Hojåka i Örebrotrakten - the original!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Du kommer ångra dig och eftersom pengarna direkt kommer att försvinna ut i det svarta hålet kommer du inte tycka dig ha råd med en ny. Du ska såklart inte sälja hojen.

Bry er inte om mathias, han vill bara ha uppmärksamhet:D

Fast sälj inte mathias, jag ska fixa lite lysen så kan vi köra du och jag.:tummenupp

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Bry er inte om mathias, han vill bara ha uppmärksamhet:D

Fast sälj inte mathias, jag ska fixa lite lysen så kan vi köra du och jag.:tummenupp

:D så kanske det är...

Vi får se hur det artar sig. Står och tvekar.
Fortfarande roligt att köra men inte RIKTIGT lika roligt som det har varit.
Prioriterar lite annorlunda nu också.

Men Erik har absolut en poäng i att pengarna kommer att försvinna.
Ja, ja den som lever får se.

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
kjell mattias och co lägger ni några mil :)

Inte än. Behöver sätta på lite nya däck, men sedan blir det åtminstone ont-i-röven-touring ner till Sweden Rock till att börja med.

Börjar ju bli lite ont om folk att åka gata med också.....:(

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Inte än. Behöver sätta på lite nya däck, men sedan blir det åtminstone ont-i-röven-touring ner till Sweden Rock till att börja med.

Börjar ju bli lite ont om folk att åka gata med också.....:(

ähhh det finns ju fortfarande mattias, du, sigge, tengil, mario, stefan, noice (erik, kyckling) sen har ju räkrolle hoj osv osv.. sen varför ni väljer att inte köra vet inte jag :)

Last edited:

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Jaha, då var det en mindre gatåkare. :tråkad
Sålde hojen igår. Killen ringde 3 timmare efter jag la ut annonsen och kom och hämta den igår. Så det gick snabbare än jag räknat med.

Känns väl lite trist men samtidigt skönt för nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag aldrig är ute och kör. Att bara ha den som garage-damm-samlare är lite bortkastat.

Får ta nya tag ett annat år. :tummenupp

Simz

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Suzuki gsx-r 750
Tjena grabbar.
Är det någon som har lust att ta en sväng någon dag.
Trågit att men inte ser er på gatorna längre.
MVH Simz

Mr Machooman

Fullspeed!!!
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K8
Tjena grabbar.
Är det någon som har lust att ta en sväng någon dag.
Trågit att men inte ser er på gatorna längre.
MVH Simz

Absolut! ...ska käka klart penicilinkuren, sedan är jag självklart med att dra en sväng. Vi kollar läget nästa vecka...:) Ciao

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Hej på er!

Jag har inte varit så aktiv det senaste halvåret. Jobb och annat bla flygning har tagit det mesta av min tid. Jag var förövrigt i Hvittingfoss i Norge och försvarade Svenska färgerna. Jäkligt rolig tävling och mycket bra arangemang runt om med liveband mm. Två heat blev det.

Jag gjorde bort mig i första heatet då jag i ledning bestämde att jag inte kom längre i motvinden och medvetet gick med och landa. 10min serare vänder vinden och jag såg min kompis flyga över mig och vinna det heatet.

I söndags var jag taggad som faan och skulle inte göra bort mig igen.
Strax efter starten kom varmfronten (det dåliga vädret vi ser idag) in över oss och de höga cirrusmolnen stoppade solinstrålingen. Jag gissade att den termik som fanns skulle försvinna ganska snart så det var viktigt att komma i luftten snarast! Efter start var det svårt att hålla höjden och det var flera som fick landa direkt. Jag kämpade hårt och gjorde bra val och som belöning var jag efter ett tag på 1200m. Eftersom förhållandena var så svaga bestämmde jag att jag flyga långsamt och ta all höjd jag kunde få. Under flyget kunde jag föja mina konkurenters framfart och såg att en efter en fick landa efter banan. Efter första turnpoint var lågt men lyckades hitta ett fint stig som tog mig högt igen. Jag flög då med en Norrman, han lyckades få bättre höjd än mig och stack på glid mot andra turnpointen. Själv var jag inte nöjd med höjden och låg taktiskt kvar och sökte av området efter mer stig. Och tillslut hittade jag en fin blåsa som tog mig upp till 1500m. Jag såg att Norrmannen fick gå ner och landa han med. Det var häftigt att inse att jag var den enda pilot kvar i luften. Med den höjd jag hade kunde jag ta andra turnpoint och glida halvägs mot tredje turnpointen. Tyvärr fick jag inget mer stig och insåg att jag skulle behöva landa. Jag har en Svensk flagga fastknuten en lina som jag fäst i selen, i botten av flaggan hänger en landningsöl. Jag tog fram flaggan ur en ficka där jag förvarar den släppte ut den. Dom sista 500höjdmetrarna av mitt glid vajade den svenska flaggan segersäkert under mig! Jag landade stolt och lycklig på ett stort fält.
:)
Min första heatvinst! Totalt blev jag fyra i den här Svergie Cup tävlingen.
Det hurrar vi för: Hurra, hurra, hurra, hurra!

För att se mitt flyg i Google Earth så ladda ned filen.
Ändra filnamnet genom att ta bort ".txt" och sätta punkten innan "kml"
Filen ska alltså heta "2007-05-27_11-27 Hvittingfoss Task 2.kml"

Sen kanska någon är intresserad av att byta jobb?
Dom söker fler på Atlas Copco:
Hej!

Vi behöver under den närmaste tiden visstidsanställa ytterligare ett antal montörer. Känner Du någon som kan vara aktuell?

För samtliga sökande gäller följande:

* Godkänt gymnasiebetyg, helst från tekniskt gymnasium.
* Tekniskt intresserad
* Gillar att skruva och meka
* Vill jobba 12 månader som montör

Om du känner någon som kan passa in hos oss, så ber jag dig att se till att vi får in en fullständig ansökan så snart som möjligt.

Ansökan skall innehålla:

Ett personligt brev
Meritförteckning (CV)
Kopia på gymnasiebetyg
Kopior på ev. andra arbetsbetyg

Ansökan kan skickas till adress: Helena Fiedler, Atlas Copco Rock Drills AB, 701 91 Örebro alt e-mail; helena.fiedler@se.atlascopco.com eller lämnas via dig.

Bifogat

• 2007-05-27_11-27 Hvittingfoss Task 2kml.txt
    59 KB · Visningar: 66
Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Grattis till det fina resultatet. Är det gps-loggat och sedan överfört till google earth? Coolt att kunna se höjden också.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
å du är i sweden nice.. ska vi ta en riktig dunderfylla i helgen som på den goda tiden:yoparty

nä just du har ju fotboja:rolleyes:

Men hallå. Du glömmer det viktiga jue.....

GRATTIS TILL EN DOTTER (till) :födelseda :rullandeu :cpparty

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Grattis blompa, försöker ju prata med dig på msn ibland men du släktforskar väl för fullt.
Idag har jag besiktigat hojen med fotbojan på, drop-in tid med aningen tidspress :skrämd

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
tack ska ni ha alla :).. ja natten den 28e kom hon.. en "ELLIE" blev det..:tungan
det var dax för molly att få en syrra nu:)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin