Ok tack så mkt!
Någon som vet var givaren sitter på en Suzuki 750F-01??
Nja ingen mecktabbe riktigt men ändå.
Kompisen hade någon gammal hoj han renoverade och bytte topppackning på och sen skulle ha den som övningskörningshoj. Först missa han triggern till tändningen så den starta inte, sen använda han icke bränsletåliga o-ringar till förgasarna så det vara bara att riva ur motorn igen. Ja det var många resor innan den satt ihop och startade. Tror vi lyfte ur motorn 2-3 gånger innan allt var okej!
Men höjdpunkten var när vi alltid skulle övningsköra så starta inte hojen. Så jag kom hem till honom med skinnställ och hjälm och stövlar inte den mest smidiga utstyrseln att springa igång hans hoj med.
Detta verkade bli en återkommande sak när den stått och jag sprang som en idiot och puttade i tid och otid. Först vara ju tanken batteriet, så det laddades på nattetid och slutligen försökte jag starta med startkablar och bilen för jag var så trött att starta hoj jävlen genom att springa bakom.
Sen en dag när han kom ner med batteriet så koppla vi in och precis när vi skulle starta så kom han på att han glömt något och sprang upp i lägenheten igen. Då satte jag mig på hojen och den startade hur snällt som helst! Så jag stängde av och väntade på kompisen. Berättade att den startade snällt och han klär på sig. Dock när han ska starta så starta den inte. Då slog det mig att han aldrig kört hoj tidigare och helt missat det här med brytaren på stödet och kopplingshandtaget för att starta!!!
Således fungerade hojen från dag ett och jag hade sprungit som en idiot i onödan!
Nej. Våran andra duccar gör det, men inte Supersporten. Förra ägaren påpekade det när det var dags för provkörning. Min förra hoj brukade få stå på tomgång medan jag satte på hjälm och handskar. På den här går det inte att göra så. Jag skulle gärna vilka vara lite snällare mot motorn.
Jag hade exakt samma på min 750.
Googlade runt och låg etta överallt som "must fix" för hemmafixaren som ville förbättra.
Om jag kommer ihåg rätt, då slöt jag den så den alltid trodde stödet var uppe. Tyckte det var värt, även fast man fick nojja att trippelkolla stödet varje gång innan man åkte iväg.
De flesta hojar brukar ha en kontakt som hindrar motorn att gå när stödet är nere. Klokt.
Nej. Våran andra duccar gör det, men inte Supersporten. Förra ägaren påpekade det när det var dags för provkörning. Min förra hoj brukade få stå på tomgång medan jag satte på hjälm och handskar. På den här går det inte att göra så. Jag skulle gärna vilka vara lite snällare mot motorn.
De flesta hojar brukar ha en kontakt som hindrar motorn att gå när stödet är nere. Klokt.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |