Hojen stulen!

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Dyr försäkring = folk tecknar halvförsäkring = behöver delar när det klotas = lätt att sälja begagnade delar = mer lönt att knycka en hoj = högre försäkringspremie pga att bolagen får ökade utgifter...

Men surt som fan när hojen är borta när man vill köra...
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Truppmina i luftburken kanske? Som utlöses automatiskt när nån sätter sig på hojen utan att slå om en hemlig strömbrytare som sitter på nått klurigt ställe?:D

Gäller bara att inte glömma strömbrytaren själv bara..:gnissla
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
En sak som är smart om man nu är välsignad med eget garage är att larma garaget med rörelsedetektor och en feting till larmsiren på hörselskadligt hög db. Alternativt låta familjens rottweiler sova i garaget. Men det bästa är :kulspruta
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Dubbelgarage med kokvrå och sovalkov.
 

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
Lås fast den i öglan runt ramen, inte i hjulet. Kan ju hjälpa.

Lider med dig.. :(

Har inte hittat nåt annat ställe där man kan låsa fast den, vilken ögla menar du?

Fy fan va irriterande!!! Beklagar förlusten, hoppas du får en ny snart oh hoppas den som har tagit den krockar med en stridsvagn eller något liknande mysigt fordon.

Kommer som sagt ta mella 1 och 2 månader för dem innan jag får ut en ny.
Nästan hela sommaren, fan vad surt :huvet

lovar att hålla utkik, har pluggat reg numret nu :)
blir nackskott om jag ser "nya" ägaren till den.

Låter bra :tummenupp
Grejen är ju att man vill ju inte ha tillbaka hojen nu när dem haft händerna på den. Vad som helst kan ju vara paj även om man inte ser det direkt. Hur gör man nu med körningen i sommar? Låna hoj eller vad?
 
Last edited:

Kakmonstret

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
Luleå
Hoj
-98, Kawasaki ZX9R
Beklagar verkligen förlusten.
Om folk borde ha vett att inte köpa "billiga banhojar" kanske eller motorer utan papper så borde eventuellt de bli mer svårsålda, men marknaden kanske är delvis utlandet, esller å skruvas de isär och säljs som reservdelar?
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Riktigt tråkigt, det där. Blev själv av med en hoj för några år sedan under arbetstid i ett parkeringshus. Nu har jag 2-vägslarm (med permitter-sensor) där fjärrkontrollen räcker runt 800m (mindre i betongkåkar men det räcker oftast till). Så om någon tafsar på hojen tjuter fjärren & jag kommer springande direkt.
 

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
Riktigt tråkigt, det där. Blev själv av med en hoj för några år sedan under arbetstid i ett parkeringshus. Nu har jag 2-vägslarm (med permitter-sensor) där fjärrkontrollen räcker runt 800m (mindre i betongkåkar men det räcker oftast till). Så om någon tafsar på hojen tjuter fjärren & jag kommer springande direkt.

Får väl bli att fixa nåt sådant lås för just nu har jag ingen aning om var jag ska ha hojen när man får tillbaka en ny!?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Låter bra :tummenupp
Grejen är ju att man vill ju inte ha tillbaka hojen nu när dem haft händerna på den. Vad som helst kan ju vara paj även om man inte ser det direkt. Hur gör man nu med körningen i sommar? Låna hoj eller vad?

Köp något billigt och lev på nudlar en månad eller två,är bättre att åka på vad som helst än att inte åka alls,sälj sen.

Hyra blir nog inte billigare utom om du åker väldigt lite och låna förutsätter ju att det finns någon som vill låna ut.

Henrik
 

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Fan vad surt, i början av säsongen oxå, beklagar verkligen!
Har själv blivit av med två hojar så jag vet hur mycket det suger!

Jag sätter alltid på kapellet numera direkt när jag kommer hem, så att man inte skyltar med mc´n lika mycket. Kör med styrlås (starspärr), bromskivelås(med larm) och två kedjor.. tyvärr så tar det ju en massa extra tid att hålla på med allt detta varje gång man ska köra. Har nån bestämt sig för att sno den så gör de det iaf.. men man sållar kanske bort en liten skara iaf.
 

_teSSan_

Guest
Har inte hittat nåt annat ställe där man kan låsa fast den, vilken ögla menar du?

Nån sa att du kunde sätta fast en ögla i golvet och låsa fast hojen i den, då svarade du att de bara skruvar av hjulet istället, då menade jag att du inte låser fast den i hjulet, utan runt ramen. I öglan i golvet.. :tummenupp
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
Riktigt tråkigt, det där. Blev själv av med en hoj för några år sedan under arbetstid i ett parkeringshus. Nu har jag 2-vägslarm (med permitter-sensor) där fjärrkontrollen räcker runt 800m (mindre i betongkåkar men det räcker oftast till). Så om någon tafsar på hojen tjuter fjärren & jag kommer springande direkt.


jea jag tycker alla ska skaffa sej sådant larm eller liknande, har själv ett sådant och allt sitter i en box under sadeln så det går inte att tjuv koppla utan fina ljud från tutan :)
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
En sak som är smart om man nu är välsignad med eget garage är att larma garaget med rörelsedetektor och en feting till larmsiren på hörselskadligt hög db. Alternativt låta familjens rottweiler sova i garaget. Men det bästa är :kulspruta

Det finns tydligen en ny siren på marknaden som avger en viss frekvens som påverkar nervsystemet.
Den är så brutal så tjuvarna tvingas släppa allt de har i sina händer, faller ner på golvet och försöker krypande i sin egen avföring fly ut ur lokalen.
En sådan siren i kombination med blixtljus och rökmaskin får vilken tjuv som helst att vilja byta karriär.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
bästa är om man är flera st geografiskt nära som hyr en gemensam lokal, feta larm och dörrar och kameror, då kan man dessutom få en fin mekhörna.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
En sådan siren i kombination med blixtljus och rökmaskin får vilken tjuv som helst att vilja byta karriär.
Pjosk. Skumparty ska det vara. Kostar ju en del, men 120000 liter skum per minut borde nog kunna ställa till med en del problem. :brynad
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Det finns tydligen en ny siren på marknaden som avger en viss frekvens som påverkar nervsystemet.
Den är så brutal så tjuvarna tvingas släppa allt de har i sina händer, faller ner på golvet och försöker krypande i sin egen avföring fly ut ur lokalen.
En sådan siren i kombination med blixtljus och rökmaskin får vilken tjuv som helst att vilja byta karriär.

Hahaha! Undra om tjuvarna kommer tillbaka då.

Jag kör skivbromslås Abus med larm bak. Kätting fram, fastspänd runt en ögla som sitter fast i väggen. Är sugen på en sånn där grej som skickar en signal när någon petar på hojen bara. Skulle gå ner med en ShOTGun!N och AhVlivA krÄkÄEN!
 

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
Nån sa att du kunde sätta fast en ögla i golvet och låsa fast hojen i den, då svarade du att de bara skruvar av hjulet istället, då menade jag att du inte låser fast den i hjulet, utan runt ramen. I öglan i golvet.. :tummenupp

Jaha nu förstår jag. :tummenupp
Men vad jag sett så finns det ingen plats någonstans runt nån ram.
Få iallafall tänka ut nåt bra tills nästa hoj kommer.

Hade nog inte varit så kul o komma dit när dem snor den i vilket fall som helst om dem är 4-5st..förhoppningsvis hade dem blivit rädda men dem kanske skulle gått på en också.

Nä nu får jag bara vänta..finns inte så mkt annat att göra, har ringt en hel del idag men nu är allt fixat.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Truppmina i luftburken kanske? Som utlöses automatiskt när nån sätter sig på hojen utan att slå om en hemlig strömbrytare som sitter på nått klurigt ställe?:D

Gäller bara att inte glömma strömbrytaren själv bara..:gnissla

Fjärrutlöst me mobilen =P

Asså det börjar bli dags o göra ngt åt saken tycker jag..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top