Hockenheim runt med gyroskopkamera på S1000RR

reklam reklam reklam
Du besvarade just din egen fråga. :tungan

Jag tycker iofs inte att vinkeln i det första klippet i tråden är så extremt upphetsande heller. Halva bilden upptas av bensintank, datalogger (?), tändningslås, oläsbar instrumentering, gaffelkrona, etc.

Men det är ju ändå lite häftigt. :tummenupp

Det kanske är rossis, var ju någon som snodde den senast när han var tvungen att ställa hojen efter soppatorsk. Coolt med nyheter ialf.

70000SEK
http://www.ken-lab.com/stabilizers.html

Ptja om man inte e å noga med vikt och storlek så borde det gå att snickra ihop något. Finns jäkligt små smutta lösningar till rc-helikopter som borde vara möjligt att använda annars. Det tror jag mer på. Då blir smått, lätt, snabbt.

Ja, om man inte är intresserad av storlekar och pengar så kan man välja ditt alternativ.

Citat från sidan du länkade till:
"Inverter dimensions:
13" long x 8 1/4" wide x 3 1/2" high and weighs 7 lbs
Gyro dimensions:
8 1/4" long x 4 5/8" wide x 7" high and weighs 17 lbs

ni som gnäller är bara rädda för nya saker
popcorn.gif

Cooollt!!!! Nu fick man luta skallen själv! Tråkig låt bara, men det är petitesser.

Undrar hur det skulle se ut om man satte den på geggmoppe? Kan den luta bakåt och framåt också månne?

jag har aldrig hört talas om nåt sånt och trodde det var photoshopat för det såg så overkligt ut med vinklarna på nåt sätt.

Hur coolt som helst ju.. särskilt den på Rossi där man ser hur jävla mkt de faktiskt hänger och flyttar sig.. på en del bilder samt tv ser det ut som de sitter helt spikrakt på hojen..

(förmodligen så flyttar de sig så jävla snabbt, till skillnad från en själv, så att man inte "hinner" se det på samma sätt på t ex tv)

Förtydligande: Jag syftade på filmklippet med Rossi, inte TS's filmklipp.

För att man bara ser lite plast, reklam reklam reklam och förarens arsle... hur intressant är det på en negativ skala? :tungan :rolleyes:
Tror inte dom har den vinkeln för att just visa förarens röv :D utan mer för att visa hur dom rör sig på hojen vid kurvor m.m

bara ett exempel Helge. Ville mest få fram prisbilden. Hoppas det inte blir hype av detta.kul att byta av med, men föredrar hjalmkamera eller "vanligt"

Här finns liknande prylar för 20k och uppåt. När jag googlade så fann jag en snubbe som konstruerat sin gyrocam från en rc gyro. Det borde vara billig och smutt lösning men säkert en jävla massa trail and error.

Ja, om man inte är intresserad av storlekar och pengar så kan man välja ditt alternativ.

Citat från sidan du länkade till:
"Inverter dimensions:
13" long x 8 1/4" wide x 3 1/2" high and weighs 7 lbs
Gyro dimensions:
8 1/4" long x 4 5/8" wide x 7" high and weighs 17 lbs

Last edited:
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S