Hoj-tips!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

lill pundarn

En gång moppefucko alltid moppefucko! =D
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
CH-racing WSM 125cc -05, KTM 125cc CG -81
jag lånar tråden lite... jag funderar på att köpa en supermotard 125:a... har kollat lite på "wsm" finns det någon som är bättre för max 30000? hur går den om man trimmar den? den e väll rätt svårtrimmad? vad finns det för andra sm 125.or?

Last edited:

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Söker 125a, pma
lill pundarn skrev:
jag lånar tråden lite... jag funderar på att köpa en supermotard 125:a... har kollat lite på "wsm" finns det någon som är bättre för max 30000? hur går den om man trimmar den? den e väll rätt svårtrimmad? vad finns det för andra sm 125.or?

WSM kostar 33-35k ny, sen om du ska ha begagnad är det ju en annan sak.
Samma sak som för CBRen gäller för WSM, den har inga strypningar så om du vill trimma den för att nå över 100-110 km/h som den toppar, så måste du byta / borra ur cylindern med mera. Så om du vill ha hastighet och trimmbarhet så köp inte WSM. Annars är det en väldigt fin hoj, men om du vill ha nåt för mindre än 30k som du kan "trimma" så föreslår jag att du ger upp på SM och köper en NSR eller RS eller liknande.

Yostakka

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Kommer...
Tack för tipsen. Hur hårt tar polisen på ostrypta 125or?
Vad kan bli påföljderna?
För att mäta effekten måste de väl ta in den och bänka den, och "orkar" dom det? Jag bor i ett litet samhälle, där de brukar ha mopedrazzia en gång om året :tungan

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Yostakka skrev:
Vad kan bli påföljderna?
För att mäta effekten måste de väl ta in den och bänka den, och "orkar" dom det? Jag bor i ett litet samhälle, där de brukar ha mopedrazzia en gång om året :tungan

Dom klämmer så hårt dom kan.

Och gillar dom det inte så blir det eldhavet eller en executionspatrull.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Yostakka skrev:
Vad kan bli påföljderna?

Av 20 000 användare har ingen åkt fast för trimmad 125:a HAr varit 3-4 trådar om det.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
prulle skrev:
Av 20 000 användare har ingen åkt fast för trimmad 125:a HAr varit 3-4 trådar om det.

Det var väll en som hade åkt fast? Har för mig att jag har läst det någonstans.

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
vad ni än gör så håll er från Lifan,, mina minnen från körskolan har inte vart dem bästa,, sämsta skiten jag suttit på,, eller jo motorn fungerade väl,, men det spelar inte så stor roll när motorn höll på att ramla av.. var ute med körskolan då jag plötsligt känner något trycka mot min fot tänkte vafan :confused: tittar lite närmre och ser att det är en av bultarna till motorn som är påväg ut,, sparkar in den och kör vidare,, härlig kvalite :rolleyes: mellan varje körpass jag hade så var den på verkstan :tummenupp var dock inte modelen som ligger på blocket men kan tänka mig att de är samma skit allt ihop :död

http://www.blocket.se/vi/7334624.htm?ca=9_s

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Rift skrev:
vad ni än gör så håll er från Lifan,, mina minnen från körskolan har inte vart dem bästa,, sämsta skiten jag suttit på,, eller jo motorn fungerade väl,, men det spelar inte så stor roll när motorn höll på att ramla av.. var ute med körskolan då jag plötsligt känner något trycka mot min fot tänkte vafan :confused: tittar lite närmre och ser att det är en av bultarna till motorn som är påväg ut,, sparkar in den och kör vidare,, härlig kvalite :rolleyes: mellan varje körpass jag hade så var den på verkstan :tummenupp var dock inte modelen som ligger på blocket men kan tänka mig att de är samma skit allt ihop :död

http://www.blocket.se/vi/7334624.htm?ca=9_s
Klent byggd! Och ful.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
för den som vill trimma så bästa sättet å dölja är väll helt enket black box eller varvtals regulator? :)

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
NSR_MAN skrev:
för den som vill trimma så bästa sättet å dölja är väll helt enket black box eller varvtals regulator? :)

Jo men onödiga pengar. En 125a går ju i runt 120 och var får man köra fortare?

Sen hur vet en trafikpolis hur bra en 125a ska axxa?

Om han nu blir mistänksam så skickar han DIG att besiktia 125an och då har du tid till att ta bort trimmet. En blackbox i det fallet skulle avlsöjas i bänken.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Wargen skrev:
Jo men onödiga pengar. En 125a går ju i runt 120 och var får man köra fortare?

Sen hur vet en trafikpolis hur bra en 125a ska axxa?

Om han nu blir mistänksam så skickar han DIG att besiktia 125an och då har du tid till att ta bort trimmet. En blackbox i det fallet skulle avlsöjas i bänken.
sitter en blackbox på min :rolleyes:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Alltså det är inte säkert att bara låter dig åka på besiktningen. Under sådan inspektion så är det bara för honom att slå en signal så kommer det en kärra och hämtar upp den. Sedan tar de in den för inspektion. Det kan hända och är vanligare i större städer.

Yostakka

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Kommer...
Men eftersom jag bor i ett litet samhälle med 6000 invånare i hela kommunen :hihi
Så borde det ju inte vara någon fara ;)

Återigen, tack för alla tips!

burnout

gasa mera ;-)
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
ingen för tillfället
Yostakka skrev:
Hejsan!
Tänkte höra lite med er vilken hoj som passar en liten kille som jag bäst!
Jag är relativt kort, 163 cm.. Ganska tanig också.

Så, jag är ute efter en fin 125a, har funderat på sporthojar som Honda cbr, den är ju liten, men sen hörde jag att den var inte snabb alls :p Och jag vill gärna åka lite fort. Dock är det mest accelerationen jag bryr mig om, snabbare än 120 är inte väldigt nödvändigt.

Min budget ligger väl på max 25000.
Helst ska den ju ha ett "nytt" utseende, ingen nsr från 80-talet eller så...
Kom gärna med olika tips, behöver inte vara endast sporthojar!

tack!

du ska ju ha en cagiva mito :7peta :tummenupp
http://www.blocket.se/vi/7165185.htm?ca=11_s

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Kronen skrev:
asså... jag trodde jag va minst.. 170...

Shit.. pygmer! :D

Ne men va glada att ni är korta.
Jag är 192 och de e drygt.. Måste köpa L tröjer annars är dom för korta i ärmarna men då blir dom för bulsiga. Snudd på problem att stula med en normal lång tjej. Sen att jag har förkärlek för korta tjejer tydligen de gör de inte bättre..
Alla sporthojar känns små.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...