Hoj till oss över 2 meter

CharlesLTD

av guds nåde
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
97 Yamaha VMAX
Den här riktar sig till oss resliga herrar över 2 meter, vilka hojar passar egentligen. Jag vet att de finns en del trådar som utgår från 1,90. Dessvärre är det så att dom där sista 10 cm känns när det blir lite trångt.
Det som sökes är förstahands uppgifter (alt. andrahand om det går trögt, kanske t.o.m tredjehand och rykten om allt skiter sig) från er över 2 m, du under 1,95 göre sig icke besvär (såvida du inte har exceptionellt långa ben eller ryggkotor)
Inga speciella hojar i fokus ni är välkommna att plocka fram vilka ni vill.

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Är 197cm, långa jeklans ben, men sitter helt ok på min R1

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Dom ser ut att vara uppfällbara... :)

De är uppfällbara, lite svårt att nå ner utan dem....

BMW modellprogram är utmärkt för långa förare, dels är de rymliga orginal och sen finns där mängder av tyska företag som tillverkar högre sadlar andra styren etc....

Last edited:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag är 199 cm, och valde TDM mycket därför att den erbjuder mig excellent körställning. Visserligen tycker jag att Triumph Tiger och Honda Varadero är ytterligare ett snäpp bättre, men de är lite för mycket av off-road för min smak.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag är 191cm och i stort sett alla moderna "kåp-sporthojar" är trånga.. oavsett vad folk skriver!!

Problemet är att "få in" knä och ben på avsedd plats i tank och dessutom blir ofta benvinkeln tröttsam.. Provsatt en polares gsxr1000 och den var som en moppe (platsmässigt!), däremot känns R1 -07 oväntat bra!
För sport-touring är alternativen fler.. Många rekommenderar Hayabusa, men avståndet sadel/fotpinnar är plågsamt kort..
Bästa tipset är väl att du provar själv..

Lycka till!! :tummenupp

Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Jag är 191cm och i stort sett alla moderna "kåp-sporthojar" är trånga.. oavsett vad folk skriver!!

Problemet är att "få in" knä och ben på avsedd plats i tank och dessutom blir ofta benvinkeln tröttsam.. Provsatt en polares gsxr1000 och den var som en moppe (platsmässigt!), däremot känns R1 -07 oväntat bra!
För sport-touring är alternativen fler.. Många rekommenderar Hayabusa, men avståndet sadel/fotpinnar är plågsamt kort..
Bästa tipset är väl att du provar själv..

Lycka till!! :tummenupp

jag är 191 och åker kungligt på zx9r.:yoparty

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
"Min" hoj: BMW R1200GSA
Där får du även plats med en 200+ cm flickvän. Tält, 2x sovsäckar 2x liggunderlag mm mm

Bifogat

• BMW.jpg
    BMW.jpg
    5.3 KB · Visningar: 294

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Vi som är 190+... Det funkar inte riktigt för oss!

Alla sporthojjar ser ut som minimoto:s... Så är det bara!

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Jag tycker jag sitter helt ok på min zxr750 från 92. Dock sitter jag bättre på farsans Blackbird. De där få centimetrarna gör lite ändå, men det är ingen större skillnad tycker jag.

Åkte dock runt på en Suzuki RG 125 -92 de första åren av min mc-karriär. Det kanske gjorde att jag inte har så höga krav.

Jag är inte heller någon mc-semester åkare utan kör för det mesta kortare sträckor under 10 mil.

Kanske skulle nämna längden också, 198 cm.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer

:fakta De som påstår annat är i regel folk som vill sälja sin hoj (finns exempel i denna tråd). En annan kategori är de som helt enkelt inte kan tänka sig annat än en sporthoj, och alltså så passar den bra av ren och skär vilja. ;)

Men seriöst, riktigt bekvämt på en sporthoj blir det inte för dig som är lång. That's it! Det är offroadare och vissa sporttourers som gäller om bekvämligheten och utseendet känns viktigt. Om sportigheten är viktigare (vilket den absolut kan vara för vissa) då får du offra dig och vackert se ut som om du kör minimoto. Sorry, men that's it!!

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom