Hojåkare och Hojar vi minns......

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Buell -08
Jag har många starka minnen av hojar och hojåkare som går på fullt i olika situationer. Två Kataner som kom på slangarna på Sveavägen, bredvid varandra med system som lät allt annat en moderat.
Brorsan som vred ur sin Kawwa 900 (STD trimmad och borrad till 1100 cc) i backen bredvid Nälstabadet (typ slutet 70 talet). Dela med er snälla. Alltid kul att få ta del av gammla och nya anekdoter och hjälp oss gammlingar att minnas:rolleyes:.

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Buell -08
Väldigt va trögt! Synd! Jag tror att det finns många som har gammla roliga historier att förtella.....!

Str3 R

Guest
Nja, den enda hojåkaren jag minns från slutet av 70-talet / början på 80-talet är en kille som var handikappad och körde hoj. Han körde ofta på Sveavägen, det hände att han glömde sätta ner fötterna när han stannade vid rödljuset så hojen välte givetvis. Jag undrar var han tog vägen sen.

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Buell -08
Den var ny, haha hojen måste varit skapligt repad.....
Bampe från Vällingby körde en baxxad hoj in i Gymnastiksalenväggen på Vällingbyskolan. Vet inte men har för mig att gasen hakade sig.:3freak

Nja, den enda hojåkaren jag minns från slutet av 70-talet / början på 80-talet är en kille som var handikappad och körde hoj. Han körde ofta på Sveavägen, det hände att han glömde sätta ner fötterna när han stannade vid rödljuset så hojen välte givetvis. Jag undrar var han tog vägen sen.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0