Tjenare.
Jag är med sugen som fan på att byta hoj, men vet inte riktigt vad jag bör skaffa.
Kör idag en R1-98 som jag är ganska nöjd med, dock är det en väldigt gammal cykel och inte alltid den smidigaste.
Har börjat köra mycket på bana, och till nästa sesång skall det blir mer av den varan. Längtar som fan till en 3-dagars tur till gotland som är inplanerad...
Mitt stora problem är att jag vill ha en nyare hoj, men samtidigt kunna ialla fall ha halvförsäkring. Helförsäkring är klart ännu bättre, men min smärtgräns går på 15k per år för vad jag nu väljer. Är bara 25 , så det sätter stopp för många hojval.
Alla literhojjar (sport) över 04:a blir ju dyra som fan, så frågan är vad som då finns kvar...
Ett tag var jag inne på en z1000, superduke, speed triple 1050 alt. fz1. Där finns ju vrid att hämta, men hur är en av dem att slänga runt på bana? Kändes som jag pinnade på bra mycket snabbare an de flesta med superduke på de öppna bandagarna jag varit på...
Mitt andra tanke är att inskaffa en triumf daytona 675. Försäkringsmässigt har IF en bra deal med dem, så isf tänkte jag skaffa en 09:a eller 10:a. Problemet är bara att jag inte provkört någon.
Är man så pass skadad av den litehojjen man ägt, att effektminskningen kommer vara ett problem? Rakt fram kommer ju inte vara så roligt, men den skall ju vara underbar på bana.
Sen är det väl lite bättre vrid i en sådan än konkurrenternas 600
r?
Någon med lite erfarenhet av cyklarna som kan hjälpa mig?
Givetvis kommer jag provköra allihop så fort som möjligt när tillfället ges (vädret), men det blir ju först på en bandag man vet om det var rätt val...