Hoj-tips!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
-Rosen- skrev:
"alla" 125:eek:r är på 15hp när de säljs. sen kan du ju strypa av dem. kom bara ihåg att det är olagligt.

Inte hondas. Dem ligger på 11-12 hk förutom varaderon.



Om din budget ligger på 25000 hur kan du då köpa en cbr för 30000 :va

Har du räknat med att kläder och försäkring kostar minst 5000. Då är det skit eller beg.

Jag skulle köpt en sporthoj typ nsr om ja va du. 2-t. inte 4-t för du kommer tröttna på 3 dar!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
Va ju någon som satte på det trimmet bara för att konstatera att den gjorde 140 och inte direkt axxa bra ..
Varför ändrar du mitt citat? :gnissla
Föredrar du 2-takt på 1255:eek:r? elle? :hihi
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Alla 125:eek:r är inte på 15hp, CBR:en har 13,3HP/9,9KW, RS:en har 15HP/10,9KW :hihi

Det som är pinsamt för CBR:en är att den inte är strypt, det finns inga strypningar på den. Den är byggd så, för att trimma den måste man byta till störe cylinder (mer olagligt en att bara plugga ur en Rs, för här är det ett annat kupik tal !), annat blås och annan förgasare. Låte mkt onödigt klabb eller mek att lägga ut pengar på, i stället för att lägga till dom pengarna och köpa en RS i stället som gör 170-180 knyck genom att bara koppla ihop två sladdar, ta bort trottel stoppet och sen byta munstycken som kostar ca 40kr stycket !

Edit: Rs:en drar fortfarande CBR:en även ifall ni har eran 160cc!
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Ehh, ok.
Vad är det för turbo :va

Tror fortfarande Rs:en dra Cbr:en :fatta!
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Tror på det när jag ser det :3freak

Skicka en länk på den, hur många Hp får du med annan cylinder och turbo då ?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Men varför skall du ta mig seriöst för?
Men det finns faktiskt, snackades mycket om det i turbo/dragracing forumet för ett bra tag sedan. Det är en turbo fast liten. klara hk upp till 70, vilket jag tvivlar på att man får ur en 125:a men ändå. det ger nog en hel del.
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Lundgren skrev:
Miniturbo. Dyrt men effektivt


turbo på en 1cylindrgi 4-takt funkar inte så bra, eftersom att den kommer bara stöstar med avgaser, inte som i en radfyra som det kommer avgaser hela tiden
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
fast_aprilia_rs skrev:
Alla 125:eek:r är inte på 15hp, CBR:en har 13,3HP/9,9KW, RS:en har 15HP/10,9KW :hihi

Det som är pinsamt för CBR:en är att den inte är strypt, det finns inga strypningar på den. Den är byggd så, för att trimma den måste man byta till störe cylinder (mer olagligt en att bara plugga ur en Rs, för här är det ett annat kupik tal !), annat blås och annan förgasare. Låte mkt onödigt klabb eller mek att lägga ut pengar på, i stället för att lägga till dom pengarna och köpa en RS i stället som gör 170-180 knyck genom att bara koppla ihop två sladdar, ta bort trottel stoppet och sen byta munstycken som kostar ca 40kr stycket !

Edit: Rs:en drar fortfarande CBR:en även ifall ni har eran 160cc!


Det blir knappast MER olagligt för att du sätter på en 160cc cylle.

Max 125cc och 11kw.
Överskrider du det kör du olagligt, that's it.

fast_aprilia_rs skrev:
Sen kan du sätta på annat avgassystem så du får bättre axx och störe förgasare för både bättre axx och top !!

Lovar dom går grymt bra. 32-34 Hp hade jag för mig :rofl


Edit: Köp inte CBR, 4taktare och bara skit när det gäller 1255:eek:r :huvet
Ta inte illa upp alla CBR 125 ägare, men nu får ju erkänna, dåm går ju inte så super bra direkt, topfart på dom ca 120-130 och inget specielt bra axx.

Aprilian dra ju ca 170km/h med riktigt bra axx till 150-160km/h efter det blir den lite seg.

Lite filmer från olika Aprilia rs:eek:r :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1925859#1925859


Aprilia RS 94-
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 170-180km/h
hk: 34
Antal Växlar: 6
Förgasare: 28mm (på Svensksålda)
Original Drev: 17 x 40
0-402m: 14,2sek (gäller för nya modellen 99-03 helt Ostrypt 34hk)
Pris ca: 20000 - 30000kr


Källa
 

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Ort
C:\Skåne\Klippan
Hoj
Söker 125a, pma
Ser ingen anledning till att inte köpa en RS eller varför inte Mito om man kan få tag i det? Däremot ser jag flera stora anledningar till att inte köpa CBR 125, bl.a. hastigheten (myter om att en rå-trimmad moppe kan spöa dom), utséendet, hur pass extremt liten den är..
Hade aldrig köpt en CBR, men det är kanske bara jag? (inget fel på 4t annars, om man nu är regel-pedant)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
raZorsharp skrev:
Ser ingen anledning till att inte köpa en RS eller varför inte Mito om man kan få tag i det? Däremot ser jag flera stora anledningar till att inte köpa CBR 125, bl.a. hastigheten (myter om att en rå-trimmad moppe kan spöa dom), utséendet, hur pass extremt liten den är..
Hade aldrig köpt en CBR, men det är kanske bara jag? (inget fel på 4t annars, om man nu är regel-pedant)

Om dom har samma "motor" (Tror det är en apa som sitter i en låda och snurar en axel) som xl125r så ska en trimmad moppe om annars är det bara hem och gör om gör rätt. Sen kan jag inte säga något om storlek efter som jag är 190 så tycker jag alla sporthojar jag suttit på har varit små (rd, gammla nsr, cbr, tzr) Men den avgjort minst av dom iaf. Och ful som stryck i verkligheten.
 

Yostakka

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Högsby
Hoj
Kommer...
Tack för alla svar!
Min personliga åsikt är att en NSR är snyggare än tex Mito eller Rs..
Det är den som ligger högst upp på listan nu.
Angående att vråltrimma en CBR med 160cc bore kit och var det var så blir det nog lite för dyrt.

Kom gärna med flera tips på olika hojar!
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Yostakka skrev:
Tack för alla svar!
Min personliga åsikt är att en NSR är snyggare än tex Mito eller Rs..
Det är den som ligger högst upp på listan nu.
Angående att vråltrimma en CBR med 160cc bore kit och var det var så blir det nog lite för dyrt.

Kom gärna med flera tips på olika hojar!



köp min rd för 20000 så bjuder jag på frakten
 

Bifogat

  • P1160351.JPG
    P1160351.JPG
    113.6 KB · Visningar: 170

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
haha lite överpris.
 

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
c",) Timrå
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
själv klart ska du ha en Rs. Klockren och hur snygg som helst!!!
du kan ju få tag i 1 jävligt fin för 25 papp ...
nsr håller ja inte med om att den är snyggast, har sett 1 som är skit najs och var ombyggd men iofs .. den va riktigt läcker !!!! :gnissla


lycka till !!!!! :tummenupp
 

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
-Rosen- skrev:
"alla" 125:eek:r är på 15hp när de säljs. sen kan du ju strypa av dem. kom bara ihåg att det är olagligt.

han kan inte komma ihåg nått som inte stämmer ju?

Stryp av den bara, fast se till att inte visa dig på gatan med den för då är det olagligt :)

för övrigt det där snacket om mini turbo så finns ju denna, iofs twostroker men ändå, liten turbo

http://video.google.com/videoplay?docid=2683135400295297703&q=turbo
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top