Hojen stulen

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Jaha då var det visst inte bara dags för hojsäsongen i den mening att man kan ut och åka, det ska visst även stjälas hojar. Skrev i motardtråden men tänkt att jag lika gärna kan lägga ut en liten blänkare här också.

Blev av med min gula Suzuki DRZ400SM -05 någon gång nu mellan torsdag förra veckan och idag onsdag så om ni är ute och åker i gbg-området får ni gärna hålla ögonen öppna! Regnummer XPD652, Leovince avgas, krashpuckar fram, ledbelysning bak på regskylten (som knappast sitter kvar så här dags). Alla tips mottages tacksamt, snöplig start på säsongen.

/ Uffe

Bifogat

• drz65.jpg
    drz65.jpg
    224.3 KB · Visningar: 105
  • drz2314.JPG
    drz2314.JPG
    133.1 KB · Visningar: 98

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Var någonstans försvann den?

Stod på sidan av vårat hus, viktor rydbergsgatan mitt inne i stan. Tjuven måste antingen ha burit ner den till viktor rydbergsgatan eller åkt in med släp eller dylikt på vår baksida och tagit den vägen. Oavsett så är typ 200 fönster åt alla håll så man får ju säga att de är modiga.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Sur start på säsongen! Jag blev av med min DRZ för något år sedan, men de tjuvarna hade iaf den goda smaken att stjäla hojen på hösten när säsongen ändå nästan var slut.

Hoppas att den kommer tillbaka oskadd och att de får fast tjyvarna!

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Jävla svin :/

Kan du inte gå runt i grannskapet, om du inte redan gjort det, och fråga om dom har sett något?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Jävla svin :/

Kan du inte gå runt i grannskapet, om du inte redan gjort det, och fråga om dom har sett något?

ska ner och prata med grannen som har fönstret 1m ovanför där hojen stod. Tänkte sätta upp lite lappar också.

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
fan va arg man blir.. och inte blir det bättre heller verkar det som... Du får väl åka och ta en kik på dom notoriska platser där plockade hojar brukar siktas: Beryll, Norumshöjd, Vädergatorna, Backa (Hjalmars/Selma)... :mad:

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Fan va surt, jävla fuckon som inte kan låta andras prylar vara ifred!
ska hålla gluggarna öppna.

o-yama

www.pimpstarlife.com
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
KTM 625 - PIMPSTAR pink, blue and yellow LE
Lovar att hålla ögonen öppna ute i Frölunda ghettot!!:mad::mad:

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Såg en förmodligen stulen KTM motard puttra omkring i Backa idag. För inte åker man utan hjälm och på gångbanan om man har körkort.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Såg en förmodligen stulen KTM motard puttra omkring i Backa idag. För inte åker man utan hjälm och på gångbanan om man har körkort.
Ringde du polisen? De brukar var vakna för sådant, åtminstone i min del av stan. Jag har ringt ett par gånger och de har varit jäkligt "på".

Om det nu går att komma fram på 11414, det kan ta sin lilla tid att få svar...

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Ringde du polisen? De brukar var vakna för sådant, åtminstone i min del av stan. Jag har ringt ett par gånger och de har varit jäkligt "på".

Jag ska lägga in numret i mobilen!
Kanske dags för en "tips om stulet fordon" tråd?

Jag hatar folk som inte kan hålla fingrarna i styr, fattar de inte att folk har gnetat och eller kanske tagit lån för sina prylar! Ibland stödjer jag införandet av Sharialagar - av med armen på dom!

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S

Inte för att kapa tråden men 114 14 är iaf inte larmnumret utan under pågående brott ska man ringa 112.

Som en liten anekdot kan jag tillägga att jag blev påkörd i Polen förra sommaren samt att föraren som körde på mig försökte smita från platsen.

Tid för att komma fram på 112 i Polen? 8 minuter, då bröts samtalet och jag förlorade min plats i kön. Fick då ringa igen och då tog det 6 minuter innan jag kom fram alltså 14 minuter totalt. På larmnumret.

Känns ju som tur i oturen nu efteråt att man inte skadade sig allvarligt.

Last edited:

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Jag såg en gul offroadare bränna runt Bräcke diakoni, med två killar utan hjälm, som sedan körde ner mot Coop Eriksberg, på cykelbanan. Detta måste varit i torsdags eller fredags.

Om det var din vet jag inte då jag inte är något vidare ögonvittne. Den lät gött, så det var inte något orginal på.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!