Hoj till salu, köpare vill skicka pengar via PayPal

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Fick ett sms idag om hojen jag har liggandes på blocket. Självklart står det på engelska och att jag ska svara omgående på hans mailadress han skriver. Skojare !

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Haha, det här är ju helt otroligt, bara minuter efter att annonsen publicerades är inkorgen full med skit:
"Har du fortfarande detta objekt för att sälja och berätta priset.svara
mig på engelska" Lonnie8989@live.com
samt
"skicka mig det pris du är villig att sälja denna motobike" ryanelliott1948@hotmail.com

Man behöver inte göra någon bildverifikation för att skicka mail till annonsörerna, så jag undrar om det inte är bots som bevakar inkomna annonser och skickar ut skit, översatt till svenska via automatverktyg. Antar att om man svarar på detta kommer personen bakom utskicken se att någon nappar, och då sätta sig in i projektet genom att dra nån rövarhistoria och paypalkonton :)

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Haha, det här är ju helt otroligt, bara minuter efter att annonsen publicerades är inkorgen full med skit:
"Har du fortfarande detta objekt för att sälja och berätta priset.svara
mig på engelska" Lonnie8989@live.com
samt
"skicka mig det pris du är villig att sälja denna motobike" ryanelliott1948@hotmail.com

Man behöver inte göra någon bildverifikation för att skicka mail till annonsörerna, så jag undrar om det inte är bots som bevakar inkomna annonser och skickar ut skit, översatt till svenska via automatverktyg. Antar att om man svarar på detta kommer personen bakom utskicken se att någon nappar, och då sätta sig in i projektet genom att dra nån rövarhistoria och paypalkonton :)

Om du vill skratta åt dessa idioter som håller på med "nigeriabrev" å scams så kika in på www.419eater.com han lägger ner flera månader på att blåsa scammarna istället å få dom å göra allt möjligt. Den bästa är killen som kallar sig Shiver Metimbers.

Petrol Head

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
R1 -09, KTM 450 EXC -07, Honda CBR 600 Fs
Gör ett trådlyft.

De har blivit mycket bättre... Idag kollar de upp hojen ställer frågor om den, ber att få återkomma när de kollat frakt etc.

Vanligtvis använder de sig av någon seriös firma så som western union för att få de se legitimt ut.

Faktum kvarstår dock. Pengarna i handen innan man skickar något.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Gör ett trådlyft.

De har blivit mycket bättre... Idag kollar de upp hojen ställer frågor om den, ber att få återkomma när de kollat frakt etc.

Vanligtvis använder de sig av någon seriös firma så som western union för att få de se legitimt ut.

Faktum kvarstår dock. Pengarna i handen innan man skickar något.

Western Union seriöst? jomenvisst.:hihi

Petrol Head

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
R1 -09, KTM 450 EXC -07, Honda CBR 600 Fs
Haha ni tänker så ni :)

Tja kanske de... man är kanske lite blond ändå...

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
för er som inte fattat det så är det här en scam så håll er borta.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Sålänge en tråd som denna förhindrar att en hojbroder inte blir blåst så får dom starta hur många sånna här trådar som helst för mig !

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jo jag fick också ett illa stavat engelsk mail på Sevenfiftyn.Slängde det i sopkorgen och sedan var det problemet löst.Har blivit så vanligt idag med dessa bedrägerier och ändå så går tydligen en och annan fortfarande i fällan ... man kan ju undra hur dessa klarar sig en vanlig dag eller om de finner något nöje i att bli lurade. :va :crash

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Ge han en PayPal adress, invänta sedan hans svar när han skall försöka blåsa dig, "Ops i must have given you the wrong adress, but nevermind i decided to keep the bike" :arsele

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping