Hojen i vardagsrummet

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag flyttar snart till ett EGET radhus, funderar på att ha Rejskawan i vardagsrummet, bensintanken tömmer jag givetvis men sen då, måste oljan ur åxå eller... vill ju inte att det ska lukta :zpy
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Det e ingen fara med oljan i motorn... rengör bara hojjen ordentligt innan så luktar det inte farligt. Hade min i köket, funkade prima.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gilgo skrev:
Det e ingen fara med oljan i motorn... rengör bara hojjen ordentligt innan så luktar det inte farligt. Hade min i köket, funkade prima.
Vad kan man skölja ur tanken med?
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
GSXR1100R skrev:
Vad kan man skölja ur tanken med?

Det gjorde inte jag... luktade inte ändå. Skiten på hojen luktar mera. All skit runt kedja, drev, sving o.s.v. Tjejen som står jämte mig nu intygar på att det var godkänt luktfritt. Det var bara när abstinensen slog till o man var tvungen att starta den lite som det luktade :D Om man startar den så bör man ha nåt som fångar upp sotet från avgaserna... blir snyggt på tapeterna annars... :fakta
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Klart...

Klart att hojen står i vardagsrummet, på parketten.. Var skulle den annars stå????? Inte ens en tidning under. Mina hojar läcker INTE..
Nr 2 står på balkongen för underhåll. :sjuk..(under tak förstås) och nr 3 i garaget..

Hur går det annars att hålla koll på läget?? (Läs: var de finns..)..:D
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Klart...

Hade min i hallen en månad i våras... det luktar första dagen sen är det lugnt.
jag gjorde ingenting med min....
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Min stod i vardagsrummet hela förra vintern(och ska stå där i år igen). Hade tvättat och putsat noga innan jag ställde in den så det luktade ingenting. Hade inte tömt ut oljan men dock bytt till ny innan.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Motorcyklar luktar gott. Lite skit är bara manligt. Gillar Du det inte så spruta på lite deodorant bara.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Måste flytt till en lägenhet med Hiss.

Eller, man kanske skulle tjata på att det är LAG på att ha hiss i hus som är högre än 3 våninger. Jag tycker att ombyggnaden av mitt badrum var tillräckligt stor för att den lagen skall träda i kraft... :rolleyes: :D
 

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
zxr
GSXR1100R skrev:
Jag flyttar snart till ett EGET radhus, funderar på att ha Rejskawan i vardagsrummet, bensintanken tömmer jag givetvis men sen då, måste oljan ur åxå eller... vill ju inte att det ska lukta :zpy

Montera dit tangentbord+joystick, så har du fått en skitschysst mc-simulator att lira mc-spel med.

Det blir liksom att kombinera nöje med nöje ungefär. :tummenupp
 

jockee

ej medlem........
Gick med
15 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
ducce * 1,5
min kommer att stå i hallen hela vintern.kör den inte innan du ställer in den,kommer att lukta avgaser skit länge :tummenupp
 

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/ hisingen/ på gatan
Hoj
BMW R1200 ST -05
borde gå å skölja med k-sprit men tror det e ganska dyrt eftersom man behöver ett gäng sköljningar, vatten e ialla fall inte å rekomendera om det e plåttank du har. eller sug ur soppan som e kavar och blås med tryckluft så att bensinen dunstar fortare.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Har som yrke (sedan 1985) att jobba i lägenheter, i några av ett antal tiotusen lgh har det stått hojjar.
Alla utom en (HD Sportster 883) har luktat ända ut i trapphuset.

Jag frågade tjejjen vad hon hade gjort för att hindra lukten.
Allmänn tvätt, täppt tankluftningen, tömt och rengjort förgasaren, silicon på allt gummi även däcken och täppt avgasrören.

Med tanke på hur lägenheten såg ut i övrigt (inte ett dammkorn) så var nog allt täppande och tvättande på hojjen gjort extremt nogrannt. Men den luktade inte.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top