Mad_Skillz
A dirty little young girls dream
Jodå den står i mitt garage ska bara skruva ihop den!
Fattar inte hur man orkar ha fler än en hoj. Lika ologiskt som att man skulle orka ha mer än en tjej. Fy fan vilket jobb. Multistradan är för övrigt uttagen för dina ändamål. Dock ful.
Ja, 800:an här ovan är en allt i allo. Vill även slå ett slag för BMWs 1200GS.
Det är BMWs absoluta storsäljare, och det finns en anledning till det.
Man ska inte kompromissa! Hela livet och universum är fullt av kompromisser. Din bil, din fru/tjej och säkert ditt boende. Hojåkning ska vara en zon fri från velande och osäkerhet, det ska bara vara glädje.
Den passar säkert många som sagt men för min del vill jag inte betala 50' till för sämre terrängmöjlighet då jag inte heter PG Lundmark.
Jag skulle vilja rekomendera KTM 690 Enduro med en extra uppsättning motardhjul, men eftersom du vill kunna åka på längre turer får det bli 950 superenduro, som nämts tidigare i tråden.
Jag ska köpa en BMW F800GS, den tycker jag passar in på beskrivningen.
Jag har en och är mycket nöjd denna hoj.
Det man kan klaga på är den mjuk fjädring fram.
Hårdare fjädrar finns att köpa.
Nä, men vi snackar kompromisser här va? Det du får är mer pulver och bättre komfort, speciellt om man skulle få för sig att skjutsa emellanåt.
Vill du ha en renodlad grus/skogsmaskin ska du nog inte kolla på 800:an....
Kolla in detta grupptest av vad MCN tycker är de bästa allroundhojarna.
[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=Yr9J_8NAmqg[/YOUTUBE-ID]
Ähh en 690 går utmärkt att åka långt på, handlar bara om vilja... sen kan man ju modda en 690 efter tycke och smak.
Bilden nedan en 690 kittad med kåpor och extratankar från Rally raid products uk, en riktigt läcker liten äventyrsbåge.
http://www.rally-raidproducts.co.uk/
Själv åker jag Superenduro som snart fått "extra allt" i utrustningsväg, och använder den som allt i allo hoj, men det blir lite som att äga en Volvo, rätt bra på mycket men inte bäst på något.
I somras använde jag den som enduro i geggspåret, tourade i Norge, bombade asfaltsvägar, sladdade grus, ja i stort sett allt utom RR bankörning.
ÄR supernöjd med hojen i nuvarande utförande.
Bild på min SE finns i mitt garage.
Nya Triumph Tiger 800 eller 800XC är mitt tips på allt i allo hoj.
Varför nämner ingen nya Triumph Tiger 800 xc?
Nej, jag vill inte ha en renodlad grus/skogsmaskin, jag har redan en riktig endurohoj och det är lite därför jag inte skulle få för mig att åka i terrängen med en hoj som väger över dubbelt så mycket. Jag är ute efter en resehoj som jag både kan åka Autobahn och alppass med. Jag inser att den inte är optimal för någondera men jag tror den är rätt mycket mittemellan och det är det jag vill ha.
Om jag var ute efter en kompromiss som går att använda till det mesta hade jag tittat på en Ducati Multistradan eller BMWs motsvarighet. Båda har fått väldigt fina omdömen i motorpressen. Vilken man väljer beror på vilka områden man prioriterar att den ska vara bättre på. På asfalt tror jag mer på Multistradan och i terräng och grus BMWn. Någon personlig erfarenhet av ovan nämnda motorcyklar har jag inte.
Den är väl med på bild här ovan?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |