Hojen stulen

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Crf 50
Tyligen någon på bussen till backaplan som sa att det stod en hoj nära frihamnen :)

med polisband..kanske har något med det att göra :s

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tyligen någon på bussen till backaplan som sa att det stod en hoj nära frihamnen :)

med polisband..kanske har något med det att göra :s

Det står en kromsläde med polistejp på en refug under viadukten vid Backaplan. Kanske den han syftar på.

//Andreas

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Jag såg en gul offroadare bränna runt Bräcke diakoni, med två killar utan hjälm, som sedan körde ner mot Coop Eriksberg, på cykelbanan. Detta måste varit i torsdags eller fredags.

Om det var din vet jag inte då jag inte är något vidare ögonvittne. Den lät gött, så det var inte något orginal på.

den brölar rätt så rejält med det utblåset som sitter på nu och den är väldigt gul med lite vit plast därbak så det låter ju inte som en omöjlighet! Jobbar för tillfället upp på Volvo Trucks i Lundby så ska fasen hålla koll där i trakterna.

Hel***e vad upprörd jag blev nu, kommer inte kunna sova på flera timmar! :död:död:död

Det står en kromsläde med polistejp på en refug under viadukten vid Backaplan. Kanske den han syftar på.

//Andreas

ja den har ju stått där flera dagar nu, mycket märkligt!

Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ursäkta att jag snbor tråden lite men detta knyter ann till han som blev påkörd av polisen tidigare i tråden.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.593134-ran-brander-och-stenkastning-i-backa
Så nu är det enligt vissa ungdomar ok att gåra inbrott. Blir man tagen eller skadad under jakten efteråt så är det ok att bränna biler och kasta sten påutryckande personal från diverse instanser i samhället.
Har ingen sympati alls med detta tjuvpack! :kulspruta

//Andreas

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Ursäkta att jag snbor tråden lite men detta knyter ann till han som blev påkörd av polisen tidigare i tråden.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.593134-ran-brander-och-stenkastning-i-backa
Så nu är det enligt vissa ungdomar ok att gåra inbrott. Blir man tagen eller skadad under jakten efteråt så är det ok att bränna biler och kasta sten påutryckande personal från diverse instanser i samhället.
Har ingen sympati alls med detta tjuvpack! :kulspruta

//Andreas

Fattar personligen inte varför det inte finns motsvarande swatstyrkor som kan rycka in o sätta några kulor i detta pack.

Dagen man får veta att man har obotlig cancer då skaffar man sig ett vapen.

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Försvarar inte de jävla rö-hålen men det där med skjuta ....:rolleyes:
Som någon sa, tänk om det visade sig vara sin (DIN) egen son som låg där med en kula isig.....knappast någon bra ide va

........men det här med pisk-rapp kanske vore nått:gnissla

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Försvarar inte de jävla rö-hålen men det där med skjuta ....:rolleyes:
Som någon sa, tänk om det visade sig vara sin (DIN) egen son som låg där med en kula isig.....knappast någon bra ide va

........men det här med pisk-rapp kanske vore nått:gnissla

Håller helt med.
La till min smiley för att jag är så förbannad på packet som tror att det blir bättre om de kastar sten och bränner bilar.
Klart man inte ska meja ner dem. Kanske vore ide om politiker tog och lyssnade lite på vad de har att säga. Sedan kanske försöka tillmötesgå. I grund och botten beror det ju på ett missnöje i samhället.
Förstår att de som hamnat på sned när det gäller utbildning eller vad det nu kan vara är frustrerade. Men är detta rätt väg att gå för att ta sig ur den situation de hamnat i?

//Andreas

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Håller helt med.
La till min smiley för att jag är så förbannad på packet som tror att det blir bättre om de kastar sten och bränner bilar.
Klart man inte ska meja ner dem. Kanske vore ide om politiker tog och lyssnade lite på vad de har att säga. Sedan kanske försöka tillmötesgå. I grund och botten beror det ju på ett missnöje i samhället.
Förstår att de som hamnat på sned när det gäller utbildning eller vad det nu kan vara är frustrerade. Men är detta rätt väg att gå för att ta sig ur den situation de hamnat i?

//Andreas

Känner personligen att den snälla svenska modellen där man ska sätta sig i ring o lyssna på vad alla har o säga misslyckades för längesen.
Vad jag vet så har väl alla samma möjligheter till att utbilda sig helt gratis här i Sverige så jag misstänker nog att det är både brist på intelligens, sunt förnuft, kulturella skillnader och allmän ACAB attityd som ska till innan man bestämmer sig för att elda upp bilar bara för att man inte tycker som andra.

Last edited:

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Känner personligen att den snälla svenska modellen där man ska sätta sig i ring o lyssna på vad alla har o säga misslyckades för längesen.
Vad jag vet så har väl alla samma möjligheter till att utbilda sig helt gratis här i Sverige så jag misstänker nog att det är både brist på intelligens, sunt förnuft, kulturella skillnader och allmän ACAB attityd som ska till innan man bestämmer sig för att elda upp bilar bara för att man inte tycker som andra.

Du kan väl ringa Jimmy Å, han håller säkert med dig..:tummenupp

men visst att elda upp bilar känns ju så himla 2009 :brinnerup

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag körde runt lite idag och letade efter hojen.. Tog turen via majorna, tynnered, frölunda och in mot stan igen. Inte nånting. Även om den möjligtvis synts till i Bräcke skadar det inte att leta annorstädes :)

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Jag körde runt lite idag och letade efter hojen.. Tog turen via majorna, tynnered, frölunda och in mot stan igen. Inte nånting. Även om den möjligtvis synts till i Bräcke skadar det inte att leta annorstädes :)

ah gött, tack som fasen för titten! känns som om att den står nedplockad i nått skumt garage nånstans och förvandlas till offroad-hoj eller annat oreggat, sad but true.

Hittar dom den inte så blir detta en säsong utan hoj, pallar inte fixa nått nytt nu.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
En sak som lätt glöms i alla diskussioner om "polisjakter" eller inte. Är att det ofta är TRE parter inblandade i en "jakt". Polisen, Dom misstänkta Gärningsmännen och Tredje person. Tredje person kan vara Elin och Sebastian 11 år som cycklar hem från sin fotbollsträning på den "säkra" gång/cyckelbanan. När dom blir påkörda under "jakten", då är det inte så roligt längre med "tuffa tag".

Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
ah gött, tack som fasen för titten! känns som om att den står nedplockad i nått skumt garage nånstans och förvandlas till offroad-hoj eller annat oreggat, sad but true.

Hittar dom den inte så blir detta en säsong utan hoj, pallar inte fixa nått nytt nu.
Körde runt bräcke och biskopsgården på väg hemåt igår men rätt dött där också :/

Hoppas det löser sig för dig!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...