Aha, fick du provköra en prototyp?
Nej, privat konvertering

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha, fick du provköra en prototyp?
Jo, men nu pratar vi prestandabilar. Inget rappel med en frän kaross.Jag vill ha en GT40. Bring it to me!
Jag vill ha en GT40. Bring it to me!
Kostar att äga en sportbil i den kalibern. Speciellt Ferrari, Lamborghini, men även Porsche om man väljer en Carrera GT.
Finns en annons på blocket på en vanlig F430 som köptes för ca 3 år sedan för 2000 000 kr. Nu säljs den för ca 1300 000 kr. En värdeminskning på 700 000 kr. Ägaren har kört ca 700 mil på samma tid. En milkostnad på 1000 kr exkl service, underhåll och försäkring. Värdeminskningen är en tung post om man inte köper en äldre bil vars värde stabiliserats.
Det gäller även att ha ekonomi till att sköta om bilen efter inköpet och känna att man kan nyttja den utan att tycka att underhållskostnaderna tar bort glädjen. En keramiska skiva fram på en 430 Scuderia repades av en sten som letat sig mellan och och skiva. Det gick på över 100 tkr. Man byter dem nämligen parvis. Ett par bromsbelägg runt om kostar ca 25 tkr.
Kopplingen på en Lamborghini Murcielago kostar över 100 tkr att byta. På en Porsche Carrera GT kostar den kreamiska kopplingen 300 tkr att byta. Samtidigt vet jag att vanliga personbilar kan kosta en hel de. Ett kopplingsbyte på en fyrhjulsdriven Passat V6 gick på 26 000 kr.
Oavsett vilken bil man köper bör man nog gå in med öppna ögon. Det där med att frågar man så har man inte råd är nog bland det dummaste påståendet jag hört.
Jag åkte camaro ss -10 igår![]()
Man har inte en sådan bil om man inte har råd att serva den, då bör man nog se sig om något annat...
Det där är som allt annat som man får världens ha-begär av;
Nyhetens behag.
Det är skitroligt med en ny bil i superklassen, eller båt med off-shore prestanda eller .... Men.. Det går över, fortare än man tror.
Sen står man där med en pryl som man helst vill byta bort fort,.
Nyhetens behag, men snart är det en vardag...
Eller för att man har råd, hahaNä...
Man köper en superbil bara för att man inte klarade att ta hojkort.
Tycker inte att prestandamotorcykel och prestandabil konkurrerar med varandra oavsett inköpspris. Det är två vitt skilda upplevelser som båda har sin tjusning. Den största behållningen med att köra motorcykel är att den är svårare att behärska. Det är fler saker som måste klaffa för att det ska kännas perfekt. Att köra bil är inte alls lika krävande för föraren.
Det förklarar saken.Nej, privat konvertering![]()
Jag har aldrig riktigt varit något för amerikanska bilar, dom har visserligen ofta riktigt gött motorljud, men ingen prestanda eller känsla för design. Men den jädra bilen ändrade min uppfattning ganska rejält - t.o.m. inredningen i den var utav bra design, material och kvalité, inte långt ifrån en Porsche.
Nu kostar det ju dock inte bara 900 000 kr med en sån där bil... Vet du vad försäkring, service, däck och bensin till en sån där kostar?
Man ska nog ha ett ganska välbetalt jobb för att ha råd att äga eländet, även om man rent potentiellt kan spara ihop de där 900 000 över lång tid... Måste man över huvud taget fundera på vad hela kalaset kostar, inklusive alla extrautgifter, då har man nog inte råd tror jag...
Men visst är det feta bilarJag har visserligen bara kört Porsche Carrera 4s turbo, men den flyttade på sig rätt ok den med... Nog för att smilet skulle gå från öra till öra i alla fall
Men jag har fan inte råd att äga en, även om jag plötsligt skulle få ihop 900 000 på nåt sätt
![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning