Hockeyallsvenskan 2.0

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jaha, då har årets upplaga av hockeyallsvenskan startat igen, såååå.. Vilka kommer att få kvala, och åt vilket håll?:) Förra året gick ju inte så bra för mitt kära DIF, men nu satan är det dags igen, jag hoppas bara att det går bättre den här gången! Så, kör hårt, let the trashtalk begin, men med lite stil!:D

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Västerås kommer att äta alla till frukost, mumsa kvalspel till middag, och desserten består av spel i elit.... SHL nästa år, enkelt.

Tjita1

Guest
Heja Färjestad!

*går och tar en kvällsmacka och går och lägger sig*

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Jag hoppas på att Malmö får utdelning på sin lågbudgetsatsning och landar inom top 6 i alla fall. Allt utöver det är en bonus. Många skåningar i laget nu och det är ju kul. Fler än stockholmare i DIF iaf :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jag hoppas på att Malmö får utdelning på sin lågbudgetsatsning och landar inom top 6 i alla fall. Allt utöver det är en bonus. Många skåningar i laget nu och det är ju kul. Fler än stockholmare i DIF iaf :)

Hur många skåningar har ni i laget då? Vi har 18 stockholmare i DIF, om jag inte räknar illa!:) Hursomhelst så är det roligt om budgetvarianter går bra, i synnerhet när man satsar på egna produkter.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Hur många skåningar har ni i laget då? Vi har 18 stockholmare i DIF, om jag inte räknar illa!:) Hursomhelst så är det roligt om budgetvarianter går bra, i synnerhet när man satsar på egna produkter.

Hehe. Det fanns naturligtvis ingen hård fakta bakom det påståendet, så jag får bara böja mig fram och ta det...:)

Däremot är det nog säkert att påstå att det finns fler spelare med anknytning till klubben i MIF idag än det funnits på mycket, mycket länge (säkrare påstående).

Kul att det är så mycket 08:eek:r i DIF. Jag kan tänka mig att klubbar som Färjestad och Linköping inte är speciellt hemmalagade.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
I
Hehe. Det fanns naturligtvis ingen hård fakta bakom det påståendet, så jag får bara böja mig fram och ta det...:)

Däremot är det nog säkert att påstå att det finns fler spelare med anknytning till klubben i MIF idag än det funnits på mycket, mycket länge (säkrare påstående).

Kul att det är så mycket 08:eek:r i DIF. Jag kan tänka mig att klubbar som Färjestad och Linköping inte är speciellt hemmalagade.

Stockholmarna i DIF är en del av det långsiktiga arbetet med satsning på juniorer, problemet är bara att vi blir rånade på talangerna, nu senast Wennberg och Gustafsson till Frölunda och Åberg till Färjestad för att nämna några...:huvet

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
I

Stockholmarna i DIF är en del av det långsiktiga arbetet med satsning på juniorer, problemet är bara att vi blir rånade på talangerna, nu senast Wennberg och Gustafsson till Frölunda och Åberg till Färjestad för att nämna några...:huvet

Tja, det är väl inte så märkligt att de vill spela i SHL istället för korpen. Ni får vänja er eller spela upp er i seriesystemet :brynad:tummenupp:D:D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Tja, det är väl inte så märkligt att de vill spela i SHL istället för korpen. Ni får vänja er eller spela upp er i seriesystemet :brynad:tummenupp:D:D

Så är det!:fakta Däremot så hade jag föredragit om dom hade stuckit till NHL istället eftersom det är en stor skillnad på ersättningen lagen får för en spelare, om Wennberg t.ex. åker över NU så får DIF dela ersättningen med Boo hockey (hans moderklubb), om han spelar ETT år med frölund så får Boo inte en spänn, och DIF får mycket mindre del av ersättningen, vilket jag personligen inte anser vara rätt!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Det är iaf 4 stycken med moderklubb i eller i direkt närhet av Karlstad, sen ytterligare 3-4 från närområdet i Sverige oså några Norskar som ju också är närområde :p

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
och där kom första trean på några år i AS för mitt älskade löven :yoparty

Grattis, inte mot vilket lag som helst heller.

Blev lite spännande mot slutet för mitt BIK, 3-0 blev 3-2 o man darrade lite men det repade upp sig fint.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jahapp, torsk idag... Det blir intressant att se vad det blir för påföljd av rökbomben!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Måste ju titta in här trots allt. :)

Vaffan har dom gett spelarna å käka i Karlskrona? :va
5-1 mot Malmö idag, och om jag såg rätt producerade alla femmor.

Rögle nollat efter 4 omgångar.

Får nog fortsätta titta in här, är ju faan lite intressant även utan LIF! :lol

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar