Hoj känns lite "off" nu.. bara att erkänna!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Hallå!

Måste bara skriva av mig lite!

Har precis köpt en ny hoj(för mig) en 08:as R1 med Akra, skitsnygg och går riktigt, riktigt bra!:)

Men...

Ikväll har jag varit ute och kört en Ferrari 360 Modena cab med ngt sportsystem... DRA ÅT HELL vilket ha-begär jag fick! Den lät som en F1:a och det var galet vad den svarade! :yoparty

Jag VET att jag drar den vid ett rödlyse, men spela roll! Hade jag haft 900.000 över så hade jag absolut haft en supersportbil! (helst både hoj och bil)

Det är inte undra på att R-hojar kalas "Fattigmansräcer", bara att erkänna, hoj är kul, men att ha en monstermotor vråla bakom ryggen i en bil som till och med gamlingar gör tummen upp för, ÄR coolare!

Bifogat

• 40365_466029176787_738736787_7010480_6540065_n.jpg
    40365_466029176787_738736787_7010480_6540065_n.jpg
    83 KB · Visningar: 508
Last edited:
Ditt jävla homo! Synd du inte körde sönder fälgarna mot alla trottoarkanter!
Och må måsarna bli magsjuka över din 400-mer-kubik-och-mycket-nyare-än-min-R-Yamma!

//Inteettduggjävlaavundsjukjuh :glömdet

(Fan, Ferrari som varit min favvo-bil hela mitt skitliv. Men inte får JAG köra nån. Nercabbad. I solnedgången. :gnissla)

På gata håller jag med,på bana......nä!

Mycket skönare känsla på hoj där.

Henrik

Nja... Skulle jag få några mille så skulle jag faktiskt inte lägga pengar på någon miljonbil.... känner ingen dragningskraft till det så att det är värt pengarna. men det kanske är så att man skulle ändra inställning till det om man provkörde en... så det är nog bäst att låta bli! :)
Men det var en het bil... :tummenupp

Ditt jävla homo! Synd du inte körde sönder fälgarna mot alla trottoarkanter!
Och må måsarna bli magsjuka över din 400-mer-kubik-och-mycket-nyare-än-min-R-Yamma!

//Inteettduggjävlaavundsjukjuh :glömdet

(Fan, Ferrari som varit min favvo-bil hela mitt skitliv. Men inte får JAG köra nån. Nercabbad. I solnedgången. :gnissla)

hahaha! Roligt av helrang! Däremot så älskar jag fortfarande att köra hoj, så att det inte missförstås! Speciellt i rusningen i sthlm, då kan de stå där med sina miljon-åk och man glider snyggt förbi !

Har man liten penis kan det vara ok.

så säger en man med 550-600cc??? har du en monsterdragg då med ditt synsätt? Eller ÄR det så att även du skulle kunna tänka dig en sådan bil men aldrig skulle erkänna det , och därför skriver så :peta

Haha, där platsar man nog bättre med en Nissan Sunny med extra blygläppar:D

Medhåll

Nja... Skulle jag få några mille så skulle jag faktiskt inte lägga pengar på någon miljonbil.... känner ingen dragningskraft till det så att det är värt pengarna. men det kanske är så att man skulle ändra inställning till det om man provkörde en... så det är nog bäst att låta bli! :)
Men det var en het bil... :tummenupp

Så ÄR det! Provkör INTE!

På gata håller jag med,på bana......nä!

Mycket skönare känsla på hoj där.

Henrik
Har bara kört hoj på bana, men bland det första jag sa var: DENNA skulle man ut med på en bana!

Last edited:
Tänkte skänka bort min Enzo. Ni som inte klarar av o köra på bakhjulet kan ju Pm:a om var jag ska lämna den nånstans.

Nu kostar det ju dock inte bara 900 000 kr med en sån där bil... Vet du vad försäkring, service, däck och bensin till en sån där kostar?

Man ska nog ha ett ganska välbetalt jobb för att ha råd att äga eländet, även om man rent potentiellt kan spara ihop de där 900 000 över lång tid... Måste man över huvud taget fundera på vad hela kalaset kostar, inklusive alla extrautgifter, då har man nog inte råd tror jag...:D

Men visst är det feta bilar:yoparty Jag har visserligen bara kört Porsche Carrera 4s turbo, men den flyttade på sig rätt ok den med... Nog för att smilet skulle gå från öra till öra i alla fall:D Men jag har fan inte råd att äga en, även om jag plötsligt skulle få ihop 900 000 på nåt sätt:(

Det är inte undra på att R-hojar kalas "Fattigmansräcer", bara att erkänna, hoj är kul, men att ha en monstermotor vråla bakom ryggen i en bil som till och med gamlingar gör tummen upp för, ÄR coolare!

Nog för att jag gillar Ferrari som fan, men det var kul att se de riktigt tunga grabbarna lägga till sina yatcher i hamnen i Monte Carlo. Då stod killarna med sina fina bilar och tittade och insåg att deras bilar för 1-2 millar bara kostar 1/100 av vad "båtarna" nere i hamnen gör.

Så min sporthoj duger faktiskt rätt fint för en fattigman som mig :tummenupp

Klart det är ballare med Ferrari än en hoj för en hundring, givet.
:fakta
Å andra sidan är det två olika saker, svårt att jämföra. Som att jämföra äta med att dricka, vilket är roligast? :eek:

Jag har också provat.... helt sinnesjukt. Det första jag tänkte var "fan, det är som att köra hoj" accet är otroligt och 500hk v8 bakom ryggen är galet

Bifogat

• DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    245.3 KB · Visningar: 207
Nu kostar det ju dock inte bara 900 000 kr med en sån där bil... Vet du vad försäkring, service, däck och bensin till en sån där kostar?

Man ska nog ha ett ganska välbetalt jobb för att ha råd att äga eländet, även om man rent potentiellt kan spara ihop de där 900 000 över lång tid... Måste man över huvud taget fundera på vad hela kalaset kostar, inklusive alla extrautgifter, då har man nog inte råd tror jag...:D

Men visst är det feta bilar:yoparty Jag har visserligen bara kört Porsche Carrera 4s turbo, men den flyttade på sig rätt ok den med... Nog för att smilet skulle gå från öra till öra i alla fall:D Men jag har fan inte råd att äga en, även om jag plötsligt skulle få ihop 900 000 på nåt sätt:(
Aha, fick du provköra en prototyp?

360:n är iofs vettig att äga för att vara ferarri. En bekant hade en 355 och den var hutlöst dyr i drift, runt 100k för service med kamrem:skrämd

*/ ?>
Back