Hojåka 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Polisen jagar en gul Triumph med passagerare på vasavägen vid 22,00 blecket, verkar som han/hon kom undan.

drasuten

SPEED is my DRUG
Gick med
1 May 2009
Hoj
Aprilia mille -00 ,Yamaha cr 250 enduro och Mille har en honda cr80 -01
Skrev såhär för några dagar sen...

Motordag i Vingåker

Nästa lördag den 29:e augusti är det den årligen återkommande motordagen i Vingåker!
Har lovat min granne & projektledare Victoria Freberg att fixa dit så många schyssta hojar som möjligt!
Alltså...SPORTHOJAR :yoparty
Evenemanget verkar bli bättre å flera inblandade i år, håller på mellan kl 10 & 15, men vi står såklart sålänge vi orkar å vill!

Träffas på Shell nyputsade å fina :drool från 9:30, åker 9:45 :tummenupp
(Schysst uppladdning inför kvällens kräftskiva :D, se sommarskoj tråden)

Jag kommer inte med till Vingåker , är hemma och fixar med festen , blir hemskans massa folk :) hörs på kvällen , vill några komma tidigare än 18 så går det bra !!!!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Motordag i Vingåker

Idag lördag den 29:e augusti är det den årligen återkommande motordagen i Vingåker!
Har lovat min granne & projektledare Victoria Freberg att fixa dit så många schyssta hojar som möjligt!
Alltså...SPORTHOJAR :yoparty
Evenemanget verkar bli bättre å flera inblandade i år, håller på mellan kl 10 & 15, men vi står såklart sålänge vi orkar å vill!

Träffas på Shell nyputsade å fina :drool från 9:30, åker 9:45 :tummenupp
(Schysst uppladdning inför kvällens kräftskiva :D, se sommarskoj tråden)

Kanonväder, kom igen nu :banana

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Polisen jagar en gul Triumph med passagerare på vasavägen vid 22,00 blecket, verkar som han/hon kom undan.

Enligt info som Polisen brukar säga så får dom ju inte jaga mc förare eftersom det leder till mer trafikfara och brottet som begås dvs fortkörning är ej att betrakta som jätte grovt tex bankrån etc....

Men det är klart man förstår ju Poliserna "ute på landet" ...
De tar tillfället i akt att leka "amerikanska poliser" med biljakter...
Sådant de sett på filmer....och det tycker dom är jätte tufft och drömmer om.
Blir ju lite annat än att hjälpa gamla över gatan och hålla föredrag på skolor..:)

Jag vet vem det är.

Är dåligt insatt...men hur gick det för föraren..?

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Enligt info som Polisen brukar säga så får dom ju inte jaga mc förare eftersom det leder till mer trafikfara och brottet som begås dvs fortkörning är ej att betrakta som jätte grovt tex bankrån etc.

jag har också hört så men det funkar nog inte riktigt

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Enligt info som Polisen brukar säga så får dom ju inte jaga mc förare eftersom det leder till mer trafikfara och brottet som begås dvs fortkörning är ej att betrakta som jätte grovt tex bankrån etc....

Stämmer tyvär inte, vet inte vart detta kommer ifrån. Enligt de poliser på forumet så är det bara snack om att de inte får jaga hojar. Att man kanske rekomenderar att inte göra det är en annan sak.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Stämmer tyvär inte, vet inte vart detta kommer ifrån. Enligt de poliser på forumet så är det bara snack om att de inte får jaga hojar. Att man kanske rekomenderar att inte göra det är en annan sak.

Stämmer lite,,,, polisen har en rekommendation att inte jaga, som alla inte fattat, det finns fortfarande de där maschopoliserna som inte vill lyda.

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
Hojlös...
Nu tackar jag för den här säsongen med mitt åkande!!!!:hej Nu ska jag börja plocka ner hojen i delar och fundera lite på lackning ev ombyggnation av vissa grejor.... Kör lungt i höst!!!!!
Mvh Liff

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...