Kongo
Men gasa sa jag!!!
Vad fick du ut då?NinjaNurse skrev:Fy fan vad tråkigt Affe! Jag vet hur det känns....
En glad nyhet är att jag iaf har fått vet vad de pröjsar för min hoj så att jag kan köpa en ny.
Lycka till!
Vad fick du ut då?NinjaNurse skrev:Fy fan vad tråkigt Affe! Jag vet hur det känns....
En glad nyhet är att jag iaf har fått vet vad de pröjsar för min hoj så att jag kan köpa en ny.
Lycka till!
Affe_R1 skrev:Nu ringde Polisen och berättade att dom har hojen i sitt förvar.
Dom hittade hojen i ett garage på samma ort som den stals.
Dom skador jag fått reda på än så länge är bara tändningslåset,
men dom skulle kolla lite närmare och återkomma...
Så nu får man se vad som händer och när jag får tillbaka den
i och med att dom även har en förövare,
så lär ju han få pröjsa min självrisk/skador, eller??
Bluegreengrey skrev:Skönt att den är funnen...hoppas polisens jobb med den går fort.
Angående förövaren så hänger det lite på om han har pengar annars är det nog inte mkt att hoppas på. Jag tror det är så det fungerar men jag är inte säker.
Olzki skrev:Skönt att den verkar vara i gott skick! Annars kan det ju bli lite jobbigt.
Hur snabbt du får tillbaks den beror på hur kräket som snodde den ställer sig till ägandet av hojen. Om han erkänner att den inte är hans så kan det gå ganska fort. Om inte och han hävdar att han köpt den (i "god tro" som det så vackert heter) kan det ta längre tid, beror på hur pass väl det framgår att den var snodd vid köptillfället. Är den falskreggad på ett genomarbetat sätt så kan frågan om god tro bli mer invecklad.I värsta fall måste det då avgöras i tinget och då det kan ju ta ett tag beroende hur mycket rätten har att göra.
Men vi får hoppas på det bästa, de har ju hittat den rätt fort efter att den blev stulen och det torde förbättra oddsen för att få tillbaks den fort. Sen att få veta vem tjuven är kan ju faktiskt visa sig vara riktigt trevligt....
/Olzki
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |