Hojåka 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Inte helt ovanligt att jag åker hoj i era krokar, men har låååångt ifrån järnkoll på skojiga vägar i era krokar. Tacksam för tips på bra vägar i era krokar. Svar i tråden eller via PM skulle uppskattas! :tummenupp

Dvs, vad ska man absolut inte missa runt Flen, Katrineholm? :)

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Nyköping...

Imorgon blir det avfärd till Nyköping, vi samlas 17:00 och avfärd blir 17:15.
Häng på så blir vi ett stort och glatt gäng som invaderar hamnen :D

cassie

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
cbr 600 -07
Inte helt ovanligt att jag åker hoj i era krokar, men har låååångt ifrån järnkoll på skojiga vägar i era krokar. Tacksam för tips på bra vägar i era krokar. Svar i tråden eller via PM skulle uppskattas! :tummenupp

Dvs, vad ska man absolut inte missa runt Flen, Katrineholm? :)

Stöttastensvägen med fortsättning ska du absolut inte missa :banana

. Jag har ny dator o inget bra program för att ta ut kartor installerat men ska försöka beskriva utifrån platser på Enirokartan så du kan ”spåra” vägarna. Zoma in kartan o Lycka till me min beskrivning :rolleyes:

”Stöttastensvägen” Går norrut från Hälleforsnäs
Alternativ 1: Hälleforsnäs – Risinge – Ekensholm – Olofslund (sväng vänster i korset)- Fridhem/Sköldinge, här korsar du sthlms vägen och kör in mot Sköldinge, Vägen gör efter ca 200 m en skarp vänstersväng och du kör höger mot Stjärnvik/Hagtorp, Vänster i T-kors och kör mot Bohammar, När du kommer ut på väg 52 svänger du höger mot Katrineholm, efter nån km vänster skylt Forssjö, (namn på Eniro Bygget, Brenäs), Vänster när du kommit till Forsjö, Följ vägen förbi Björnkälla, ut till väg 55. En kanonsträcka! Tar tyvärr slut i Strångsjö där man får köra transport dit man ska. Är 10 km till Katrineholm. Småvägarna från Strångsjö ä allihop grusvägar.

Alternativ 2: Samma sträcka fram ta höger istället mot Fjällskäfte, vänster i Fjällskäfte vägen som går utefter Älgsjön fram till Granhammar. (Du kommer till Granhammar om du tar höger vid Olofslund i alternativ 1), Går sen en liten kurvig väg som är kanon förbi Kalsta mot Bie…Slut o transportsträcka mot Katrineholm lr vart du ska.

Åsså en lättare vägbeskrivning som du kan hitta utan att zoma in kartan så mycket.
Från Katrineholm väg 55 mot Norrköping, 3 km (hmm kanske bara ä 2) utanför k-holm höger mot Forssa/Hävla, Följ skyltar Hävla, I Hävla går en riktigt härlig väg mot Rejmyre (bra fik vid glashyttan :)) annars runt sjön Tisnarn mot Vingåker, står skyltat Vingåker. Den här vägen ä den ständiga kvällsrundan.

Hojta till om du behöver garage lr övernattning. Finns både och…… Är invalido just nu o utan hoj :kryckor :gnissla så det finns garageplats över. Hoppas du lyckas hitta alternativen med stöttastensvägen.. Fiiiiina vägar! :tummenupp Skicka följdfrågor om du inte hittar!

//Annika

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ojdå, va meningen o gå iväg som pm.... men så går det när man dricker vin o ligger me laptopen på magen :D Inte skälla på mig!! :fyllisar

Kalasbussigt att du tar dej tid att svara så utförligt! Uppskattas! Nu ska här testas vägar. Hoppas vinet smakar :tummenupp:yoparty:)

EDIT: ..och krya på dej samt tack för erbjudande om möjlighet till garage för natten.:Bugar:Bugar

Last edited:

cassie

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
cbr 600 -07
Kalasbussigt att du tar dej tid att svara så utförligt! Uppskattas! Nu ska här testas vägar. Hoppas vinet smakar :tummenupp:yoparty:)

EDIT: ..och krya på dej samt tack för erbjudande om möjlighet till garage för natten.:Bugar:Bugar

You welcome! :tummenupp Tyckte vinet va bättre ursäkt än o klicka fel :D

cassie

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
cbr 600 -07
Haha skojare där :)

Hörde att du hade krockat med bil. Stämmer det?
Vad hände?

Lugn o fin liten smäll.... Körde inte fort för en gångs skull. Var bilkö efter vägarbete o jag låg på omkörning i ung 80 km/h o hade kört om tre bilar lugnt o fint när nästa bil jag precis börjat köra om svängde vänster! J.... idiot! :gnissla

Försäkringsbolaget ä inte klara än men det har kommit in vittnen o sagt att bilen tvärnita o gjorde plötslig vänstersväng.

Får iaf åka nedcabbad bwm till nyköping imorrn. :banana :yoparty

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Imorgon blir det avfärd till Nyköping, vi samlas 17:00 och avfärd blir 17:15.
Häng på så blir vi ett stort och glatt gäng som invaderar hamnen :D

Nåra som ska till nyköping imorrn?

Får iaf åka nedcabbad bmw till nyköping imorrn. :banana :yoparty

Klart vi ska till Nyköping imorgon, ska bli kanonväder, det kan man ju inte missa, efter allt skitväder som varit :)
Skulle nog behöva flytta fram tiden något, då jag sagt att vi brukar åka vid halv till några som kanske inte rör sig härinne innan imorgon!
Alltså, träffas som vanligt från 17:15, åker 17:30 :tummenupp

Bil funkar såklart oxå :D ses imorron!

cassie

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
cbr 600 -07
Klart vi ska till Nyköping imorgon, ska bli kanonväder, det kan man ju inte missa, efter allt skitväder som varit :)
Skulle nog behöva flytta fram tiden något, då jag sagt att vi brukar åka vid halv till några som kanske inte rör sig härinne innan imorgon!

Ring mig om jag inte hittat er tills ni beställt in fikat!

Ses imorrn!:tummenupp

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N

OK då går vi efter de tiderna istället.

Lugn o fin liten smäll.... Körde inte fort för en gångs skull. Var bilkö efter vägarbete o jag låg på omkörning i ung 80 km/h o hade kört om tre bilar lugnt o fint när nästa bil jag precis börjat köra om svängde vänster! J.... idiot! :gnissla

Försäkringsbolaget ä inte klara än men det har kommit in vittnen o sagt att bilen tvärnita o gjorde plötslig vänstersväng.

Får iaf åka nedcabbad bwm till nyköping imorrn. :banana :yoparty

Jäkligt olyckligt iaf men tur att du klarade rätt bra ändå.
Hur gick det med hojen då? Hinner du åka mer i sommar?

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hålla från sjuksängen, livet börjar återvända så sagterliga.
B-)

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87

Kommer direkt från Enköping med bihang till K-holm!:banana

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Hålla från sjuksängen, livet börjar återvända så sagterliga.
B-)

Det låter bra! Krya på dig kompis!

Efter ett riktigt väderfiasko igår undrar jag om någon har lust att ta en runda ikväll istället?
Enligt SMHI (som vi alla vet inte går att lita på :mad:) skulle det bli bra väder under hela dagen.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...