hojbyte...

Eli

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Husaberg 650 Supermotard -04
Hej alla glada!

Vad ska jag köpa? Jag äskar min husa-motard, men börjar bli sugen på en lite större hoj med mer fartresurser, som man kan skjutsa på och samtidigt med lätthet får upp på slangen med bara gaspådrag!

Försäkrings frågan är ju också het... har en ruggigt billig försäkring nu. För om man köper en sporthoj, tar av lite kåpor, byter till crossyre och drevar ner den, vilket förövrigt låter lockande, har man ju fortfarande en sporthojs absurt höga försäkringskostnad.

Har ni några tips??
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Eli skrev:
2581617 Hej alla glada!

Vad ska jag köpa? Jag äskar min husa-motard, men börjar bli sugen på en lite större hoj med mer fartresurser, som man kan skjutsa på och samtidigt med lätthet får upp på slangen med bara gaspådrag!

Försäkrings frågan är ju också het... har en ruggigt billig försäkring nu. För om man köper en sporthoj, tar av lite kåpor, byter till crossyre och drevar ner den, vilket förövrigt låter lockande, har man ju fortfarande en sporthojs absurt höga försäkringskostnad.

Har ni några tips??

Ducati 748, 749R eller 996an. Härliga hojar att köra både landsväg & bana, om du nu vill det. :tummenupp
(snygga är de dessutom, om jag får säga det själv..pssst.;) )
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
en gammal sporthoj :tummenupp inte sååå blodigt.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
ozeo skrev:
2587228 en gammal sporthoj :tummenupp inte sååå blodigt.

En FZ750 --> ´87 .. kanske :) Har inte kört nån men har hört att dom ska vara okey för att vara en så pass gammal knarr, sen är dom väldigt billiga att försäkra också ..
 

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Örebro
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Gsxr 750 är ju alltid skoj. 900 ninjan är ju också cool, Annars så är ju min 99 r1 till salu...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Eli skrev:
2581617 Hej alla glada!

Vad ska jag köpa? Jag äskar min husa-motard, men börjar bli sugen på en lite större hoj med mer fartresurser, som man kan skjutsa på och samtidigt med lätthet får upp på slangen med bara gaspådrag!

Försäkrings frågan är ju också het... har en ruggigt billig försäkring nu. För om man köper en sporthoj, tar av lite kåpor, byter till crossyre och drevar ner den, vilket förövrigt låter lockande, har man ju fortfarande en sporthojs absurt höga försäkringskostnad.

Har ni några tips??

tyvärr så e det ju fortfarande en sportkåp-hoj enligt försäkringsbolagen...
ända som gäller e ju att inte köpa en allt för ny hoj....r1:a -98 -01....köp en lätt skrapad.....
street fighta den...blir som att köra en 150 hk:s motard...så jävla skoj...
bygger min andra nu....
då kan man ju bara köra med halv..alt. trafik om man kan ha hojen inlåst...
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Varför inte en XEleven? En riktigt trevlig hoj med massa knuff i å bakslangsåka finns där bara man vill.

Premien i adg är inte så blodig förutsatt att man passerat 25
 

998

FD raceförare, nu med duccar på loftet.
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
Ducati
Kolla in å prova en KTM 950 SuperMoto!
Dock kostar det ju lite att ligga på topp, men har du haft en Husa skulle du nog gilla den uppgraderingen!!!:D
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
Eli skrev:
2581617 Hej alla glada!

Vad ska jag köpa? Jag äskar min husa-motard, men börjar bli sugen på en lite större hoj med mer fartresurser, som man kan skjutsa på och samtidigt med lätthet får upp på slangen med bara gaspådrag!

Försäkrings frågan är ju också het... har en ruggigt billig försäkring nu. För om man köper en sporthoj, tar av lite kåpor, byter till crossyre och drevar ner den, vilket förövrigt låter lockande, har man ju fortfarande en sporthojs absurt höga försäkringskostnad.

Har ni några tips??

Köp min Fz1-n den är billig att försäkra iaf me 30+ försäkringen
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Ducati Girl skrev:
2587036 Ducati 748, 749R eller 996an. Härliga hojar att köra både landsväg & bana, om du nu vill det. :tummenupp
(snygga är de dessutom, om jag får säga det själv..pssst.;) )

Får du upp dessa hojar på slangen med bara gaspådrag :confused: :va :näsblod
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
MILKY skrev:
2588053 Får du upp dessa hojar på slangen med bara gaspådrag :confused: :va :näsblod

Japp! Även med min 750ss funkar det alldeles utmärkt! Kallas för vriiid!!:tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Eli skrev:
2581617 Hej alla glada!

Vad ska jag köpa? Jag äskar min husa-motard, men börjar bli sugen på en lite större hoj med mer fartresurser, som man kan skjutsa på och samtidigt med lätthet får upp på slangen med bara gaspådrag!

Försäkrings frågan är ju också het... har en ruggigt billig försäkring nu. För om man köper en sporthoj, tar av lite kåpor, byter till crossyre och drevar ner den, vilket förövrigt låter lockande, har man ju fortfarande en sporthojs absurt höga försäkringskostnad.

Har ni några tips??

GSX-R 1100 med crosstyre? Eller en CBR 900 RR av tidig årsmodell, även den med crosstyre? Roligare hoj än för de pengarna hittar du nog inte. Men det är ju alltid en risk att köpa en äldre sporthoj. Å andra sidan kör du ju Husa idag så lite riskbenägen i ditt motorcykelägande verkar du vara :rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top