Hojar som har 25kw som standard?

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
KTM 450 EXC
Jag håller med Balahue, åker bland annat en husaberg fs570 motard på 2010 års modell och den betalar jag, på mig själv (24 år) 2400:- helförsäkring/helår från länsförsäkringar. Kolla om och hitta rätt!

precis, något måste blivit riktigt fel i deras beräkning, över 10k kan inte stämma!
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag är ju lite skadad men om jag vore du skulle jag satsa på en ostrypt 125cc tvitakt. Roligare än att köra runt på en strypt flodhäst.
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Polisen kollar inte om den är strypt eller ej. Blev stoppad 4ggr under "mellanklasstiden" och de intresserade sig aldrig för om hojen var strypt eller ej.
Vid ett tillfälle frågade jag ifall de har möjlighet att kolla det. Då svarade han via provkörning. Varpå jag svarade att försäkringen endast gäller personer skrivna på min adress. Då sa han att det inte längre var ett alternativ.

Jag har en komplett strypningssatts till Yamaha R6 om du är sugen på att strypa ;)
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
du har nog lite fel för dig, betalar 1600kr/år i halvförsäkring å ja e 24..... motarder är jävligt billiga att försäkra eftersom de inte har massa dyra kåpor och är reggade på typ 10 kw.....

Å ja betalar 2.4/år och har helförsäkring och är 16 år :) Länsförsäkringar
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Polisen kollar inte om den är strypt eller ej. Blev stoppad 4ggr under "mellanklasstiden" och de intresserade sig aldrig för om hojen var strypt eller ej.
Vid ett tillfälle frågade jag ifall de har möjlighet att kolla det. Då svarade han via provkörning. Varpå jag svarade att försäkringen endast gäller personer skrivna på min adress. Då sa han att det inte längre var ett alternativ.

Jag har en komplett strypningssatts till Yamaha R6 om du är sugen på att strypa ;)


Problemet med ostrypt har väl aldrig varit(och är inte) polisen, utan....om det händer nåt, typ en olycka. Det är då man utreder om man har körkort för det man framför.


Ostrypt 125: Gansk kul tanke. Man bör ju koll att effekt/kilo stämmer. Som sextonåring är det ju mindre olagligt att köra en CBR1000RR strypt till 34hk(18år), än en ostrypt aprilia 125(21 år)

Det där med Horneten strypt och inte strypt och ingen skillnad har jag svårt att smälta. Det är en jätteskillnad!!
-antingen var det inte hornetar båda
-båda var ostrypta

Om jag vorde som dig: skulle satsa på att köpa en färdigstrypt ER5:a. Massor av hoj för pengarna och inte minst....du tar tvåårssmällen, går den rätta vägen och....
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Det där med Horneten strypt och inte strypt och ingen skillnad har jag svårt att smälta. Det är en jätteskillnad!!
-antingen var det inte hornetar båda
-båda var ostrypta

Det var bara ena som var strypt och det var gashandtaget och det är klart att det fanns en skillnad, men det var fortfarande lika mycket körglädje för mig. Jag hade förväntat mig mycket mer skillnad

Om jag vorde som dig: skulle satsa på att köpa en färdigstrypt ER5:a. Massor av hoj för pengarna och inte minst....du tar tvåårssmällen, går den rätta vägen och....

Det har ju lutat åt en sådan mest, men jag tänkte mer om det fanns något alternativ som behöver strypas, då jag antar att mindre motorer är snålare.

En annan fråga som jag har är om det är någon stor skillnad mellan encylindrig hojj och flercylindrig. Vad är att föredra?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Det har ju lutat åt en sådan mest, men jag tänkte mer om det fanns något alternativ som behöver strypas, då jag antar att mindre motorer är snålare.

En annan fråga som jag har är om det är någon stor skillnad mellan encylindrig hojj och flercylindrig. Vad är att föredra?
En mindre motor behöver inte alls vara snålare, körde konstant runt 0,4-05 l/mil med en gammal 900 strypt till 25kw....

En cylinder vibrerar mycket mera än fyra cylindrar, men den har all kraft på låga varv (drar iväg som en spark i arslet, typ) medans en 4a har mera kraft på högre varv (lite kraft, mera Mera MERA!, typ)
Så de beror på vad du vill ha och står ut med..

lite sådär lagomt sent svar kanske:rolleyes:
 

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Tranås
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Själv började man karriären på en Suzuki DR 350. Klarar sig under 25 Kw. Smidig hoj som var bra att lära sig slanga på.:D
 

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Asarum
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Grabben har en strypt xt660x och är jättenöjd, funkar jättebra och är jättekul då den bara har 35 kw original.
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Aprilia SXV 450/550

Synd bara att försäkringen blir så dyr...

Grabben har en strypt xt660x och är jättenöjd, funkar jättebra och är jättekul då den bara har 35 kw original.

Men står försäkringen på dig eller på honom, om på honom, vad kostar det?


För övrigt så har jag hittat ett intressant alternativ, någon som vet något om denna modell? CB350-86
http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_CB_350_S_Jubileum_36150207.htm?ca=11&w=3
 

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Asarum
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Synd bara att försäkringen blir så dyr...



Men står försäkringen på dig eller på honom, om på honom, vad kostar det?


För övrigt så har jag hittat ett intressant alternativ, någon som vet något om denna modell? CB350-86
http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_CB_350_S_Jubileum_36150207.htm?ca=11&w=3

Han har inte fyllt 18 ännu så den är försäkrad på mig, ungefär 4000:-/hel/år med en försäkring så att både han och jag får köra.
Vet inte säkert men jag tror att det skulle hamna på runt 7000:- när han blir myndig.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top