Lördag 31 aug - söndag 1 sept är det Classic Racing på Karlskoga Motorstadion. På söndagen är vi några som ska köra hoj upp. Alla som vill haka på är självklart välkomna!
Enligt Yr.no och klart.se ska det vara runt 20 grader plus.
Planen är att åka hyfsat tidigt söndag morgon (runt 08:00) och ta goa vägar upp. Har inte planerat hela vägen upp men funderar på relativt stora vägar med några avstickare upp till Laxå och därefter på riktigt goa mindre vägar från Laxå till Karlskoga. Själklart stannar vi för mat/kaffe när vi känner för det.
Vi bör vara uppe vid 13:00-tiden. Då kollar vi på några race och då får vi även guidning av Isle of Man föraren Björn Gunnarsson som ska berätta lite om Classic Racing och om sin egen cykel. Detta tar ca 20 minuter.
Vi kollar på några race och vid 17:00-tiden börjar vår hemfärd.
Ni som aldrig har tittat på live racing så kan jag varmt rekommendera detta! Särskilt Karlskoga som brinner för roadracing. Sitter man rätt ser man i princip hela banan och nu har de även installerat en storbilds-TV på banan!
Hemfärden är förslagsvis Karlskoga - Laxå - Askersund - Motala - Vadstena - Jönköping - Göteborg.
Hemma sent på kvällen mot 22-tiden då det blir många mindre vägar.
Jag tar med en karta med goa vägar så vi kan göra avstickare och självklart kommer vi tillsammans överens om vilka vägar vi ska köra.
Mer info om Classic Racing: http://www.mchk-racing.org/
Vi är just nu runt 3-4 blandade hojar som ska upp, men de som är bekräftade är:
1. Rachid Rachid, Yamaha XJ 600 -85 Cafe Racer
2. Robert "Touring", Yamaha FZ1
3.
Enligt Yr.no och klart.se ska det vara runt 20 grader plus.
Planen är att åka hyfsat tidigt söndag morgon (runt 08:00) och ta goa vägar upp. Har inte planerat hela vägen upp men funderar på relativt stora vägar med några avstickare upp till Laxå och därefter på riktigt goa mindre vägar från Laxå till Karlskoga. Själklart stannar vi för mat/kaffe när vi känner för det.
Vi bör vara uppe vid 13:00-tiden. Då kollar vi på några race och då får vi även guidning av Isle of Man föraren Björn Gunnarsson som ska berätta lite om Classic Racing och om sin egen cykel. Detta tar ca 20 minuter.
Vi kollar på några race och vid 17:00-tiden börjar vår hemfärd.
Ni som aldrig har tittat på live racing så kan jag varmt rekommendera detta! Särskilt Karlskoga som brinner för roadracing. Sitter man rätt ser man i princip hela banan och nu har de även installerat en storbilds-TV på banan!
Hemfärden är förslagsvis Karlskoga - Laxå - Askersund - Motala - Vadstena - Jönköping - Göteborg.
Hemma sent på kvällen mot 22-tiden då det blir många mindre vägar.
Jag tar med en karta med goa vägar så vi kan göra avstickare och självklart kommer vi tillsammans överens om vilka vägar vi ska köra.
Mer info om Classic Racing: http://www.mchk-racing.org/
Vi är just nu runt 3-4 blandade hojar som ska upp, men de som är bekräftade är:
1. Rachid Rachid, Yamaha XJ 600 -85 Cafe Racer
2. Robert "Touring", Yamaha FZ1
3.