Hojen "smårycker" vid höga varv...

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
...När jag drar ur på 3, 4, 5 ans växel så småhackar det, den går ojämnt mellan 9500-13000 varv, som jag förstår är det soppan, tändningen eller stiften, för upp till det går den rent, på 1 och 2 hinner man inte märka något, min fråga är, kan det vara att jag tankade V-power igår, hade stort sett tom tank, och fyllde upp med V-power, kan det vara att hojen är inställd för 95 och plötsligt blir det vajsing? Annars ska jag testa att byta stift...andra tips?
 

thundercat600

Sommar...
Gick med
13 Mar 2006
Ort
skellefteå
Hoj
XR650r -00
jag har samma problem efter jag satte dit slip on den går även bluddrigt vid 6000 varv..... måste nog mappa i skiten
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
thundercat600 skrev:
2197131 jag har samma problem efter jag satte dit slip on den går även bluddrigt vid 6000 varv..... måste nog mappa i skiten

Min har slipon, men har gått perfekt tills igår...Sen jag fått i nya soppan...
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
rfb skrev:
2197138 Min har slipon, men har gått perfekt tills igår...Sen jag fått i nya soppan...

Kan legat skit i botten av tanken som sögs in om du körde tanken så tom.
Borde inte va soppan, men kanske blev det nåt fel på den, kommit in vatten eller whatever, så börja med och byta soppa innan du byter nåt dyrt.
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
-PLM- skrev:
2197201 Kan legat skit i botten av tanken som sögs in om du körde tanken så tom.
Borde inte va soppan, men kanske blev det nåt fel på den, kommit in vatten eller whatever, så börja med och byta soppa innan du byter nåt dyrt.

Det började när jag tankade...inte kört den tom ännu...

Fick som svar att en hoj inställd på att gå på 95 oktan kan bete sig så med V-power eller andra högoktaniga bränslen...

Ska prova köra tanken tom, tanka 95 så får vi se...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
En bensinstations tankar har olika omsättning på 95 respektive 98 oktan, så 98 oktan kan vara väldigt gammal och innehålla väldigt mycket kondensvatten. Tanka 95 oktan och skicka 98-oktan skvätten i retur till Shell - som brandbomb.
 

MadMange

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki DR 800 BIG
andersbrink skrev:
2198961 En bensinstations tankar har olika omsättning på 95 respektive 98 oktan, så 98 oktan kan vara väldigt gammal och innehålla väldigt mycket kondensvatten. Tanka 95 oktan och skicka 98-oktan skvätten i retur till Shell - som brandbomb.

Så kanske det var förr, inte nu.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top