens
5. Självförtroende
6. Social kompetens
7. Empati
8. Meriter och gott rykte
9.
10.

Men allt annat går ju, hellre gråta i en Ferrari än i en Fiat, eller hur var det nu...

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
valmers skrev:
Formel 1-förare måste vara väldigt fina människor, eftersom nästan alla har en modellskönhet som flickvän/fru. Skönheten kommer ju som bekant inifrån.

Har de köpt sin frus kärlek? Det kan inte vara som så att de träffats på något lokalt kändisparty och utvecklat det därifrån? :rolleyes:
Jo det har du rätt i, man kan ju inte bli kär i en modell. Alla vet ju hur fula de är :7peta
Varför skulle Formel 1 förare vara sämre människor än någon annan förresten? :va

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
CalleE skrev:
Någon har varit snäll mot dig och sett till att du har en buffert mot "verkligheten". Var glad för det och nyttja dem klokt, att handlöst springa iväg och investera i nöjen och lyx är kanske inte det bästa?

Visserligen kan du ju sätta guldkant på tillvaron och använda lite av pengarna för att se till så att datorn du köper har lite mer lull och stereon lite mulli...

Men att direkt handla upp allt, det verkar överilat bara för att du "kunde"...

Jo det är ju där dilemmat ligger hur mycket guldkant på tillvaron är hyggligt och hur 'vettig' ska man vara med sparande med mera. Och det handlar varken om mormor som varit snäll eller någon annan, snarare om möjlighet till ...överbetalt arbete under en längre period som jag har möjlighet till halvt med avsikt att jag ska göra vettigt något vettigt med pengarna och ha lite kul.

Sen när man läser tråden skulle man kunna tro att jag blivit miljonär helt plötsligt men så är inte fallet, ni alla verkar ha det minst lika 'välbärgat' då ni kan slänga sådana pengar på plastraketer.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...