Hoj med upprätt ställning

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Allex skrev:
hehe jo monster eller hornet asså vet ej vad man ska välja :4skrika

polaren körde monster 900 ie fån 02 den gick jämt i dra och topphastighet med min hornet 600 från 98 han har väll lite fetare vrid i o f s och lite mer karaktär på hojen men dom är ju lite dyrare att köpa!
Men framförallt kostar dom ju asmycket att serva!

lycka till!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Blir förvirrad, du skulle ha en hoj med kåpa och då funkar inte en Multistrada (som jag tycker har kåpa) men ett Monster funkar (som jag inte tycker har kåpa). :va

thompa

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Hoj
Ducati Monster 800Sie
Kostar en Monster "asmycket" att serva? Njae, kan jag väl inte påstå...

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
suzuki sv 650 n, kanon kul hoj å billig!!!

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
OLJEKYLD GSXR skrev:
Blir förvirrad, du skulle ha en hoj med kåpa och då funkar inte en Multistrada (som jag tycker har kåpa) men ett Monster funkar (som jag inte tycker har kåpa). :va

haha flåt! multistrada var för stor i motor därför ville jag inte ha den, dyr i inköp samt försäkring. Egebtligen vill jag inte ha kåpa, men tänkte kika lite på cyklar med kåpa som är kanske lika trevliga(600cc), men har ännu inte hittat mer en än, fazer600

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Precis, 600f finns ju, liksom Bandit 600. Triumph Speed 4 kanske, eller trotjänarna Kawa Zephyr 750, Suzuki gsx 750 (nyare modellen alltså) och Honda Cb 750.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Hej!

Jag har en Ducati Monster 600 -99. Tycker att det är en otroligt körglad cykel. Jämfört med en Hornet 600 är den naturligtvis inte lika rapp men har ett betydligt trevligare register. Trots motorns ringa storlek drar den fint från 2500 varv och uppåt. Det gör inte en radfyra på 600cc.

Nackdelen är ju att den inte går så fort, min är neddrevad ett kugg och gör knappt 170 km/h. Beträffande servicekostnader kan jag inte säga annat än att delar inte är säskilt dyra i förhållande till japaner. Kåpa eller inte, det är ju en smaksak. Tycker inte att det är någon nödvändighet om man håller sig under 200-strecket.

Försäkringen kostar i mitt fall 7.200:-/år avställbar (helförsäkring). Sjävrisken vid vagnskada är 6000:-.
Jag är 23 år gammal, har haft kortet i 4 år och låser in hojen i garage om nätterna. Hojen är naturligtvis registrerad på mig. Killen jag köpte den av var 30 år, boende i sthlm. Han gav 2500:-/år för helförsäkring.

Jag vill slå ett slag för monstret, karaktär, körglädje och i mitt tycke, en designmässig fullträff.

Lycka till!

/ Johan

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Jo monster 600 lockar men den är dyrare än hornet :4skrika
Vad vet ni om Triumph Speed Four egentligen? är det ett bra alternativ? Den ser ärtt cool ut.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Ja, du är ju på rätt spår. Fazern är bättre än Hornet och SV650 och Kawasaki ZR-7S enligt franska Motomag som hade ett test i 600-klassen förra året. Segern var faktiskt förkrossande. Banditen är ju föråldrad och lite av en blyklump så den behöver du inte titta på...

Dessutom billigare försäkring för Fazern än horneten.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Il Mostro skrev:
Jag vill slå ett slag för monstret, karaktär, körglädje och i mitt tycke, en designmässig fullträff.

Slår oxå gärna ett slag för monster!
rockar fett!
Med slip-on,dynojet och sportfilter så går den mycke bättre och låter underbart om du tycker orginal e lite för mesig.
Och om du tycker den e dyr så har det ju jämnat ut sig på ett år med tanke på att försäkringen e såpass billig som den e.

Bifogat

• nice2.jpg
    nice2.jpg
    80.9 KB · Visningar: 48

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
lee skrev:
Ja, du är ju på rätt spår. Fazern är bättre än Hornet och SV650 och Kawasaki ZR-7S enligt franska Motomag som hade ett test i 600-klassen förra året. Segern var faktiskt förkrossande. Banditen är ju föråldrad och lite av en blyklump så den behöver du inte titta på...
ZR-7S tycker jag inte ens platsar in i den där kategorin. Den vi testade var riktigt tråkig, nästan så man somnar av fastän man håller fullt. Dessutom helt utan känsla.

Det var min åsikt om den hojjen iaf :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Allex skrev:
Kan ni rekka en hoj med rätt så upprätt ställning och kåpa
Är det av egna erfarenheter du dragit slutsatsen att upprätt körställning är bäst? Många säger likadant i början, men när de väl vant sig vid en sporthoj vill de aldrig tillbaka till "customstuket" igen.

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Hornet
Hornet eller Monster...
Vilken är snyggast...välj själv..(min hoj till vänster för övrigt..) :yoparty

Trevliga båda två dock! :)

Bifogat

• hornetmonster.jpg
    hornetmonster.jpg
    129.9 KB · Visningar: 95

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
mossen skrev:
Hornet eller Monster...
Vilken är snyggast...välj själv..(min hoj till vänster för övrigt..) :yoparty

Trevliga båda två dock! :)
Tycker inte monstern är snygg, men den är lite cool/annorlunda.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM