Slappa
Rage closed inside!
Ja det är fritt framHar ju läst om en till som sätter på turbo och kompressor...får man trimma och bygga om hur man vill eller?
Ja det är fritt framHar ju läst om en till som sätter på turbo och kompressor...får man trimma och bygga om hur man vill eller?
Ja det är fritt fram
Eftersom du är ny här på sporthoj så förstår ja din förvirring, det finns nåt som heter ironi och det är vanligt förekommande här på sporthoj.Knappast helt fritt fram! om den ska vara besiktad http://www.sfro.com/mcframe.html
Har funderat länge på dessa hemabyggen. Hur blir egentligen vägegenskaperna när man kastar ihop en hoj av 10olika bågar. Kan juh inte bli något vidare då en hoj som är serietillverkad är testad och framtagen av ingenjörer.
Jag menar man kan juh inte byga en kasuhonyamahartriunort hoj måste juh bli cp skadad...
///Micke
Har byggt ihop min blackbird av ungefär 10 olika cyklar bla bytt gaffel och sving o jag lovar den går klockrent på vägen
Mitt turbo bygge är grunden en blackbirdmotor,firebladeram,cbr1000 2004 framgaffel och en yamaha R6 sving,har iochförsig inte provkört den ännu men är bara grejorna anpassade för grejorna som dom paras med o väl ihoppsatta så ska det funka
Säkert som du säger med en ren banräcer men för gatåka tror jag inte att det har så märkbar skillnad iallafall inte för en normal förare!Jo men att det funkar är väl kanske en sak men vad som är optimalt är juh en annan sak. Undrar liksom hur en sån ihopplockad hoj skulle bete sig under hård belastning på en bana. Jag menar egenskaperna när man pressar den. På t.ex el ren R1:a så är juh allt uträknat i minsta detalj för att göra den optimal, visst går det förbättra med dämpare osv men jag tänker på själva chassiet. Hur det beter sig med kanske en ram ifrån som du då en blackbird från mitten av 90-talet ihop med en kort sving ifrån en R6:a låter borde bli skuma vägegenskaper med sånt ihopplock...
///Micke
2fast4u, du menar seriöst att du kommer släppa iväg denna hoj till damen? jag tror du själv kommer sitta på den för det mesta med ett brett över ansiktet! (som när jag köpte ett xbox360 till min tjej ungefär
Ska bli spännande att kolla in progressen på bygget, lycka till!
Jo men att det funkar är väl kanske en sak men vad som är optimalt är juh en annan sak. Undrar liksom hur en sån ihopplockad hoj skulle bete sig under hård belastning på en bana. Jag menar egenskaperna när man pressar den. På t.ex el ren R1:a så är juh allt uträknat i minsta detalj för att göra den optimal, visst går det förbättra med dämpare osv men jag tänker på själva chassiet. Hur det beter sig med kanske en ram ifrån som du då en blackbird från mitten av 90-talet ihop med en kort sving ifrån en R6:a låter borde bli skuma vägegenskaper med sånt ihopplock...
///Micke
Måste ju lägga in en utgångsbild på objektet,iochförsig inte min hoj men en likadan!
Eftersom du är ny här på sporthoj så förstår ja din förvirring, det finns nåt som heter ironi och det är vanligt förekommande här på sporthoj.
För att påvisa ironi för folk som är rookies så kan man använda en sån här smily --->
Förstår du nu?
Fyll på gasen! Snart e våren här
Ungar,käring o jobb tar för mycket av själ,hjärta o inspiration just nuTempo! Vill ju bygga själv men har inte tid så jag får leva genom någon annan Tycker det ser jävligt lovande ut. Vill också ha enkelsving o USD gaffel
Ungar,käring o jobb tar för mycket av själ,hjärta o inspiration just nu
hade tänkt ta ett krafttag ihelgen men nu visade det sig att tanten ska jobba lördag dag,jag själv ska jobba lördag natt,sen kommer jag förmodligen sova bort halva söndagen,o sen om inte det räckte så fick vi fribiljetter till busfabriken o det tyckte ju tanten vore en perfekt grej o sysselsätta ungarna med på söndagen när jag vaknat
Så om man ska få nåt gjort så blir det söndag kväll o då är man väl lagom mosig i huvet så då blir det säkert ett vackert arbete man utför
Håller fan me är lite besviken på mig själv,får fan ta mig i kragen nu,snart är ju sommaren här igennu får du för fan komma igen, bygget har ju stått still i minst två veckor
Nja låter nog värre än det är plus att tredje groggen kanske börjar spela in lite i ordvalenSM i ordet "Fan", du måste verkligen vara frustrerad?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|