Spännande. 80-tals 400cc, 80-90 tals offroad, Virago eller ER5.
80-tals 400cc: Ser ut som de här är relativt smidiga och borde inte hända så mkt när den välter.
80-90 tals offroad: De jag sett som är till salu har offroaddäck. Inte helt säker på att sådana däck är optimalt för en supernybörjare.
Virago: Ser ut som mest hoj för pengarna. Har aldrig kört någon men den ser inte ut att vara superenkel som nybörjarhoj.
ER5: Säkert en kanonhoj men 200kg och vad händer när den tappas i gatan?
Är nog mest inne på en 400cc eller ev en offroad om den nu är bra för nybörjare.
Jag måste nog faktiskt ändra mig lite o slå ett slag för "Josef"s idé. En scarver går på 5000 mer än din budget, men är en klart bättre hoj än gammelhojarna. Även om den är ganska så ärkeful så är den åtminstone inte en virago, vilket gör att hon behåller lite värdighet när hon kör den.
För övrigt så är aprilia pegaso, f650gs och funduro i princip exakt samma hoj men med annan plast. Såg någon pegaso för ungefär dina tilltänkta pengar.
Scarvern har dessutom en schysst liten balja där de flesta andra hojar har en tank, där du kan placera en mindre hund, icakasse, handväska eller annat lämpligt, vilket faktiskt gör den lite praktiskt med. Stånka med bottenvrid (eller twin för den delen) gör att det blir lite lättare att motverka onödiga motorstopp, o den behöver inte varvas något så in i helvete för att kännas levande, så körsättet blir lite mer likt att köra bil (om man inte kör som josef förstås) vilket bör förenkla en hel del det med. Blir det jobbigt o svårt så försvinner gärna intresset tänker jag.