Hojen påbackad-Föraren smet!

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Lider med dig Mannen

Fan vad trist, hoppas verkligen att du får lite ersättning för skadorna. Enda trösten är väl att hojen repades utan att du behövde klota och ha sönder kroppen, vilket annars är en betydligt vanligare medföljare till repor på hojen! Den mesta plasten lär ju som sagt gå att få tag i begagnad, men f-n vad surt att ens behöva leta...

Förreseten, Tack för senaste åkturen, kunde ju dock gått lite fortare om det inte varit så förb-t mycket rullgrus på vägen!
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
know the feeling! polaren ringde 5 på natten i höstas och sa att hojjen låg ner, (stod över natten utanför hans fönster i ett jättelugnt område) hade helförsäkring med en självrisk på 8 papp. skadorna uppgick till 34 000, var en cbr 600 -96 så blev inbyte för en skitpeng... Att folk ska ha så jävla svårt att hålla om andras ägodelar, livrädd varje gång jag lämnar hojjen utom synhåll nuförtiden. lider med dig!
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Jävligt tråkigt men....

..."Vi har en trång uppfart till en lastkaj" Är det så smart att parkera hojen där då? Låter precis som det är trångt att ta sig dit med hoj, då är det ju knappast lättare att backa in med lastbil. Kör själv lastbil och vet precis hur mycket sånt här kan irritera. Ställer man någonting man är rädd om vid en lastzon så får man nästan räkna med att det kan gå fel.

Vill inte försvara förövaren men antagligen så märkte han det nog inte och om han gjorde det och struntade i det är det ju förjävligt. Har själv flyttat en bil någon meter i sidled och det känndes inte alls och då hade jag en liten lastbil, givetvis så tog jag ju kontakt med ägaren.

Hoppas det löser sig!
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Samma sak hände mig. fast jag hade tur. Spräckte bara en kåpa samt blinkers.

Numera står jag aldrig parkerad nära andra bilar.:huvet
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jävligt tråkigt men....

..."Vi har en trång uppfart till en lastkaj" Är det så smart att parkera hojen där då? Låter precis som det är trångt att ta sig dit med hoj, då är det ju knappast lättare att backa in med lastbil. Kör själv lastbil och vet precis hur mycket sånt här kan irritera. Ställer man någonting man är rädd om vid en lastzon så får man nästan räkna med att det kan gå fel.

!
Det ÄR en parkering där och som jag skrev så stod jag två meter innan förbudsskylten, står bilar där jämt,är INGEN lastzon, däremot en uppfart till en. Så för att svara på din fråga-ja det är inte fel att stå på den Parkeringen. Pratat med andra lastbilschaffisar som kört upp där som sa att det var extremt klantigt av föraren att backa ut så snett...
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
Hittade min NSR, jag hade i unga dar, omkullvällt en gång. Man bör ringa polisen på en gång så dom kommer dit å tittar. För försäkringsbolaget vill ha en polisanmälan på det hela. Så söker dom efter färg lr andra bevis på att det var ett fordon som backade på den. annars tycker dom att det är skadegörelse. Å jag TROR att det var skadegörelsen som blev dyrare självrisk än mot om det var ett fordon. (Kan blanda ihop det me varrann.. sorry)

Så vare för mig iaf..
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Eftersom lastbilar kan preja bilar utan att ens hosta så var en hoj som luft antar jag. Ledsamt när det händer, bara att hoppas det löser sig.
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Det ÄR en parkering där och som jag skrev så stod jag två meter innan förbudsskylten, står bilar där jämt,är INGEN lastzon, däremot en uppfart till en. Så för att svara på din fråga-ja det är inte fel att stå på den Parkeringen. Pratat med andra lastbilschaffisar som kört upp där som sa att det var extremt klantigt av föraren att backa ut så snett...

aha då fattade jag nog lite fel. Du får hålla ögonen öppna och kolla va det är för åkerier som brukar leverera. Snacka med dom som kör och så. Lär ju vara nån form av märke på lastbilen med. Konstigt att han inte tog kontakt med dig, han slipper ju ändå betala något då åkeriet står för självrisk m,m.
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Det ÄR en parkering där och som jag skrev så stod jag två meter innan förbudsskylten, står bilar där jämt,är INGEN lastzon, däremot en uppfart till en. Så för att svara på din fråga-ja det är inte fel att stå på den Parkeringen. Pratat med andra lastbilschaffisar som kört upp där som sa att det var extremt klantigt av föraren att backa ut så snett...

Bedrövligt! gör ont o läsa:huvet

Hoppas verkligen att det löser sig, förstår att det känns tungt.....

var väl tur att inte DU satt på hojen i alla fall

lycka till med försäkringen
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
nej då det är inte omöjlig bara man lägger ner sig så är det inte svårt att få reda på vem det är kan ju inte precis vart 1000st lastbilar mellan10.00-11.30 precis annars fås ru väl eldac upp den

Nej det är nog inte så svårt att få tag i han. Snacka med företagen som nyttjar lastkajen med.
 

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
BMW F800ST
om det inte löser sig, ta reda på vilka bolag som det kan ha varit, vilka ev chaffisar..

åk hem till dem med några knuttar och fråga rakt på sak, hälsa att ni kommer tillbaka..

om ingen erkänner.. ta tungt fordon, HÄMNAS! råka backa över ett hus utan att märka det ska gå, med rätt fordon.
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Så han skall ta med sig ett gäng knuttar och åka hem till några slumpvalda chaufförer? Är det HA han skall ta med sig då eller? Vilken bra idé :D

om det inte löser sig, ta reda på vilka bolag som det kan ha varit, vilka ev chaffisar..

åk hem till dem med några knuttar och fråga rakt på sak, hälsa att ni kommer tillbaka..

om ingen erkänner.. ta tungt fordon, HÄMNAS! råka backa över ett hus utan att märka det ska gå, med rätt fordon.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
om det inte löser sig, ta reda på vilka bolag som det kan ha varit, vilka ev chaffisar..

åk hem till dem med några knuttar och fråga rakt på sak, hälsa att ni kommer tillbaka..

om ingen erkänner.. ta tungt fordon, HÄMNAS! råka backa över ett hus utan att märka det ska gå, med rätt fordon.

Med tanke på vad du skriver kombinerat med dina signaturer så verkar du ha någon störning faktiskt..
 

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
Jävligt tråkigt men....

..."Vi har en trång uppfart till en lastkaj" Är det så smart att parkera hojen där då? Låter precis som det är trångt att ta sig dit med hoj, då är det ju knappast lättare att backa in med lastbil. Kör själv lastbil och vet precis hur mycket sånt här kan irritera. Ställer man någonting man är rädd om vid en lastzon så får man nästan räkna med att det kan gå fel.

Vill inte försvara förövaren men antagligen så märkte han det nog inte och om han gjorde det och struntade i det är det ju förjävligt. Har själv flyttat en bil någon meter i sidled och det känndes inte alls och då hade jag en liten lastbil, givetvis så tog jag ju kontakt med ägaren.

Hoppas det löser sig!

JOmenvisst Wassberg...:va bara man ställer sig fel så är det ok att köra över skiten, för den står ju FEL...... eller ska man bara akta allas grejer och kanske tom lita på att KONGO faktiskt har parkerar sin käraste ägodel på hela jorden någolunda ofta och kan fälla ned stödet OCH kolla skyltar.......

Om man nu kör lastbil och SER innan man ställer sig där så ser man hojjen. När man kliver ur lastbilen så ser man bakom (det är en R1:a inte en FIDDY!), parkerar... du ser hojjen... kör ut från trottoaren...då ser man hojjen. Även om det är en olycka eller med flit så visst undgår man kanske ljud och dunsen, skakning i karossen, MEN man kollar väl i speglar och så. Lastbilen gjorde ju någonting på adressen...... så den har väl inte bara kört in, parkerat, tomkört lite tufft och sedan kört ifrån igen.....

Varför... VARFÖR ska KONGO sätta sig i en j-a lastbil och köra för att se hur %¤#"?= lätt det är att backa över en hoj?

Att du har flyttat en bil ett par meter, jättebra!! Och du stod för det, ÄNNU bättre. Du är en hyvens chaufför!

Varför inte istället bara beklaga, bidra med lite positiv energi och se till skadan och att det bara är att komma igen!! Känner man KONGO så vet man vad hans hoj betyder för honom och vet vad detta innebär för hans välbefinnande och tillvaro!

gnissla .. nu har jag gnällt av mig.

Ha en fantastisk dag allihopa!
:tummenupp :yoparty
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
JOmenvisst Wassberg...:va bara man ställer sig fel så är det ok att köra över skiten, för den står ju FEL...... eller ska man bara akta allas grejer och kanske tom lita på att KONGO faktiskt har parkerar sin käraste ägodel på hela jorden någolunda ofta och kan fälla ned stödet OCH kolla skyltar.......

Om man nu kör lastbil och SER innan man ställer sig där så ser man hojjen. När man kliver ur lastbilen så ser man bakom (det är en R1:a inte en FIDDY!), parkerar... du ser hojjen... kör ut från trottoaren...då ser man hojjen. Även om det är en olycka eller med flit så visst undgår man kanske ljud och dunsen, skakning i karossen, MEN man kollar väl i speglar och så. Lastbilen gjorde ju någonting på adressen...... så den har väl inte bara kört in, parkerat, tomkört lite tufft och sedan kört ifrån igen.....

Varför... VARFÖR ska KONGO sätta sig i en j-a lastbil och köra för att se hur %¤#"?= lätt det är att backa över en hoj?

Att du har flyttat en bil ett par meter, jättebra!! Och du stod för det, ÄNNU bättre. Du är en hyvens chaufför!

Varför inte istället bara beklaga, bidra med lite positiv energi och se till skadan och att det bara är att komma igen!! Känner man KONGO så vet man vad hans hoj betyder för honom och vet vad detta innebär för hans välbefinnande och tillvaro!

gnissla .. nu har jag gnällt av mig.

Ha en fantastisk dag allihopa!
:tummenupp :yoparty


Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt inlägg? Skall Kongo köra lastbil? Är det bra att jag har flyttat en bil? Har kongo en R1 eller en Fiddy? Men tro mig, skulle han chauffötren klappat till en hoj med sitt överhäng skulle det INTE ge någtra skakningar i "karossen".

Och om du läser mina andra inlägg så ser du att jag bidrar med lite possitiv energi för att hjälpa Kongo.

För övrigt så heter jag inte Wassberg. :tungan
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top