Hojägare slår tillbaka mot hojtjuvarna

Vad tycker du om vad de i artikeln gör? (Se länk nedan)

• Antal röstningar
    0

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Verkade mest vara ett par idioter som blir höga på att knacka folk. Bura in dem tillsammans med hojtjuvarna. Den som verkligen ville göra något åt stölderna filmar för att få bevis och ser till att någon utredare får nysta i härvan.

Medborgargarden nej tack.

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
Verkade mest vara ett par idioter som blir höga på att knacka folk.
Jepp, hade de inte haft detta hade de slagits på fotbollsmatcher eller nåt. Slödder, helt enkelt.

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Håller med R400 - det fungerar i det korta loppet,
men leder till beväpnade mc-tjuvar i det långa.

Och 60000 kanske inte är så mycket för dig och mig,
men för den som bara behöver 400 kr för sin nästa trip
är det värt att döda för.

Allt är relativt...
( Fast om allt är relativt finns det inget som är relativt ).

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Skulle inte ha nåt emot o knacka några hoj tjyvar själv, och framför allt skulle jag slå skiten ur den/dom som ger sig på farsans turistbussar som står på Evo Bus i Spånga. Blir så jävla arg på sånt. :mad:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
chrille-r1000 skrev:
Skulle inte ha nåt emot o knacka några hoj tjyvar själv, och framför allt skulle jag slå skiten ur den/dom som ger sig på farsans turistbussar som står på Evo Bus i Spånga. Blir så jävla arg på sånt. :mad:

Att vilja slå tillbaka mot den som ger sig på ens egendom som man genom att försaka och sparat tjänat ihop till är i mina ögon en naturlig reaktion. Själv blev jag totalt vansinnig när ett par ungdommar gav sig på mitt bygellås med en domkraft. Tack och lov så misslyckades de. Men att ta steget fullt ut och bruka våld ser jag som förkastligt och finns inte i min värld.
Polisen är inte så genomineffektiv som det påstås och rättvisa genom lag är klart effektivare än nävrätt.

gladh

Diversion

Guest
gladh skrev:
Att vilja slå tillbaka mot den som ger sig på ens egendom som man genom att försaka och sparat tjänat ihop till är i mina ögon en naturlig reaktion. Själv blev jag totalt vansinnig när ett par ungdommar gav sig på mitt bygellås med en domkraft. Tack och lov så misslyckades de. Men att ta steget fullt ut och bruka våld ser jag som förkastligt och finns inte i min värld.
Polisen är inte så genomineffektiv som det påstås och rättvisa genom lag är klart effektivare än nävrätt.

gladh

Polisen är kanske inte alltid genomineffektiv, men rättsväsendet är det. Då någon äntligen åker fast så blir han frikänd pga. brist på bevis.

Nu ska vi väl vara tacksamma för vår höga rättsäkerhet men ibland känns det som om de enda som skyddas av den är grova brottslingar. Vanligt folk verkar man ju inte behöva mycket bevis för att sätta dit i vissa fall.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
gladh skrev:

gladh

Chauffören som skulle köra den bussen ringde snuten meddetsamma, som fick svaret "Vi har inte tid med att ta itu med sån´t nu" Hajjar du lr "inte tid" va fan finns dom för egentligen. Detta var nu i lördags kl 05:30 han ringde.

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Jag anser att det är helt ok att spöa hojtjuvarna (inom vissa gränser) så länge man inte inte går ut för att spöa dom genom att sätta upp fällor.

Men å andra sidan är det ju det staten gör dom bygger fina vägar låter oss köra snabba hojar bara för att så snabbt som möjligt ta våra surt förtjänade körkort :mad:

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Fredrich skrev:
Och 60000 kanske inte är så mycket för dig och mig,
men för den som bara behöver 400 kr för sin nästa trip
är det värt att döda för.
Tvivlar på att det är heroinisterna som stjäl motortcycklar. Det rör sig nog mer om kriminella ungdomar eller ligor. Att stjäla en hoj kräver ändå lite kunskap och verktyg, något som de flesta knarkare saknar.
Men jag håller med om principen "våld föder våld", även om jag inte tror att det är någon större fara i detta fall eftersom det finns så mycket annat att stjäla, lättare, utan att få på truten.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati