HOJ, HOJ! Gröngöling i antågande!

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-
Ny på forumet även om jag genom åren besökt och läst en hel del. Tänkte nu äntligen göra slag i saken och skaffa mig hoj-kort (innan vintern) och vad kan då vara mer lämpligt än ett tillhörande konto på Sporthoj!? :)

Är nu över 35-strecket så de värsta adrenalinjägarfasonerna har lagt sig och jag vågar nu påstå att jag är tillräckligt vuxen för att kunna hantera mig själv på ett ansvarsfullt sätt i trafiken (både för egen del och för mina medtrafikanter).

Har en hyfsad erfarenhet av att köra hoj, dock har detta so far mest gjorts på crossbana, körkortslöst utomlands, etc... Nåja, här är jag iafl, blir nog en och annan post ju längre tiden lider, men detta var allt för idag!

Väl mött! / E

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
Race preppad Gixxer K7
VÄLKOMMEN!
35 och "tillräckligt vuxen" jo ja tackar ja. Vänta du bara....

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-

Tackar! :)

VÄLKOMMEN!
35 och "tillräckligt vuxen" jo ja tackar ja. Vänta du bara....

Haha, tror det... har varit tillräckligt överdjävlig i unga år, när man lyckats växa upp, släpa ihop till en hel liten familj med fru, barn o hund vill man ju inte slå knut på sig själv kring en stolpe det första man gör! :D
Fartglädje, javisst, men numera även med hjärna! Vem har sagt att ålder är ngt dåligt? (Faan nu låter jag gubbig också!)

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Välkommen till "klubben". Som föregående frågat. Hur långt har du kommit? Hoppas dom har platser kvar på risk2 så här sent på säsongen. Kör hårt (men lugnt) och ett stort lycka till.:tummenupp

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-
Så var det då till slut klart. Kort med A behörighet införskaffades vid lunchtid idag! :banana

Pajsarn på uppkörningsanstalten var lite lajbans dock som körde kuggfråga på säkerhetskontrollen. "Kolla lager" (inget centralstöd) :dummer . Fan vad nervig jag blev. Men det gick vägen ändå! Nu är det bara det angenäma kvar, provköra och så småningom köpa hoj! :tummenupp

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Grattis till A-kortet! :tummenupp

Skynda dig och anmäl dig till SMC-kurser så fort du har skaffat en hoj. Du kommer att utvecklas otroligt fort och ha vansinnigt roligt under tiden. :fakta

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring