Hojen stulen - 30 dagar till "försäkringspeng"

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Som titeln säger....blev av med min Superduke i tisdags mitt inne i Stockholm, mitt på dagen. :mad:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4824129#post4824129

Fick information från Bilsport MC att de anser att hojen är borta efter 30 dagar och kan överväga att betala ut för nyinköp av hoj. :huvet

Kanonkul, tack för det tjuvjävel. Kom gärna förbi igen så skall jag trycka upp låskättingen i röven på dig tills den kommer ut ur örat. :arsele

Så till frågan: är alla bolag lika snåla med utbetalningsregler? Jag förstår att det är för att man skall ha en rimlig chans att hitta hojen men hela semestern går ju åt....

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
trist som fan, men räkna 2 månader tills du får pengar, tyvärr, lider med dej

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Tyvär vill inte göra dig mer ledsen... Men räkna med att det kommer ta upp till 2månader innan du fått dina pengar...

trist som fan, men räkna 2 månader tills du får pengar, tyvärr, lider med dej

Du har ett passande nick! Snabbare än mig var du ju iaf! :tummenupp

Last edited:

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
Jag fick vänta 30 dagar på Trygg Hansa.
(Tror det tog runt 40 dagar innan man hade pengarna)
Sen var det nånting om att man inte fick köpa ny hoj som diffade mer än 20% i pris, kommer inte riktigt ihåg vad det var...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
alternativet är att leta reda på hoj + tjuv.

jag har blivit av med 2 hojar-

första gången hittade jag både hoj + tjuv (iofs var hojen slaktad och inte mycket återstod) men jag fick ut pengarna iom att kvarstoden av hojen hittades

andra gången, fick jag reda på vem tjuven var & lämnade uppgifter till polis & FB .. men pengarna tog iaf 30 dagar att få ut. (tjuven aldrig fälld)

men i båda fallen hade jag ju självfallet hoppats att hitta hojen i bra skick, så man kan köra. eller kanske båda hoj + tjuv.

mitt tips är att höra med grannar, prata med tidningsbud, taxibolag mm
kolla om det finns spår av tjuvarna. kolla om det finns kameror i området. mm mm

hoppas det löser sig för dig

// Henke

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det du kan göra är ju att ta ett fritidslån och lägga på typ 20 år (låg månadskostnad) och köpa en ny för att ha något att åka på. Du vet ju att du kommer att få pengarna så att du kan lösa lånet. (oddsen att den hittas i oskadat, körbart skick är ju rätt liten).

(Bäst är ju såklart om du har pengar för att köpa en till utan lån, men som nödlösning)

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Alla FB har som regel 30 dagar innan de betalar ut någon ersättning.

Misstänkte att det var så. :mad:

Att trolla fram pengar till en ny hoj går lätt, problemet är ju att Bilsport MC inte betalar ut pengar, de betalar en ny hoj efter 30 dagar. alltså ingen kontantersättning, för min del gör det inget, jag skall köpa hoj men det gör att jag inte kan göra något innan augusti.:huvet

Jaga tjuvar har jag inte tid eller ork med, den är inte oersättlig och min magkänsla säger mig att jag inte vill ha _den_ hojen efter att patrasket lekt av sig.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
... min magkänsla säger mig att jag inte vill ha _den_ hojen efter att patrasket lekt av sig.

Du menar "lagom inkörd"??

Stackare - fel tidpunkt att bli av med hojen! Hoppas du finner en söt liten donna på försäkringsbolaget som kan snabba upp ditt ärende! :krama

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
När man granskar villkoren lite noggrannare ser man andra saker som inte direkt rosar Bilsport MC - nu vet jag att jag skulle kollat detta innan så det kan vi låta vara färdig diskuterat tack.

Bilsport MC betalar som jag sagt ut efter 30 dagars stöld - detta är 30 dagar efter att jag har skickat in den skriftliga polisanmälan.
De betalar inte ut kontanter vilket jag tolkar att jag måste köpa ny hoj av en handlare för ingen privatperson lär väl släppa en hoj till mig mot löfte om att Bilsport MC betalar inom 2 bankdagar eller liknande.

Eftersom jag ringde in min polisanmälan kunde jag inte skriva ut den själv som om jag anmält via internet - ledtid från polisen 5 dagar.....

Dessutom så tog det 3 dagar för B-MC att få hem deras variant på anmälan så redan där tickade tiden iväg.

Jag vill ha min hoj

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Hoj
VFR 800 ABS -02
De betalar inte ut kontanter vilket jag tolkar att jag måste köpa ny hoj av en handlare för ingen privatperson lär väl släppa en hoj till mig mot löfte om att Bilsport MC betalar inom 2 bankdagar eller liknande.
Låter jäkligt krångligt. Hur värderas hojen, dvs den stulna? Jag menar, tanken är väl att du skall åtminstone kunna köpa en likvärdig, hur vet man att man ens kan få tag på en sådan? Och vad gör man när(/om) KTM-center bara har -10or inne? :confused:

Jag hoppas min hoj aldrig blir snodd. Förvisso har jag IF ...

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Vart i stan blev den stulen och hur var den låst då? Vilken tid på dagen?

Så man vet på ett ungefär vad man inte ska göra för att få ha kvar sin nu..

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Har bara bra erfarenheter av Bilsport & MC. Visst, de ville ha in polisanmälan och den skriftliga skadeanmälan (som jag fick via e-post samma dag jag anmälde stölden) samtidigt vilket fördröjde det hela iom att polisen inte var de allra snabbaste att skicka ut papper. Men sen gick det ju rätt fort när väl hojen var återfunnen (och kraschad). Jag fick t.o.m. dubbla utbetalningar. Kontant. ;) Tyvärr får jag återbetala ena delen i veckan (är ju en ärlig själ) men men.. :gnissla

Jag sa dock till FB att jag hade hittat en ny ersättningshoj, vilken mc-butik samt till vilket pris. Vet inte om det påverkade nåt.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
...

Men är det inte så att din mamma alltid längtat efter en egen hoj? Hon köper den, du köper den av henne, problem solved! :tummenupp

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Låter jäkligt krångligt. Hur värderas hojen, dvs den stulna? Jag menar, tanken är väl att du skall åtminstone kunna köpa en likvärdig, hur vet man att man ens kan få tag på en sådan? Och vad gör man när(/om) KTM-center bara har -10or inne? :confused:

Jag hoppas min hoj aldrig blir snodd. Förvisso har jag IF ...

Värdering - ordagrant från deras brev - "Vi ersätter dig med fordonets marknadsvärde".

Tackar för det....risken för att vi skall vara överens om marknadsvärdet är ju jättestor :arsele SÅ att jag skall kunna köpa en likvärdig med mina tillbehör det är ju bara att glömma, Akrapipor, massa orange lulllull, R&G kraschpuckar och nya däck sitter det ju inte på var och varannan hoj. :mad:
Om det bara finns -10:eek:r så blir det dyrt.....

Vart i stan blev den stulen och hur var den låst då? Vilken tid på dagen?

Så man vet på ett ungefär vad man inte ska göra för att få ha kvar sin nu..
Gävlegatan vid Vanadisplan, gick förbi den på lunchen men kl 16 när jag skulle hem till ungarna var den väck....
:confused:

Låst endast med styrlåset så det blir 5000kr i självrisk :huvet

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4824129#post4824129

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Värdering - ordagrant från deras brev - "Vi ersätter dig med fordonets marknadsvärde".

Tackar för det....risken för att vi skall vara överens om marknadsvärdet är ju jättestor :arsele SÅ att jag skall kunna köpa en likvärdig med mina tillbehör det är ju bara att glömma, Akrapipor, massa orange lulllull, R&G kraschpuckar och nya däck sitter det ju inte på var och varannan hoj. :mad:
Om det bara finns -10:eek:r så blir det dyrt.....

Då skickar du ett PM till några SuperDuke-ägare och ber dem lägga ut sina hojjar på Blocket, till ett skönt pris. =) Deras hojjar blir inte sålda, ingen kommer ens ringa, och du har nåt att peka på när FB kommer med sin värdering.

Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Men är det inte så att din mamma alltid längtat efter en egen hoj? Hon köper den, du köper den av henne, problem solved! :tummenupp

Jag är nog lite trött men hur får jag ut pengar av Bilsport MC om mamma köper en RC8 som jag skall betala med försäkringsbolagets rekvisition eller hur det nu fungerar.... osm sagt, jag tolkar att det bara är handlare som säljer mot intyg om försäkringsersättning men jag kanske är sur och bitter bara. :tummenupp

F

Då skickar du ett PM till några SuperDuke-ägare och ber dem lägga ut sina hojjar på Blocket, till ett skönt pris. =) Deras hojjar blir inte sålda, ingen kommer ens ringa, och du har nåt att peka på när FB kommer med sin värdering.

PUSS, nästa inlägg hamnar i SD tråden. :tummenupp

Hoppas bara inte FB kollar på alla handlarannonser som ligger under de "nya" annonserna. :gnissla

Fredrik

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
När man granskar villkoren lite noggrannare ser man andra saker som inte direkt rosar Bilsport MC - nu vet jag att jag skulle kollat detta innan så det kan vi låta vara färdig diskuterat tack.

Bilsport MC betalar som jag sagt ut efter 30 dagars stöld - detta är 30 dagar efter att jag har skickat in den skriftliga polisanmälan.

Eftersom jag ringde in min polisanmälan kunde jag inte skriva ut den själv som om jag anmält via internet - ledtid från polisen 5 dagar.....

Dessutom så tog det 3 dagar för B-MC att få hem deras variant på anmälan så redan där tickade tiden iväg.

Jag vill ha min hoj

När jag kraschade min förra hoj, hade de först värderat den till 14 eftersom att det var priset de låg på på blocket, men jag hade betalat 16 för min så jag ringde och pratade med dem och lyckades få ersättningen ökad till 15. Sa även att jag kunde tänka mig att behålla skinnstället om jag fick pengar som ersättning, skickade in bilder och fick 2k för värdeminskningen (bara ett litet skrapmärke). De satte sedan in pengarna på mitt konto, så jag tycker att det fungerade kanon med bilsport och mc!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!