Har haft servicearbete med hojen, då jag bytt medbringare i drivningen till generatorn, samt bytt olja och filter samtidigt när jag ändå inte kunde köra.
När jag startade upp så går inte hojen riktigt rent, den går på "3 cylindrar" men den tänder nog till men inte 100%-ig, vart avgasknall när jag varvade på lite. Har inte gjort några förgasarjusteringar och ändringar heller
Det som gjordes var när allt var väck att jag tog bort 1 tändstift för att kolla hur det såg ut, och det såg bra ut! Är de så känsliga att det är lätt de går "väck" om de suttit länge och man kollar? Det satt inte för hårt heller! Vissa tokdrar ju tändstiften. Eller är det kanske känsligt om inte tändhatten kommer exakt på millimetern när den sätts tillbaka? Allt kändes "rätt" när jag satte tillbaka, har redan en gång tagit bort tanken och känt o kollat vid tändhatten vid det stiftet igen.
Tips o råd erfarenhet ang detta? Skall man trots allt investera ii 4 nya stift ändå? Jag vill att hojen skall gå rent innan jag skruvar på kåporna igen, ifall tanken måste bort igen.
Help!!
När jag startade upp så går inte hojen riktigt rent, den går på "3 cylindrar" men den tänder nog till men inte 100%-ig, vart avgasknall när jag varvade på lite. Har inte gjort några förgasarjusteringar och ändringar heller
Det som gjordes var när allt var väck att jag tog bort 1 tändstift för att kolla hur det såg ut, och det såg bra ut! Är de så känsliga att det är lätt de går "väck" om de suttit länge och man kollar? Det satt inte för hårt heller! Vissa tokdrar ju tändstiften. Eller är det kanske känsligt om inte tändhatten kommer exakt på millimetern när den sätts tillbaka? Allt kändes "rätt" när jag satte tillbaka, har redan en gång tagit bort tanken och känt o kollat vid tändhatten vid det stiftet igen.
Tips o råd erfarenhet ang detta? Skall man trots allt investera ii 4 nya stift ändå? Jag vill att hojen skall gå rent innan jag skruvar på kåporna igen, ifall tanken måste bort igen.
Help!!
Last edited: