Hojen stulen!!!

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Någon gång mellan 130601 kl. 04.00 och 130602 kl. 13.40 blev min 690 enduro R -13 stulen. Den har gått 75mil.
Den stod på Färgaregatan i ett låst garage.

Stod i garage, låst med skivbromslås med larm samt mellan en vägg och min sambos bil.

Den har en acradämpare. Backspeglarna under styret.
Samt ett gult abus granit lås monterat på ramen på höger sida (vis knät)
Uppflyttad regskylt

ImageUploadedByTapatalk1370176605.405599.jpg
ImageUploadedByTapatalk1370176650.235539.jpg

Regnummret EAR467

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
Nä fy fan M@xe, inte den också! Behöver du nån som åker med och viftar med hagelgeväret för att leta efter den så säg till mig !
//Niklas på Johans

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Kommer in imon och avbeställer min servicetid. För jag tror inte nötterna till tjuvar har tänkt göra 100 mila servicen hos er.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fy faaan vilket pack! Fick min hoj slangad på bensin o batteriet stulet i låst garage 2 ggr förra året. Fan att man måste flytta från stan för att få ha sin skit ifred..

oloand

Ny medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Triumph S3 -02 (krash). Nu Tiger XC -13
Natten 25-26 gjordes inbrott i ett av föreningens mc-garage (Västra frölunda, nära marconi-motet). Dörren bröts upp och en moped och en gul tiger 1050 stals (vet ej regnr). Min granne som äger/-de tigern har balkong mot garaget och vaknade av oljud. Han såg tre personer försvinna på mopeden och hans hoj. Min stod kvar (kanske för att den har startspärr, tillsammans med ett par andra hojar) med lås orörda och utan tydliga skador. Däremot inbillar jag mig att de slitit i styrlåset för när jag lägger tryck på styret så flyttar tändningslåset med ett par mm nu.

Sambon har förbjudit mig att campa i garaget men jag har isyxorna till hands och flyttat hojen till bättre ställe. Jävla svin som pillar på andras prylar. :mad:

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Det är förjävligt, tyvärr verkar det som att vanliga lås nuförtiden enbart kan användas till korttidsparkering, ska den stå över natten måste den sitta fast i något. Jag har gjutit fast en klass 3 kätting i en betongklump som jag sedan låser hojen genom svingen med. Nu finns det ju bultsaxar som klipper alla lås oavsett klass men det kräver ju åtminstone en styrkeinsats i någon form...

Man blir ju helt vansinnig på sånt här!

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
Kommer in imon och avbeställer min servicetid. För jag tror inte nötterna till tjuvar har tänkt göra 100 mila servicen hos er.

Du, du vet att du alltid är välkommen, och så fort försäkringsbolaget clearat detta så snackar du med mig så ska jag se till att du får en riktigt bra rabatt på din nästa hoj! Jag är uppriktigt sagt helt mållös vilken otur du haft med dina hojar, jag tycker det är helt jäkla värdelöst att en schysst kille (och schysst kund!) ska behöva utstå så mycket nötter och pack bara för att han gillar att köra hoj!!

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
Tack Nicklas

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Fy vad tråkigt. :( Beklagar. Ett litet råd/en tanke så här lite för sent....

Kolla med fastighetsägaren/garageägaren om det är ok att borra fast en godkänd låsögla i väggen där hojen står. OM man kan göra det svårare för tjyven genom att kedja fast hojen så bör man göra det. En annan sak som man också kan överväga, och som faktiskt nästan är viktigare än en kedja enligt mig, är att täcka över hojen när den står i garaget. Övertäckta hojar har en tendens att inte dra uppmärksamhet till sig. Vi täcker alltid över våra hojar när vi stannar någonstans för natten när vi är ute och reser. När vi håller på att lasta av hojarna så kan det komma fram folk och titta och prata men så fort överdraget är på så verkar det som att hojarna blir som osynliga för folk. Vet inte om det finns någon statistik om detta men det skulle ärligt inte förvåna mig om övertäckta hojar stjäls i lägre utsträckning än otäcka hojar. Hur som, kan vara värt att ägna en tanke i alla fall. Vi har verkligen märkt en stor skillnad i hur folk reagerar på hojarna med eller utan överdrag.

Hoppas att det löser sig smidigt med försäkringsbolaget. Eller att hojen återfinnes i helt och fint skick.

//J

----------
Tapatalk via mobilen

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...