Hojarna är för billiga!

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Borde inte nyförsäljningen av MC bli nästan obefintlig när man hittar begagnade ex till bra priser?

Jag tycker iofs att många motorcyklar med säg 3-4år på nacken kommit ner i rätt pengar nu, de ska skilja på ett begagnat köp med 3år på nacken och en demohoj hos handlare med full garanti.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
jasså är det din cykel.. blir min såld i veckan så har du en här som är intresserad ;) skambud kommer på mailen så inte bödeln på SH äter upp mig ;)

Är det cbren som skall bort? Årsmodell? Vad vill du ha för den? Själv är jag lite sugen på en rc8 -2009. Är lite trött på radfyror nu!!

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Är det cbren som skall bort? Årsmodell? Vad vill du ha för den? Själv är jag lite sugen på en rc8 -2009. Är lite trött på radfyror nu!!

ajjemen, CBR som skall bort.. egentligen så är det onödigt för mig att ha en hoj eftersom jag skall resa bort ett längre tag men samtidigt kan jag inte vara utan hoj :tungan

en -08 68 loppor. annons finns på SH

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Men ärligt, det dyra för mig är inte att köpa/äga hoj. Inte ens att köra hoj (kanske en hel säsong) men det är verkligen försäkringen :(( betalar as mycket!

Tommy.exe

Guest
Men ärligt, det dyra för mig är inte att köpa/äga hoj. Inte ens att köra hoj (kanske en hel säsong) men det är verkligen försäkringen :(( betalar as mycket!

Heh, det beror ju på vart du bor, ålder och hur länge du haft kort och ev varit skadefri.

Min sista GSXR 1000 kostade 4500:- halv/helår. CB:n kostar 5700:- hel/helår, men visst, det är ju ingen sporthoj.

En ER6F får jag nog betalt av försäkringsbolaget för att äga. :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm... Det bådar gott inför köpet av en risig hoj att sprätta snö(slask) med i vinter. :D

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
och jag som skiter pengar hittar fan ingen hoj..allt e slut skadat och sönderkört..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja men, varför köpa en när man kan stjäla en?

Jaoh, jag fick ha kvar min andra hoj i år med blotta förskräckelsen misstänker jag. Hojtjyvarna jobbar sig varma för att rädda ekonomin och hojhandlarna genom att skapa ett behov av nya hojar. >.<
Det är då fan att man måste skruva i ett larm i hojen.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag hörde att det sålts sanslösa NOLL Fireblades av 2012 års modell i Sverige i år för ett par veckor sen. Så ja.

Det visar hur effektiv ekonomisk styrning är. Blir prislappen tillräckligt hög så försvinner marknaden för en vara. Sporthojar har väl blivit så dyra att försäkra så att det bara är de största entusiasterna som orkar ha dem.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Såg en Honda CBR1000RR-06 med 1200mil för ynka 87k på blocket. Folk är verkligen desperata att bli av med hojarna nu :p

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Såg en Honda CBR1000RR-06 med 1200mil för ynka 87k på blocket. Folk är verkligen desperata att bli av med hojarna nu :p

Alltså, nån borde jyhadda sådana säljare :p

Å ang försäkrings-premierna på sporthojar, det e ju rent av skandalsummor... Borde vara olagligt, ca 35-38k för en ninja från 06 wtf!!!!

Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag hörde att det sålts sanslösa NOLL Fireblades av 2012 års modell i Sverige i år för ett par veckor sen. Så ja.

Jag tror att det är just Firebladen som är mest svårsåld av alla hojar, i princip samma hoj nu sen 2008 (faceliftad bara), de flesta som har en 2008 och uppåt känner att det är inte ens värt att byta/köpa en 2012:a. De som är sugen på en blade köper hellre en begagnad eftersom det är nästan likadan hoj.

Sen är den jävligt saftig i nypris jämfört med GSXR 1000 osv.

Någon som vet hur många Panigales som är sålda i år i Sverige? BMW lär ju leda siffrorna.

EDIT: Givetvis inte bara faceliftad, annan gaffel, fälgar osv... men ändå.

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
I stort sett alla har råd att äga en skruttbil men det ska fan till med en miljonär för att äga en hyffsat modern sporthoj

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Jag blev erbjuden 28papp för min xt660 -04 som gått strax 3000mil av en MC-handlare. 2tusen mindre än när jag köpte den från ägare nr2. (försökte dölja chocken i ansiktet) :näsblod

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC