Hoj till kort tjej!

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Snyggt jobbat issi!

SZR 660 är grymt små oxå, och tills igår så funderade vi på att byta ut den, men nu ska den bli min SOS räser! Fast hela SH får inte säga nått till min sambo då hon inte vet om det än och ersättningshojen inte har inhandlats än (blir nog en ER-6, SV650N, Dorsoduro eller nått).

sovasked

Det är aldrig försent att ge upp!!!!!
Gick med
21 Nov 2007
Hoj
-97, triumph, t595
bufflodojjor och quickshift kan kanske funka,,,, eller varför inte bygga om stövlarna till högklackat...

Danlud

Glad Z1000 ägare
Gick med
15 Mar 2005
Hoj
gsxr600 -01 (Såld), Kawa Z1000 -07
Alt1:
Suzuki GSX-R 600-750 årsmodell 06->
Den har låg sadelhöjd och + att det är en riktig sporthoj.

Alternativ 2:
Buell lightning XB12scg (lägre och kortare modellen av XB12)
Även den en sportig hoj och lite mera "skilja ur mängden" faktor.

Problemet är ju förstås priset... Jag vet inte riktit priset på hojar i Sverige, men det är billigare än här i Finland iaf.
GSX-R600 -06 kan du få från sisådär 8000€ här. I Sverige kan jag tänka mig du kanske kan hitta en för 60000kr?

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Som tidigare nämts så blir det inte bättre för att man får ner någon häl i backen.
Man kan ju kliva av hojen o leda när man ska parkera.
BMW R1100S var en bra nybörjarhoj när man pratar markkontakt.
Min R6:a är gränsfall men det funkar bra

158cm envishet.. eller nej jag menar viljestyrka:yoparty

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
gsxr 750 -99 funkar med. går att sänka bakänden med olika hundben. killen jag köpte hojen av var kort som fan, typ 160 o han hade bytt hundbenen så den passade han. Har en gixxer 750 till salu.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Alt1:
Suzuki GSX-R 600-750 årsmodell 06->
Den har låg sadelhöjd och + att det är en riktig sporthoj.

Alternativ 2:
Buell lightning XB12scg (lägre och kortare modellen av XB12)
Även den en sportig hoj och lite mera "skilja ur mängden" faktor.

Problemet är ju förstås priset... Jag vet inte riktit priset på hojar i Sverige, men det är billigare än här i Finland iaf.
GSX-R600 -06 kan du få från sisådär 8000€ här. I Sverige kan jag tänka mig du kanske kan hitta en för 60000kr?

Bullarna är bredare än vad man tror. Den funkade inte alls för tjejen.
Sedan det där med att få ner en häl osv kan ju nämna det att det är en LYX
som vi inte har funnit på någon hoj ännu. Vi pratar tåspetsar.
När vi var på Barkaby och provade nya monstret så stog jag och höll i innan
samt tog emot. Den går också att sänka rejält.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Detta har varit uppe förr.
Som någon skrev, så är det en vanesak att nå ner med bara en tåspets i taget! :)
Jag är 162, med inte alltför långa ben. Kör både enduro och gathoj, och det finns ju inte en chans i världen att jag ska nå ner på en enduro, men det funkar ändå.
Det är en vanesak helt enkelt! Den enda hojen jag testat hittills som jag nått ner med båda fötterna samtidigt på är er-6.
Men eftersom jag vill ha en hoj med mycket mera fart i än er-6 får jag nöja mig med att nå ner med en tåspets i taget. Det funkar, tro mig! :tummenupp

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Vanesak och vanesak. visst allt går och jag klarade mig galant med för hög hoj, allt går.

Men den dagen när det går så sig att det behövs nås ner och kunna balansera hojen för att inte lägga den är man glad att mer än tåspetsen når ner. Det finns inte mycket till chans att man genom "halka sig lite åt sidan för nå ner med tårna" kunna ta mot x antal kg när det verkligen behövs.

Men som jag alltis krivit, testa , test och testa. Köpe en hoj som passar dig, som du käner är okej för dig.

Finns korta här på SH som gått omkull för dom inte nått ner riktigt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vanesak och vanesak. visst allt går och jag klarade mig galant med för hög hoj, allt går.

Men den dagen när det går så sig att det behövs nås ner och kunna balansera hojen för att inte lägga den är man glad att mer än tåspetsen når ner. Det finns inte mycket till chans att man genom "halka sig lite åt sidan för nå ner med tårna" kunna ta mot x antal kg när det verkligen behövs.

Men som jag alltis krivit, testa , test och testa. Köpe en hoj som passar dig, som du käner är okej för dig.

Finns korta här på SH som gått omkull för dom inte nått ner riktigt.

Det är väl det som är vanesaken bl.a? :va
Att man lär sig planera lite så man inte hamnar i såna situationer. Jag har aldrig ens varit nära att "gå omkull" (tippa omkull) för att jag inte nått ner. Det handlar ju om teknik, som sagt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hade en Ducce monster 900:a, sista riktiga modellen med förgasare. När jag sålde den så kom det en kort tjej och köpte den, hon var väl en tvärhand hög skulle jag tro. I svenska mått kanske runt 155cm.
Då har hon en rolig hoj dessutom som är underbar när det svänger, jag hade öhlinare på min och med massa trim så var den roligare än de flesta kåphojar förutom när det var raksträcka...

Brutal

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Honda FMX 650 -05
Jag är 163 cm kort och kör en osänkt Honda FMX 650. För mig fungerar den utmärkt att köra osänkt men det finns speciella sadlar att köpa, som gör sitthöjden lägre.

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Hepp....

1,48 här:hej

Jag har haft en Bandit 650-05 och numera kör jag en GSR-600 -07 visst jag har fått sänka dom kraftigt men jag når ner med tåspetsarna, som sagt det gäller att planera lite när man stannar, kolla så man inte har ett hål precis där foten ska ner...

När det gäller parkera så kliver jag alltid av hojen o leder den, finns ingen anledning för mig att ens försöka backa med 200 kilo på tåspetsarna och kanske tappa den..jag tar det säkra för det osäkra...blir billigare så:tungan

Ni hittar säkert något bra till slut..lycka till i letandet...och som sagt de mesta går faktiskt att sänka....

Loppan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...