Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
TERMINATOR skrev:
men dom är kanske billigare ? frågan är ju var man får tag i sånna? vore ju skönt att inte byta ut hela skruven, föresten är väl dom färgade skruvarna alu?? frågan är om dom håller?
hur sitter dom fast?? är det inte sånna som man trycker fast i insexspåret?

Dom blåeloxerade plupparna är dom som håller skivan. Dom går att köpa löst från ISR men dom passar inte till dina skivor... Pluppen är en tvådelad alugrej som är ihopsatt med en skruv. När skivorna är slut byter man bara skälva slitbanan och sparar navet.

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Tengil skrev:
Dom blåeloxerade plupparna är dom som håller skivan. Dom går att köpa löst från ISR men dom passar inte till dina skivor... Pluppen är en tvådelad alugrej som är ihopsatt med en skruv. När skivorna är slut byter man bara skälva slitbanan och sparar navet.

Inte bara bra bromsar, utan även ekonomiska! :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
akora skrev:
Tanken slog mig i natt när jag talade med en polare i telefon, JAG HAR JU TUNGT KORT NU :) Fick det den 26 sept :)
mitt kort är rätt så lätt faktiskt.. 7g skulle jag tro...

jaha vad ska du då göra nu när du har tungt kort?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kyckling skrev:
Eftersom Akora i princip är gjord av pengar så köper han säkert båda. :tummenupp

:rolleyes: :D
man kan ju börja tro det ialf.. han pluggar och kör sporthoj mm.. jag som anade pengalöshet när man pluggar men ack så fel jag har :D

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Tengil skrev:

Jag inspekterade pluppar med tillbehör på lunchen idag. Ser lite overkill ut, ska inte vi byta så jag tar dina posergrejer så får du mina fräcka org. skivor? :tungan

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år