Hoj till feg tjej, men vilken?

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Du kommer få 100 svar,alla på möjliga & omöjliga motorcyklar. Gå in på blocket,kolla vilka som tilltalar dig och som du tror passar dig. Åk sen och provkör en massa olika.

Snart har du klart för dig vad du vill ha.

Lycka till :)

supershape

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
Honda Varadero XL 125V, Honda CRF 250R, Triumph Tiger 1050
Varför just med ABS? personligen tycker ja verkligen inte om ABS visst är de bra, men ja gillar de verkligen inte. gå in på blocket och se vad du hittar, finns många fina hojar till en brud!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Varför ska du ha abs förresten? Det känns inte som om det har någon större betydelse om man inte tänkt bromsa tokhårt i regn eller köra på grusväg

KrocketKiller

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
1997, Yamaha XV750 vill köpa Er6-F
Varför ska du ha abs förresten? Det känns inte som om det har någon större betydelse om man inte tänkt bromsa tokhårt i regn eller köra på grusväg

Tanten toklåste bromsarna på Virren och drog omkull! Vill inte vara med om det igen, därför ska jag ha ABS.

Virre till salu.... någon???

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Abs är säkert bra, men ska jag vara ärlig skulle jag rekomendera dig att börja utan.

En liten nätt hoj UTAN några elektriska hjälpmedel är det absolut bästa enligt mig. Lär man sig inte rätt från början så lär du aldrig lära dig att ha känsla för broms och hur mycket fäste du verkligen har.

Dominator-Rocks

Guest
Abs är säkert bra, men ska jag vara ärlig skulle jag rekomendera dig att börja utan.

En liten nätt hoj UTAN några elektriska hjälpmedel är det absolut bästa enligt mig. Lär man sig inte rätt från början så lär du aldrig lära dig att ha känsla för broms och hur mycket fäste du verkligen har.

Måste hon det då? Tillverkarna lär ju knappast sluta erbjuda abs på sina cyklar. :va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Är det någon som har användning av ABS så är det en nybörjare..

Ditt tips är som att rekommendera folk att köpa bilar utan antisladd och utan ABS för att de ska lära sig köra bil..

ABS är i hennes fall överlägset. Däremot bör hon överväga ordentliga avrostningsövningar den dagen hon byter till en hoj utan ABS!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ja efter att ha ridit en av dom hemskaste mc skapelserna på planeten så vill du ha en hoj att köra med ,, att du bromsade i backen med vraket beror inte på att du har jävlaranammabromsar ,, jag kan garantera att din skräck för dessa helvetesbromsar släpper bara du släpper sargkanten o kommer med i matchen ,, det finns så många bra hojjar för dig att köra, det enda du behöver tänka på är ju att hitta en för dina taxben ,, Honda VFR är en i mitt tycke en av dom bästa (ursäkta uttrycket) nybörjarhoj ,, förlåter mycket har en mycket moderat körställning tillskillnad från den rullande gynnstol som du nämnde som till salu,,
som någon skrev ,, kolla blocket eller här på SH-till salu annonserna o bara välj o vraka,, om du fortfarande är skraj för att bromsa så råder jag dig till att gå en broms-kurs som exempelvis SMC anordnar ,, du kanske är i starkt behov av att lära dig bromsa ,, många av oss SH åkare är usla bromsare ,,

hoppas at du förstår att jag skriver med glimten i ögat.

lycka till
// Jocke.

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Honda ST 1300
Min 164 cm långa hustru kör Honda CBF600SA. Kul hoj med ställbar sadel. Själv tycker jag den är helt ok att köra med mina 179 cm.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tanten toklåste bromsarna på Virren och drog omkull! Vill inte vara med om det igen, därför ska jag ha ABS.

Virre till salu.... någon???

Alltså, köper ni en hoj som e byggd me tanke på prestanda så kommer abs inte att hjälpa då hon kommer att slå över framlänges istället. Virago'n är för lång och baktung och därför släpper den fram när man bromsar tokhårt

Bättre att ni tar och tränar på hur man bromsar ordentligt så har ni fler hojar att välja mellan. Tex ducati monster 600

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D

Få se...

En kompis-kompis (jodå) med Ducce Monster 800 bromsade omkull på dieselspill iår. ABS hade räddat.

Jag själv har varit nära två gånger att bromsa på mig, båda gångerna har ABSen räddat mig från att åka omkull.

För mig är ABS helt livsnödvändigt vilket jag bla sade till Suzukiåterförsäljaren som gärna ville pracka på mig nya Hayabusan. Visst sa jag, ring när den har ABS som den där har (pekandes på B-kingen). Skall jag byta nu är det K1200s och ZZR1400 som är de enda alternativen i klassen ovanför eftersom de har ABS. Jag tror inte att jag någonsin blir i klass (eller ens i närheten) med Rossi så jag kan spöa ABS-funktionaliteten.

DLC

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
2001, Hona VFR 800
Sluta fega tycker jag låter som ett bättre alternativ. Gå lite SMC-kurser. Det gör underverk. Sedan kan du välja vilken hoj du vill.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ditt tips är som att rekommendera folk att köpa bilar utan antisladd och utan ABS för att de ska lära sig köra bil..

Jag har haft EN bil med ABS, jag hatade det innerligt från första stund.
När det inte längre finns en gammal bil utan ABS så köper jag en med och kopplar ur den.

Mina barn har redan lärt sig köra bil utan ABS, den ena av dom vill absolut inte ha det på sina bilar, den andra , dottern bryr sig inte så mycket men skulle inte sakna det.

Vad är det för fel på att lära sig köra bil?

Vad är nästa funktion?
Start-i-backe-control finns ju redan på vissa bilar, automatisk launch-controll vid rödljusen för mjuka ryckfria starter?

Näe fy fan för automatväxlad-automatstartibacke-ABS-antisladd-antikörglädjebilar, och ännu värre den dagen det kommer på motorcyklar.

Är det ett självändamål att underlätta för folk med dålig motorik att ta sig ut i trafiken?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024