Hojåka i LUGNT tempo.

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Hoj
Daytona 675 -10
Det var skitkul, tack för en najs dag på racetracken (bulten).
Nu får vi hålla tråden vid liv.

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Hoj
Daytona 675 -10
d1bf699592cb832c8742169cff2cb14b.jpg

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Sammanfattar dagen såhär.
Lillen vågade inte komma trots att han var turförrättare, hoppas inget hänt.
Peterdeleter blev knäsvag vid rapido o hoppade av innan vi börjat, eller så ville han bara köpa mer korv.
Vi övriga stenhårda som genomförde turen hade jättekul och var riktigt grymma på att fika o snacka.
Tomatfärgad i facet av all sol, på ena sidan :3freak

Tack litzter för ledartröjan o tack ni andra för idag.

Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Peterdeleter blev knäsvag vid rapido o hoppade av innan vi börjat, eller så ville han bara köpa mer korv.
Vi övriga stenhårda som genomförde turen hade jättekul och var riktigt grymma på att fika o snacka.

Vadå vurre?

Jag valde överleva och prioriterade åka till en kvinna :krama istället för att hänga med svettiga karlar.

Påminner om detta idag ifall någon är vaken.

https://www.facebook.com/events/904707949640608/

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016

Vi kom lite senare, jag åkte förbi Donken Väsby inga kvar , jag mötte upp Vurparen och Bomagin på Donken Sveavägen. Sen drog vi till Rapido MC vurparen provkörde Suzuki gsx s1000. Ni kan fan inte ha varit på Rapido länge för då hade vi stött på er, så efter Rapido drog vi ut till Adelsö då vi ville ha andrum från slinger bulten, vi käkade deras berömda räkmacka på Adelsö, tror vi stötte på Eddie på väg hem mot stan. Jag och Vurparen var och busade runt lite extra i city och sen drog vi en schyst slingervägs repa, kom hem 19,30 :) En sak till, det var Peterdeliter som var turförrättare och som startade tråden, hade jag varit turförrättare så hade jag tagit mitt ansvar:tummenupp

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple
Jag tänkte fixa en lite södergående tur på ett par timmar i morgon måndag kväll. Någon som vill hänga på?
Samling Mc D/ Shell Hallunda 17,30.

Skickat från min iPad med Tapatalk

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Dök bara upp en enda person på Donken... Vi väntade och väntade men gav upp till slut.

Lillen... Är du "grumse" på mig jag inte fortsatte att hänga med och lira ankpappa?

Tycker ju att ni är gamla nog att ta vara på er själva :)

Hur som haver så var det en trevlig och kul tripp idag till Djurgården. Hur sjuttsingen kan vissa fordon överleva? Både då bil och MC. En CBX1000, sexa var i nyskick om inte bättre tex.. Mopederna inte att förglömma och det doftade avgaser från allt som kördes idag som är ett minne blott nu med dagens normer.

Kanske höres/störes på detta event?

https://www.facebook.com/events/1707231579550841/

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Dök bara upp en enda person på Donken... Vi väntade och väntade men gav upp till slut.

Lillen... Är du "grumse" på mig jag inte fortsatte att hänga med och lira ankpappa?

Tycker ju att ni är gamla nog att ta vara på er själva :)

Hur som haver så var det en trevlig och kul tripp idag till Djurgården. Hur sjuttsingen kan vissa fordon överleva? Både då bil och MC. En CBX1000, sexa var i nyskick om inte bättre tex.. Mopederna inte att förglömma och det doftade avgaser från allt som kördes idag som är ett minne blott nu med dagens normer.

Kanske höres/störes på detta event?

https://www.facebook.com/events/1707231579550841/

Vänta lite här nu:7peta , skulle jag vara sur nu helt plötsligt, hur har du kommit fram till den slutsatsen. Jag svarade på Halvdampis påstående och du drar din egen slutsats att jag skulle vara sur:va Har man startat tråden och är turförrättare så lär man väll inte överge skeppet när det blåser lite. För de behöver jag väll inte vara lack på dig men dom grabbarna du drog ut på rundan kanske är det.

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Är det onsdagskörning från Skogis fortfarande på onsdagar, eller har det dött ut ?
Om det är körning, hur dags ?

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Är det onsdagskörning från Skogis fortfarande på onsdagar, eller har det dött ut ?
Om det är körning, hur dags ?

Vet inte om man kör onsdagar längre, nu för tiden så brukar vi dra en repa på lördagar. Träffas på Donken Sveavägen eller Donken Väsby beroende på vilken runda vi tar, det postas alltid något i denna tråd om det. Skulle nog påstå att det är Hojåka medel/ snabbt i bland beroende på vilka man får med sig. Brukar bli långa körningar men man kan givetvis hänga med ett tag och sedan dra sig hemåt om man vill. Det brukar oftast vara någon som börjar fråga runt på onsdag- torsdag om någon är sugen på en repa.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Någon som skall köra nationaldagsturen med Rapido?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring