Hojen såld...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Verkar det gå vägen med nytt jobb? :)
Bättre än så; Jalle och jag går in som helsponsorer med vårt vilande EMR-team, eftersom vi med ålderns rätt vill matcha fram en yngre förmåga (läs apstruts). Apstruts ska nu konverteras till troende medelst 24-timmar-per-dygn-indoktrinering med teammusik, vilket sker hemma hos Jalle, vars EM-samling inte lämnar något övrigt att önska.

Satsningen går för övrigt under namnet Team EMR Honda, och vår förstechaufför lystrar till smeknamnen Herrljunga Tornado och Västra Götaland Kid.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Bättre än så; Jalle och jag går in som helsponsorer med vårt vilande EMR-team, eftersom vi med ålderns rätt vill matcha fram en yngre förmåga (läs apstruts). Apstruts ska nu konverteras till troende medelst 24-timmar-per-dygn-indoktrinering med teammusik, vilket sker hemma hos Jalle, vars EM-samling inte lämnar något övrigt att önska.

Satsningen går för övrigt under namnet Team EMR Honda, och vår förstechaufför lystrar till smeknamnen Herrljunga Tornado och Västra Götaland Kid.

Hehe, Yngre??
Iofs jag tror nog apstrutsen enkelt konverterar till EMR om han får köra RR :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
abstruse skrev:
Tack alla för supporten! :) Om allt går väl kan det hända mycket på såväl jobb- som mc-front närmaste fjorton dagarna. Det blir i första hand en Kawa, i andra hand någon form av radfyra och i sista hand en blårökare. Dock ska ni veta att Gubbstrutt lobbar stenhårt för detta per mail... :D

(Chrille, syftar du på min hoj så var det en '01:a, inte en '00:a. F ö, vem vill ha en Sukka?) :tungan

Släpp loss lite och var inte så tradig, bilda team med grusmuff!

Edit , det går att måla riktiga hojar gröna med! :tummenupp :hihi

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
abstruse skrev:
Jag har mailat Cralle, väntar fortfarande på svar.

Försök även komma ihåg, mitt upp i hormoner och omöjliga glädjekalkyler, att för de pengar det antagligen handlar om för en ex-Cralle så kan du antagligen få ca två ex-Cralle/Stiffy, ex-Höjner/Palle/Sjölander eller ex-Karlsson

......eller 10 ex-Stavgren

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Försök även komma ihåg, mitt upp i hormoner och omöjliga glädjekalkyler, att för de pengar det antagligen handlar om för en ex-Cralle så kan du antagligen få ca två ex-Cralle/Stiffy, ex-Höjner/Palle/Sjölander eller ex-Karlsson

......eller 10 ex-Stavgren
....eller två, kanske rentav tre, armbandsur.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Mer reklam:

Stiffys hoj kostar 67000:-, och då är motorn nyrenoverad av Magnus, Cralles motormek. Många fina saker på den hojen. 125 vilda, galopperande, pålitliga hästar.

Fast däri ligger kruxet, verkar det. Alla vill ha en snabb hoj, men blir skiträdda så fort det är FÖR bra. Det känns lite som folk är rädda för att inte ha några ursäkter om det går dåligt med en sån hoj. Även en standardhoj kräver renovering om den räserkörs, gathojar går trots allt inte på fullgas i närheten av lika ofta och länge som en tävlingskörd cykel. Jag har lite svårt att begripa varför man går och köper en standard-R6 och vedbodtrimmar, köper extrafälgar och kåpor och jox, när det blir dyrare och inte i närheten av lika bra som en "ex-hoj".

Seså, köp Stiffys hoj nu, någon. Den ÄR inte farlig, bara jävligt bra.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
...Jag har lite svårt att begripa varför man går och köper en standard-R6 och vedbodtrimmar, köper extrafälgar och kåpor och jox, när det blir dyrare och inte i närheten av lika bra som en "ex-hoj".

Seså, köp Stiffys hoj nu, någon. Den ÄR inte farlig, bara jävligt bra.

Håller med fullt ut, men ska vi köra reklam så vänder jag på det för att ge en jämförelse mellan en riktigt bra SS600-hoj och en dito R1000

Tack vare kubikhetsen i R1000 så står det nu en lätt desperat Udddevallare med en Gixxer750 -02 där priset som gäller är ca 50k. En hoj med runt 200mil på mätaren och enbart nya komponenter - helsystem, fjädring fram och bak, allt köptes det nytt i våras och sen gick hojen två tävlingar på hela säsongen.
Std i motorn så är det inte den snabbaste räsern på strippen, men hur ofta behövs det?

Jämför man hojar som dessa, Cralles super-R6 eller Jimmys superstock, så är byggkostnaden på motsvarande hojar så enorm att jag begriper lika lite som Mattias när folk väljer att bygga eget av gathojen.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
valmers skrev:

Hallå här! I det kontrakt jag fick läsa igenom stod ingenting om vare sig Honda eller EM. Man kunde istället läsa om fabrikskittade gröna monster, Rob Zombie team theme och horder av paraplyflickor. Försöker ni blåsa mig va? VA?!? :fatta! :va

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Hehe, Yngre??
Iofs jag tror nog apstrutsen enkelt konverterar till EMR om han får köra RR :tummenupp

Jag är ju purung! Flera månader tills jag fyller trettio. Jalle och Simulanten [tm] är ju däremot lastgamla. I normala fall är ju ålder ofta liktydigt med en viss rutin, som man som yngre kan dra lärdom av. I det här fallet vete dock katten... :brinnerup

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Släpp loss lite och var inte så tradig, bilda team med grusmuff!

Edit , det går att måla riktiga hojar gröna med! :tummenupp :hihi

Visst, man ska aldrig säga aldrig. Men troligtvis skulle det ske sekunden innan helvetet fryser till is.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Helt galet. Hade jag inte haft hoj hade jag handlat på stört. :(

Chrille skrev:
Tack vare kubikhetsen i R1000 så står det nu en lätt desperat Udddevallare med en Gixxer750 -02 där priset som gäller är ca 50k. En hoj med runt 200mil på mätaren och enbart nya komponenter - helsystem, fjädring fram och bak, allt köptes det nytt i våras och sen gick hojen två tävlingar på hela säsongen.
Std i motorn så är det inte den snabbaste räsern på strippen, men hur ofta behövs det?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
abstruse skrev:
Jag är ju purung! Flera månader tills jag fyller trettio. Jalle och Simulanten [tm] är ju däremot lastgamla. I normala fall är ju ålder ofta liktydigt med en viss rutin, som man som yngre kan dra lärdom av. I det här fallet vete dock katten... :brinnerup
Vad har du att lära av Jalle & Simulanten [tm]? Jalle är så långsam att folk kör in i röva på han (han vill iof inget hellre) valmers tror sig fortfarande vara 18 år gammal och har en viss förkärlek till lyktstoplar, tro mig du vinner inget på att umgås med dessa okultiverade barbarer.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Vad har du att lära av Jalle & Simulanten [tm]? Jalle är så långsam att folk kör in i röva på han (han vill iof inget hellre) valmers tror sig fortfarande vara 18 år gammal och har en viss förkärlek till lyktstoplar, tro mig du vinner inget på att umgås med dessa okultiverade barbarer.

Blindstyre! Det är ju det jag skriver: "I det här fallet vete dock katten... " :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Håller med fullt ut, men ska vi köra reklam så vänder jag på det för att ge en jämförelse mellan en riktigt bra SS600-hoj och en dito R1000

Jämför man hojar som dessa, Cralles super-R6 eller Jimmys superstock, så är byggkostnaden på motsvarande hojar så enorm att jag begriper lika lite som Mattias när folk väljer att bygga eget av gathojen.

"Jag hade gärna köpt den men jag är såpass tung och stor så att jag måste ha en 1000, är ju inte så roligt att bli frånåkt på rakorna. Dessutom gillar jag vridet i en feeeet 1000."

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
"Jag hade gärna köpt den men jag är såpass tung och stor så att jag måste ha en 1000, är ju inte så roligt att bli frånåkt på rakorna. Dessutom gillar jag vridet i en feeeet 1000."
Nu ska du inte mobba GSXR1100R, han kan inte hjälpa att han är tjock.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Nu ska du inte mobba GSXR1100R, han kan inte hjälpa att han är tjock.
Jo, det kan han. Om han äter mindre och börjar motionera så går bukomfånget ner. Enkelt.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!