Hojen krånglar. Hackar över 5.000 rpm.

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
NSR_Martin skrev:
Hmm.....

Tror ni det är nån fara att köra till skolan imon? Kan ju hälla i olja i tanken, IFALL det är oljepumpen, för mycket olja göra väll inte så mycket bara att det ryker mkt...??

Vetifan hur jag ska ta mig till skolan annars,hehe

PASSA DIG för att ha i för mycket olja, det gör att den går extremt skit, om den ens rullar. Jag råkade göra så en gång och den gick inte ens igång när man hade i för mycket olja. Tänk om!
 
Last edited:

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Min Sachs ZZ gick också kanon i ca 5 min innan den skar..Sen gick den sämre och sämre och när jag skulle stanna så skar den, 100 m från bilprovningen där jag var på väg pga ombesiktning.. Så mitt tips är: Lyft av toppen och kolla så att allt står rätt till. Kan bli MYCKET dyrare annars ju.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Blir ner till verkstan istället, känns som det är nått med tändningen nu, hmm,kanske inte ändå, iom att den gick bättre...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Stack ner till en MC firma här i stan som pysslar mkt med NSR, vi diskuterade problemet frammåtillbaka o han provkörde den, han kom fram till att han trodde det va avgasporten som vajrarna eller så lossnat på så den ligger o fladdrar...
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
NSR_Martin skrev:
Stack ner till en MC firma här i stan som pysslar mkt med NSR, vi diskuterade problemet frammåtillbaka o han provkörde den, han kom fram till att han trodde det va avgasporten som vajrarna eller så lossnat på så den ligger o fladdrar...



Va du på Ci:s, Ejfa eller Malms`?

Hehe :D
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Ci;s :tummenupp Jäkligt hjälpsamma, schysta och framförallt kunniga killar där :)




ALLT HAR LÖST SIG NU :yoparty :tummenupp

FAAAAAN va den går nu i jämförelse mot innan, hehe

Det har lossnat en del av avgasventilen, själva porten liksom, så den har trillat ner i avgasröret o lagt sig, och teppt till!, såg det när jag tog bort avgassystemet, så jag skakade, kom inget, hammrade lite o ruska röret o tillslut fick jag ut en skitbit :tummenupp

Avgasporten kan inte ha öppnats tillräckligt innan, för nu går den faaaaan så mycket bättre, 140 direkt, innan fick man sega efter 120... Asgött axx nu, dock lite slöare på typ 7k varv, men vafan, där ska man ju inte ligga! :yoparty Är så jäkla glad att det löste sig enkelt och kostnadsfritt :Bugar

Tack för hjälpen allihop!!! :Bugar
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Alltså hur menar du med "hackar".. menar du kanske att den motorbromsar och sedan får kraft igen och håller på så hela tiden?.. I så fall måste det ju vara något med tändningen, om det skulle vara cylinder och kolv så skulle du inte märka dom hacken när den endå varvar .. det går så snabbt så det känns inte då. Kolla stiftet som sagt kan ju vara tändspolen också som är slut av nån anledning.
Det du sa om att den var pigg innan den började gå skit värkar vara ett klassiskt cylinder och kolv fel.. kan ju vara så att dom har fått sig en reva här och var pågrund utav nåt.. kanske skit i bensinen.. vem vet, för lite olja kanske.
Du kan ju kolla skicket iaf på kolvringar och även vevlager. om dom är slut så byt dom fort. Men om det är det felet så borde du ju som sagt inte känna hacken.

Föresten i förgasaren kan jag inte tänka mig att du har mycket att göra.. det som kan hända där är att du får in ett gruskorn stort nog att det täpper för munstycket så att bensinflödet slutar. men då går ju inte motorn på ett tag tills det avlägsnats å så håller den på så.

Tror facktiskt mest på tändningen. CDI boxen har jag ingen aning om .. för mig det är dyrt att byta sånt så vi får hoppas på att det inte är det.

Ah just det.. dethär med olika oktan på bensinen. Motorn vänjer sig vid att köras på ett visst oktantal.. "körs in till den bensinen" på sätt och vis. så man ska hälst inte skiffta mellan till ex 95, 98. Det gör inte så mycket skada sålänge du inte påfrästar motorn. Lägg dig inte å maxxa när du kör 95 om du inte brukar köra det.. ska vara skadligt. men vet inte vad det har för effekt
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top